FİZ614 - MOLEKÜLER FİZİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER FİZİK | FİZ614 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fizik Mühendisliği Bölümü tarafından belirlenecektir. | |||||
Dersin amacı | Molekül yapısı ve moleküler spektroskopi ile ilgili kavramların verilmesi, moleküler spektroskopi uygulama alanlarının tanıtılması, optik görüntüleme teknikleri hakkında genel bilgi verilmesi, kuantum mekaniksel moleküler modelleme ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Moleküler yapı ve özellikleri, Moleküler elektronik durumları, Moleküler enerji düzeyleri Moleküllerde dönme ve titreşim Moleküler görüntülemeye giriş Moleküler mekanik ve kuantum mekaniksel hesaplama ile moleküler modelleme | |||||
Kaynaklar | C.N. Banwell, E. M. McCash, Fundamentals of Molecular Spectroscopy, McGraw-Hill, London, 1994. P. W. Atkins, R.S. Friedman, Molecular Quantum Mechanics, Oxford University Press, NY, 1997. B.H.Bransden, C.J. Joachain, Physics of Atoms and Molecules, Pearson Education, 2003. V. Magnasco, Methods of Molecular Quantum Mechanics:An introduction to Electronic Molecular Structure, Wiley,2009. R. Salzer,H.W.Siesleri Infrared and Raman Spectroscopic imaging, Wiley-VCH,2009 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Moleküler yapı ve özellikleri |
2. Hafta | Molekülerin elektronik durumları |
3. Hafta | Moleküler enerjiler, Born-Oppenheimer yakınsaması ve moleküler spektroskopi ile ilişki |
4. Hafta | Elektromanyetik ışınım ile molekül etkileşmesi süreçleri, Moleküler dönme; klasik ve kuantum mekaniksel tanımlanması, moleküllerin dönmesine ilişkin uygulamalar |
5. Hafta | Moleküler dipol moment hesabı, Moleküler titreşimin klasik ve kuantum mekaniksel tanımlanması,harmonik ve anharmonik titreşiciler |
6. Hafta | Molekülerde normal titreşim modları, titreşimsel spektroskopiye giriş |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Titreşimsel spektroskopi uygulama alanları, infrared (FTIR) ve Raman spektrometre sistemlerinin çalışma prensipleri, |
9. Hafta | Optik görüntüleme teknikleri, moleküler görüntüleme, haritalama |
10. Hafta | Moleküler görüntüleme (mikro -infrared ve mikro -Raman) veri analizi yöntemleri |
11. Hafta | Moleküler modelleme, moleküler mekanik ve kuantum mekanik hesaplama teorileri |
12. Hafta | Moleküler enerji, moleküler geometrik yapı belirlenmesi, moleküle ait titreşim spektrumların teorik olarak oluşturulması, termodinamik özelliklerin hesaplanması |
13. Hafta | Paket programlar kullanılarak uygulamalar yapılması |
14. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 8 | 24 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 36 | 50 | 190 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini disiplinler arası çerçevede özümser, güncel teknolojik ve bilimsel ileri araştırmada kullanılır. | X | ||||
2. Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | |||||
3. Problemleri çözebilecek özgün model geliştirir, yöntem tasarlar, çözümler için gerekli yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanır. | X | ||||
4. Alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgi ve fikirlerini bir takım içinde paylaşır ve çok disiplinli takımlarda liderlik yapar. | |||||
5. Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | X | ||||
6. Mesleğinde yeni gelişmeleri bilir, takip eder, teknoloji problemlerini ve karmaşık durumları çözmek için yeni bilgileri kullanır. Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir, planlar ve çözümlerle yenilikçi yöntemleri uygular. | |||||
7. Alanında yapılan çalışmaları takip eder, çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
8. Alanında yapılan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, sözlü ve yazılı sunum için gerekli üst seviyede Türkçe ve en az bir yabancı dile hakimdir. | |||||
9. Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile ilgili bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
10. Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek