FME734 - BİYOLOJİ EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ve ÖĞRETME SÜREÇLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOLOJİ EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ve ÖĞRETME SÜREÇLERİ | FME734 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Biyoloji öğrenme ve öğretme süreçlerinin bilişsel, duyuşsal ve üstbilişsel değişkenler açısından incelenmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Biyoloji eğitiminde öğrenme ve öğretme yöntemleri, biyoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar, biyolojiyi öğrenmeği etkileyen bilişsel, duyuşsal ve üstbilişsel süreçler, ve bunların biyoloji öğrenme ve öğretimindeki etkileri | |||||
Kaynaklar | 1. Current internet sources 2. Recent publications 3. Schunk D. (2012) Learning Theories. An Educational perspective. Pearson Education, Inc. Publishing . Boston 4. Sternberg, J. R., (1999). The nature of cognition. Cambridge, Mass. : MIT Press 5. Zohar, A., Dori, Y. J., (2012). Metacognition in Science Education. Trends in Current Research. Springer Verlag. Heidelberg |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Biyoloji öğrenme ve öğretimine ilişkin temel kavramlar |
2. Hafta | Biyoloji öğrenme ve öğretimine ilişkin bilişsel süreçler |
3. Hafta | Biyoloji öğrenme ve öğretimine ilişkin bilişsel süreçler |
4. Hafta | Biyoloji öğrenme ve öğretimine ilişkin bilişsel süreçler |
5. Hafta | Biyoloji eğitiminde öğrenme ve öğretme yöntemler |
6. Hafta | Biyoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar |
7. Hafta | Biyoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar |
8. Hafta | Biyoloji öğrenmeye ilişkin duyuşsal süreçler |
9. Hafta | Biyoloji öğrenmeye ilişkin duyuşsal süreçler |
10. Hafta | Biyoloji öğretiminde duyuşsal süreçlerin |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Biyoloji öğrenme ve öğretimine ilişkin üstbilişsel süreçler |
13. Hafta | Biyoloji öğrenme ve öğretimine ilişkin üstbilişsel süreçler |
14. Hafta | Biyoloji öğrenme ve öğretimine ilişkin üstbilişsel süreçler |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 8 | 15 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 45 | 45 |
Proje | 1 | 45 | 45 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 27 | 186 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar. | X | ||||
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar. | X | ||||
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | X | ||||
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur. | X | ||||
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir. | X | ||||
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir. | X | ||||
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular. | X | ||||
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek