FME708 - FEN ve MATEMATİK EĞİT. TUTUM ÖLÇEKLERİ GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FEN ve MATEMATİK EĞİT. TUTUM ÖLÇEKLERİ GELİŞTİRME FME708 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıİnsanlarda tutum oluşum ve değişimini ve tutumun diğer bilişsel ve duyuşsal öğelerle ilişkilerini kavramak, tutumların ölçülmesini açıklamak, bir tutum ölçeği geliştirmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenme ve öğretme kuramlarının kavram ve ilkelerini anlar.
  2. Davranış geliştirmede yeni yaklaşım ve uygulamaları kavrar.
  3. İnsanda tutum oluşum ve değişimini farklı kuramlar açısından açıklar.
  4. Tutum ve diğer bilişsel ve duyuşsal yapıların benzer ve farklı yönlerini kavrar, ilişkilerini açıklar ve yorumlar.
  5. Tutum ölçülmesinin aşamalarını kavrar ve uygular.
  6. Farklı istatistikî yollarla tutum ölçeği geliştirir.
Dersin içeriği1.Öğrenme Ve Öğretme Kuramlarının Temel Kavram Ve İlkeleri
2.Davranış Geliştirmede Yeni Yaklaşım Ve Uygulamalar
3.Tutum Oluşum Ve Değişimi
4.Farklı Kuramlar Açısından Tutum
5.Tutum ve Diğer Bilişsel-Duyuşsal Öğeler Arasındaki İlişkiler
6.Tutumların Ölçülmesi
7.Farklı İstatistikî Yollarla Tutum Ölçeği Geliştirilmesi 
Kaynaklar1.Berck, K. H., (1999). Biologiedidaktik Grundlagen und Methoden, Quelle ud Meyer Verlag GmbH & Co., Wiebelsheim, ISBN 3-494-2250-X.
2.Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, ISBN: 975-6802-74-X, Pegem A Yayıncılık, Ankara
3.Eagly A. H. & Chaiken, S. (1993). The Psychology of Attitudes. Harcourt Brace College Publishers, Orlando.
4.Jank W. Meyer, H., (1991). Didaktische Modelle, 5. Auflage, Cornelsen Verlag Scriptor GmbH. Co. KG, Berlin.
5.Jöreskog, K. G. and Sörbom, D., (1993) Lisrel 8: Structural equation modeling with the simplis command language, Hillsdale, NJ, Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
6. Kağıtçıbaşı, Ç. (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınevi, İstanbul.
7.Kleesattel, W. (Hrsg.), (2006). Fudgrube Biologie, 6. Auflage, Cornelsen Verlag Scriptor GmbH.
8. İlgili diğer güncel kitap ve makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖğrenme Ve Öğretme Kuramları Açısından Tutum
2. HaftaTutum Kavramı, Tutumu Oluşturan Temel Öğeler
3. HaftaFarklı Kuramlar Açısından Tutum (Eagly-Chaiken)
4. HaftaFarklı Kuramlar Açısından Tutum (Pety-Cacioppo, Fishbein-Ajzen, vb.)
5. HaftaTutum Oluşum ve Değişimi
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaTutum ve Davranış İlişkisi
8. HaftaTutum ve Diğer Bilişsel-Duyuşsal Ögeler Arasındaki İlişkiler (Motivasyon, Özyeterlik, Özdüzenleme vb. )
9. HaftaTutum Ölçme Yaklaşımları (Davranışları Gözleyerek, Anketler aracılığıyla, vb.)
10. HaftaTutum Ölçekleri Tipleri
11. HaftaSunumlar
12. HaftaTutum Ölçeği Maddelerinin Hazırlanması
13. HaftaFarklı İstatistiki Yollarla Tutum Ölçeği Geliştirilmesi (Açımlayıcı Faktör Analizi ile)
14. HaftaFarklı İstatistiki Yollarla Tutum Ölçeği Geliştirilmesi (Doğrulayıcı Faktör Analizi ile)
15. Hafta--
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum230
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı470
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10550
Sunum / Seminer Hazırlama250100
Proje15858
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi16060
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü29226360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.   X 
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.   X 
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.    X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.   X 
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar. X   
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. X   
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.    X
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur. X   
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir. X   
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.  X  
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.  X  
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek