FME721 - FEN EĞİTİMİNDE KENDİ KENDİNE ÖĞRENME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FEN EĞİTİMİNDE KENDİ KENDİNE ÖĞRENME FME721 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıYaşam boyu öğrenme sürecinde fen eğitiminde kendi kendine öğrenmenin incelenmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yaşam boyu öğrenmeyi kavrayabilecek
  2. Öğrenme-öğretme yöntem ve tekniklerini açıklayabilecek
  3. Kendi kendine öğrenmeyi açıklayabilecek
  4. Kendi kendine öğrenmenin temel öğelerini tanımlayabilecek.
  5. Kendi kendine öğrenme durumlarını örneklerle açıklayabilecek.
  6. Kendi kendine öğrenme basamaklarını tanımlayabilecek.
  7. Fen Eğitiminde Kendi kendine öğrenmenin önemini açıklayabilecek.
  8. Fen derslerinde kendi kendine öğrenmeyi kullanabilecek, fen eğitiminde kendi kendine öğrenmeye ilişkin örnek çalışmaları inceleyebilecek ve faydalarını (önemini) kavrayabilecek.
Dersin içeriği1. Yaşam boyu öğrenme
1. Kendi kendine öğrenme
2. Fen Eğitiminde Kendi kendine öğrenme
3. Fen Eğitiminde Kendi kendine öğrenme uygulamaları
4. Fen Eğitiminde Kendi kendine öğrenme sürecinin Değerlendirilmesi
 
Kaynaklar1. Schallies, M. & Dumke, J. (2007). Lebenslange Lernen. Ein Forshungs-und Entwicklungsprojekt zur Stärkung von Eigenverantwortung und Selbststeuerung im Rahmen Schulischen Lernens. Heidelberg: Mattes Verlag.
2. Costa, A. L. & Kallick, B., (2004). Assessment Strategies for Self-Dirested Learning,Corwin Press.
3. Gibbons, Maurice, (2002). The Self-Directed Learning Handbook; Challenging, Adolescent Students to Excel, Jossey-Bass, John Willey, San Francisco.
4. James, R. B. Davis & Adelaide Davis, (2001). Kendi Kendine Öğrenmek , Media Cat Kitapları, Ocak 2001.
5. Long, H. B., (1995). New dimensions in self-directed learning, Public Managers Center, Educational Leadership and Policy Studies Dept., College of Education, University of Oklahoma.
6. Malcolm Shepherd Knowles,(1975). Self-Directed Learning: A Guide for Learners and Teachers, Association Press, New York.
7. International Journal of Self-directed Learning.


 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYaşam boyu öğrenme
2. HaftaYaşam boyu öğrenme ve mesleki eğitim
3. HaftaKendi kendine öğrenme
4. HaftaKendi kendine öğrenmenin temel öğeleri
5. HaftaKendi kendine öğrenmede öğrenme durumları (Kendi kendine planlı öğrenme,Yeni beceriler edinmeyi öğrenme,Sunumlardan öğrenme,Düşünmeyi öğrenme,Grup içinde öğrenme,Problem çözmeyi ve karar vermeyi öğrenme,Sanal gerçeklikler yoluyla öğrenme...)
6. HaftaKendi kendine öğrenmede öğrenme durumları
7. HaftaArasınav
8. HaftaFen Eğitiminde Kendi kendine öğrenme
9. HaftaFen Eğitiminde Kendi kendine öğrenme
10. HaftaFen Eğitiminde Kendi kendine öğrenme sürecinin Değerlendirilmesi
11. HaftaKonu ile ilgili makale okunması
12. HaftaArasınav
13. HaftaKonu ile ilgili makale okunması
14. HaftaFen Eğitiminde Kendi kendine öğrenmeye ilişkin örnek çalışmalar
15. Hafta
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması120
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler410
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı660
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama22856
Proje15252
Ödevler520100
Ara sınavlara hazırlanma süresi23570
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü25178360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.   X 
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.   X 
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.    X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.    X
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.    X
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.  X  
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.X    
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.  X  
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.X    
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.X    
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.X    
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek