FİZ611 - MAGNETİK REZONANS I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MAGNETİK REZONANS I FİZ611 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Fizik Mühendisliği Bölümü tarafından belirlenecektir. 
Dersin amacıNMR spektroskopisinin, temel kavramlarını vermek, bu spektroskopinin farklı uygulamalarını göstermek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, NMR spektroskopisine ilişkin temel kavramları, spin sisteminin dinamiğini, etkileşmelerini öğrenecek ve deney teknikleri üzerine bilgi edinecektir.
Dersin içeriğiNMR?da temel kavramlar,
Spin sisteminin dinamik incelenmesi,
Sıvılarda NMR,
Katılarda NMR,
Durulma zamanları ,
Kimyasal değiştokuş,
Kuadrupolar etkiler
 
Kaynaklar* A. Carrington, A.D. McLachlan, (1974), Introduction to magnetic resonance, (Harper and Row NY)
* F. Apaydın, (1996), Magnetik Rezonans (H.Ü. Yayınları),
* C. P. Slichter, (1989), Introduction to Magnetik Rezonans, Springer
* R.V.Parish, NMR,NQR, EPR and Mössbauer spectroscopy in inorganic chemistry,(1990),Ellis Horwood, NY 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaNükleer Manyetik Rezonans(NMR) temel kavramlar
2. HaftaSpin sisteminin dinamik incelenmesi(Klasik)
3. HaftaSpin sisteminin dinamik incelenmesi(Kuantum mekaniksel)
4. HaftaNMR `da deney sistemleri
5. Haftaİki spinli sistemde dipol dipol etkileşmesi
6. HaftaAra sınav+ soruların tartışılması
7. Haftaİkinci moment
8. HaftaKimyasal kayma
9. HaftaSpin-spin bağlaşımı
10. HaftaKarmaşık spektrumların sınıflandırılması ve çözümlenmesi
11. HaftaAra sınav
12. HaftaSpin sisteminde durulma
13. HaftaKimyasal değiştokuş , Kuadrupolar etkiler
14. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler21326
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3473194

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini disiplinler arası çerçevede özümser, güncel teknolojik ve bilimsel ileri araştırmada kullanılır.   X 
2. Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. X   
3. Problemleri çözebilecek özgün model geliştirir, yöntem tasarlar, çözümler için gerekli yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanır.X    
4. Alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgi ve fikirlerini bir takım içinde paylaşır ve çok disiplinli takımlarda liderlik yapar.  X  
5. Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.     
6. Mesleğinde yeni gelişmeleri bilir, takip eder, teknoloji problemlerini ve karmaşık durumları çözmek için yeni bilgileri kullanır. Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir, planlar ve çözümlerle yenilikçi yöntemleri uygular.      
7. Alanında yapılan çalışmaları takip eder, çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.X    
8. Alanında yapılan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, sözlü ve yazılı sunum için gerekli üst seviyede Türkçe ve en az bir yabancı dile hakimdir.  X  
9. Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile ilgili bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanır.  X  
10. Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek