FİZ629 - BİLGİSAYARLA VERİ TOPLAMA ve ANALİZİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLGİSAYARLA VERİ TOPLAMA ve ANALİZİ FİZ629 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Fizik Mühendisliği Bölümü tarafından belirlenecektir. 
Dersin amacıBu derste, bilgisayar yardımı ile deney kontrolü için uygun donanım ve yazılımın tasarlanması işlemlerinin temel düzeyde öğretilmesi amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bilgisayar ile fiziksel dünya arasında iletişim sağlayan arabirimler hakkında bilgi sahibi olur.
  2. En az bir veri iletişim (GPIB, DAQ, RS232 gibi) arabirimi kullanmayı öğrenir.
  3. Tasarladığı bir deney düzeneği üzerinde Labview yada benzeri bir program yardımı ile bilgisayar kontrollü deney yapar.
Dersin içeriği Detektörler ve sensörler
Analog Giriş ve Çıkış Donanımları
Binary donanım
GPIB, DAQ ve RS232 kontrol arayüzleri
Veri formatları ve dosyaları
Planlama ve test
I/O programı yazımı
Veri analizi
 
Kaynaklar T.P.Morrison, The Art of Computerized Measurement, Oxford Science Publications (1997)
J. Travis, Labview for Everyone 2nd Edition, Prentice Hall (2002)
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDedektörler ve sensörler
2. HaftaAnalog Giriş ve Çıkış Donanımları
3. HaftaBinary donanım
4. HaftaGPIB, DAQ ve RS232 kontrol arayüzleri
5. HaftaGPIB, DAQ ve RS232 kontrol arayüzleri (cont.)
6. Hafta1. Ara sınav
7. HaftaVeri formatları ve dosyaları
8. HaftaPlanlama ve test
9. HaftaI/O programı yazımı
10. HaftaVeri analizi
11. HaftaUygulama
12. HaftaUygulama
13. HaftaFinal sınavı hazırlığı
14. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama720
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler720
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar215
Genel sınav135
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı065
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı035
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler21326
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3359180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini disiplinler arası çerçevede özümser, güncel teknolojik ve bilimsel ileri araştırmada kullanılır.    X
2. Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular.   X 
3. Problemleri çözebilecek özgün model geliştirir, yöntem tasarlar, çözümler için gerekli yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanır.   X 
4. Alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgi ve fikirlerini bir takım içinde paylaşır ve çok disiplinli takımlarda liderlik yapar.     
5. Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.     
6. Mesleğinde yeni gelişmeleri bilir, takip eder, teknoloji problemlerini ve karmaşık durumları çözmek için yeni bilgileri kullanır. Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir, planlar ve çözümlerle yenilikçi yöntemleri uygular.      
7. Alanında yapılan çalışmaları takip eder, çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.    X
8. Alanında yapılan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, sözlü ve yazılı sunum için gerekli üst seviyede Türkçe ve en az bir yabancı dile hakimdir.   X 
9. Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile ilgili bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanır.  X  
10. Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek