ELE690 - ÇAĞDAŞ KRİPTOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ KRİPTOLOJİ | ELE690 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Derste öğrencilerin Kriptoloji ile ilgili olarak karşılaşabilecekleri sorunları çözebilmeleri için, kavramsal kapsamda kalmak üzere, | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kriptoloji algoritmalarının tarihi, Geleneksel kriptoloji algoritmalarının incelenmesi, Simetrik ve asimetrik algoritmaların incelenmesi, Kriptoloji algoritmalarının kullanım alanları, Yukarıda sözü edilen algoritmalarının güncel problemlere uyarlanması, Gizli ve Açık Anahtar Algoritmalarının pratik kullanımları. | |||||
Kaynaklar | Stallings W, Cryptography and Network Security, Pearson ? Addison Wesley, 2006. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kriptoloji ile ilgili tanımlar; servisler, mekanizmalar, saldırılar |
2. Hafta | Simetrik şifreleme; terminoloji, simetrik yöntemler ve modeller |
3. Hafta | Blok ve Akış Şifreleme; DES, kriptanaliz saldırıları |
4. Hafta | Matematiksel kavramlar; Sonlu Cisimler |
5. Hafta | Çağdaş Simetrik Şifreleme Yöntemleri; triple DES, Blowfish, RC5 |
6. Hafta | Simetrik Şifreleme ve Gizlilik; link şifreleme, uçtan-uca şifreleme |
7. Hafta | Sayılar Teorisi; Genel Bakış, Tanımlar, Kavramlar |
8. Hafta | Anahtar Yönetimi, Diğer Açık Anahtar Yöntemleri |
9. Hafta | Mesaj Doğrulama ve Özet Fonksiyonları |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | Özet Algoritmaları; MD5, SHA-1, RIPEMD-160 |
12. Hafta | Sayısal İmza ve Uygulamaları |
13. Hafta | Doğrulama (Authentication) Uygulamaları, Kerberos, X.509 |
14. Hafta | Elektronik Posta Güvenliği |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 13 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 43 | 71 | 209 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | X | ||||
3. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır | X | ||||
4. Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
5. Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | X | ||||
6. Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | X | ||||
7. Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | X | ||||
8. Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | X | ||||
9. Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | X | ||||
10. Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek