FME728 - FİZİK EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMALARI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FİZİK EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMALARI II FME728 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu  
Dersin amacıÜniversite ve Tübitak Projeleri hakkında detaylı bilgiler sunularak, öğrenciyi proje yazma ve değerlendirilme süreci hakkında bilgilendirmek ve öğrencide farkındalık yaratmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Üniversite Projelerinin amaçları, kapsamları ve işleyişleri konusunda bilgi sahibi olur.
  2. Tübitak Destek Projeleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
  3. Proje yazma sürecinde yapılması ve dikkat edilmesi gereken unsurları öğrenir.
  4. Kendisi proje yazabilecek bilgi ve bilince sahip olur.
Dersin içeriği1.Üniversite Projeleri, Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Yönergesi
2.Tübitak Ulusal Destek Programları
3.1010-Evrensel Araştırmacı (EVRENA) Programı
4.3501- Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı (Kariyer Programı)
5.Uluslar arası destek programları: 1011 - Uluslararası Bilimsel Araştırma Projelerine Katılma Programı (UBAP), İkili İşbirlikleri; 2501, 2507, 2525, 2527,2534
6.Çok Taraflı İşbirlikleri, Avrupa Birliği ile İşbirliği; COST (Bilimsel ve Teknik Araştırma Alanında Avrupa İşbirliği),
7. AB 7. Çerçeve Programı
8.ERA-NET
9.Alanda yapılmış olan Tübitak Projelerinin Araştırılması ve
 
Kaynaklar1.Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Yönergesi
2.Tübitak Ulusal Destek Programları
3.Project Management T-kit 2000, Editör: Anne Dussap
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÜniversite Projeleri, Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Yönergesi, Amaç ve Kapsam, Tanımlar
2. HaftaTübitak Ulusal Destek Programları
3. HaftaUlusal Destek Programları; 1010-Evrensel Araştırmacı (EVRENA) Programı
4. Hafta3501- Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı (Kariyer Programı)
5. HaftaI. Ara sınav
6. HaftaUluslar arası destek programları: 1011 - Uluslararası Bilimsel Araştırma Projelerine Katılma Programı (UBAP)
7. Haftaİkili İşbirlikleri; (2501, 2507, 2525.2527,2534)
8. HaftaÇok Taraflı İşbirlikleri, Avrupa Birliği ile İşbirliği; COST (Bilimsel ve Teknik Araştırma Alanında Avrupa İşbirliği),
9. HaftaAB 7. Çerçeve Programı
10. HaftaII. Ara sınav
11. HaftaERA-NET
12. HaftaAlanda yapılmış olan Tübitak Projelerinin Araştırılması ve İncelenmesi
13. HaftaAlanda yapılmış olan Tübitak Projelerinin Araştırılması ve İncelenmesi
14. HaftaAlanda yapılmış olan Tübitak Projelerinin Araştırılması ve İncelenmesi
15. Hafta--
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler520
Sunum210
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav120
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1080
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı120
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama22856
Proje15252
Ödevler520100
Ara sınavlara hazırlanma süresi23570
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü25178360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. X   
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.    X
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.    X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.   X 
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.   X 
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.   X 
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.   X 
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur. X   
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.   X 
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.   X 
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.X    
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek