FME721 - FEN EĞİTİMİNDE KENDİ KENDİNE ÖĞRENME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FEN EĞİTİMİNDE KENDİ KENDİNE ÖĞRENME | FME721 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Yaşam boyu öğrenme sürecinde fen eğitiminde kendi kendine öğrenmenin incelenmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Yaşam boyu öğrenme 1. Kendi kendine öğrenme 2. Fen Eğitiminde Kendi kendine öğrenme 3. Fen Eğitiminde Kendi kendine öğrenme uygulamaları 4. Fen Eğitiminde Kendi kendine öğrenme sürecinin Değerlendirilmesi | |||||
Kaynaklar | 1. Schallies, M. & Dumke, J. (2007). Lebenslange Lernen. Ein Forshungs-und Entwicklungsprojekt zur Stärkung von Eigenverantwortung und Selbststeuerung im Rahmen Schulischen Lernens. Heidelberg: Mattes Verlag. 2. Costa, A. L. & Kallick, B., (2004). Assessment Strategies for Self-Dirested Learning,Corwin Press. 3. Gibbons, Maurice, (2002). The Self-Directed Learning Handbook; Challenging, Adolescent Students to Excel, Jossey-Bass, John Willey, San Francisco. 4. James, R. B. Davis & Adelaide Davis, (2001). Kendi Kendine Öğrenmek , Media Cat Kitapları, Ocak 2001. 5. Long, H. B., (1995). New dimensions in self-directed learning, Public Managers Center, Educational Leadership and Policy Studies Dept., College of Education, University of Oklahoma. 6. Malcolm Shepherd Knowles,(1975). Self-Directed Learning: A Guide for Learners and Teachers, Association Press, New York. 7. International Journal of Self-directed Learning. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yaşam boyu öğrenme |
2. Hafta | Yaşam boyu öğrenme ve mesleki eğitim |
3. Hafta | Kendi kendine öğrenme |
4. Hafta | Kendi kendine öğrenmenin temel öğeleri |
5. Hafta | Kendi kendine öğrenmede öğrenme durumları (Kendi kendine planlı öğrenme,Yeni beceriler edinmeyi öğrenme,Sunumlardan öğrenme,Düşünmeyi öğrenme,Grup içinde öğrenme,Problem çözmeyi ve karar vermeyi öğrenme,Sanal gerçeklikler yoluyla öğrenme...) |
6. Hafta | Kendi kendine öğrenmede öğrenme durumları |
7. Hafta | Arasınav |
8. Hafta | Fen Eğitiminde Kendi kendine öğrenme |
9. Hafta | Fen Eğitiminde Kendi kendine öğrenme |
10. Hafta | Fen Eğitiminde Kendi kendine öğrenme sürecinin Değerlendirilmesi |
11. Hafta | Konu ile ilgili makale okunması |
12. Hafta | Arasınav |
13. Hafta | Konu ile ilgili makale okunması |
14. Hafta | Fen Eğitiminde Kendi kendine öğrenmeye ilişkin örnek çalışmalar |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 20 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 28 | 56 |
Proje | 1 | 52 | 52 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 35 | 70 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 25 | 178 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar. | X | ||||
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar. | X | ||||
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | X | ||||
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur. | X | ||||
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir. | X | ||||
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir. | X | ||||
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular. | X | ||||
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek