FİZ625 - NANOTEKNOLOJİ ve UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NANOTEKNOLOJİ ve UYGULAMALARI | FİZ625 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fizik Mühendisliği Bölümü tarafından belirlenecektir. | |||||
Dersin amacı | Bilimsel çalışmalarda nanoteknolojinin önemini ve genç bilim insanlarına çalışmalarında nanoteknolojiyi nasıl kullanılacağının öğretilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Temel kavramlar Nanoteknolojinin fiziksel temelleri Elektriksel özelliklerin boyutta bağılı değişimi Optik özelliklerin boyuta bağlı değişimi Manyetik özelliklerin boyuta bağlı değişimi Isıl özelliklerin boyuta bağlı değişimi Kimyasal reaktivitetenin boyuta bağlı değişimi Nano yapıları hazırlama yöntemleri STM ve AFM çalışma ilkeleri ve özellikleri TEM ve SEM çalışma ilkeleri ve özellikleri Nanoteknolojinin günümüz ekonomisindeki yeri ve geleceği | |||||
Kaynaklar | Ratner M., Ratner D., Nanotechnology: A Gentle Introduction to the Next Big Idea, Prentice Hall, 2002. Allhoff F., Lin P., Moore D., What Is Nanotechnology and Why Does It Matter? John Wiley & Sons Ltd, 2010. Drexler K. E., Nanosystems: Molecular Machinery, Manufacturing, and Computation, Wiley, 1992. Pradeep T., Nano: The Essentials, McGraw-Hill Professional, 2008. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel Kavramlar |
2. Hafta | Nanoteknolojinin 5000 yıllık tarihi |
3. Hafta | Nanoteknolojinin fiziksel temelleri |
4. Hafta | Elektriksel özelliklerin boyutta bağılı değişimi |
5. Hafta | Optik özelliklerin boyuta bağlı değişimi |
6. Hafta | Manyetik özelliklerin boyuta bağlı değişimi |
7. Hafta | Isıl özelliklerin boyuta bağlı değişimi |
8. Hafta | Kimyasal reaktivitetenin boyuta bağlı değişimi |
9. Hafta | Nanoyapıları hazırlam teknikleri |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | STM ve AFM çalışma ilkeleri ve özellikleri |
12. Hafta | TEM ve SEM çalışma ilkeleri ve özellikleri |
13. Hafta | Nanoteknolojinin günümüz ekonomisindeki yeri ve geleceği |
14. Hafta | Sunum |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 13 | 26 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 33 | 59 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini disiplinler arası çerçevede özümser, güncel teknolojik ve bilimsel ileri araştırmada kullanılır. | X | ||||
2. Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
3. Problemleri çözebilecek özgün model geliştirir, yöntem tasarlar, çözümler için gerekli yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanır. | |||||
4. Alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgi ve fikirlerini bir takım içinde paylaşır ve çok disiplinli takımlarda liderlik yapar. | X | ||||
5. Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | |||||
6. Mesleğinde yeni gelişmeleri bilir, takip eder, teknoloji problemlerini ve karmaşık durumları çözmek için yeni bilgileri kullanır. Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir, planlar ve çözümlerle yenilikçi yöntemleri uygular. | |||||
7. Alanında yapılan çalışmaları takip eder, çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
8. Alanında yapılan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, sözlü ve yazılı sunum için gerekli üst seviyede Türkçe ve en az bir yabancı dile hakimdir. | X | ||||
9. Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile ilgili bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
10. Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek