BYL754 - FAYDALI BÖCEKLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FAYDALI BÖCEKLER BYL754 3. Yarıyıl 3 3 4 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gösteri
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Burcu Şabanoğlu Şimşek 
Dersin amacıFaydalı böceklerin insan yaşamına çeşitli yönlerden etkisini öğretir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi alan öğrenci, böceklerin çeşitli yönler ile insan hayatına olan faydalarını öğrenir.
Dersin içeriğiBesin kaynağı olarak tüketilen, tozlaşma ile bitkilerde verim artışı sağlayan, endüstride, biyolojik mücadelede ve bilimsel amaçlı kullanılan böcekler, böceklerin besin zincirindeki, ekosistem döngülerindeki önemi ve rolleri, gösterge olarak faydaları 
KaynaklarBorror, J.D., Triplehorn, A.C., Johnson, N.F., 1989. An intoduction to the study of Insects, 6th edition
Öncüer C., 1991. Tarımsal Zararlılarla savaş yöntemleri ve ilaçları. Doğruluk Matbaacılık. İzmir.260 s. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDünyada böcek çeşitliliği (T) Böceklerin morfolojik incelenmesi (P)
2. HaftaFaydalı böceklere giriş (T) Yenebilen böcekler (P)
3. HaftaArıcılık ve Balarısı ürünleri (T) Arı ürünlerinin incelenmesi (P)
4. Haftaİpek böcekçiliği (T) İpek böceğinin incelenmesi ve yetiştirilmesi (P)
5. HaftaFaydalı Homoptera türleri (T) Homoptera ürünlerinin incelenmesi (P)
6. HaftaGösterge böcek türleri (T) Bitki gali incelenmesi (P)
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaTozlaşma biyolojisine giriş (T) Polen ve nektar toplayıcı morfolojik adaptasyonların incelenmesi (P)
9. HaftaTarımda tozlaşma için arı kullanımı (T) Bombus arılarının seralardaki tozlaştırıcı faaliyetlerinin gözlemi (P)
10. HaftaTozlaştırıcı olarak balarıları (T) Balarılarının faaliyetlerinin gözlenmesi (P)
11. HaftaTozlaştırıcı olarak bombus arıları (T) Bombus arılarının meyve bahçelerinde gözlenmesi (P)
12. HaftaTozlaştırıcı olarak soliter arılar (T) Doğada soliter arıların gözlenmesi (P)
13. HaftaBombus arısı yetiştiriciliği (T) Bombus arısı kovan yapısının incelenmesi (P)
14. HaftaDiğer tozlaştırıcı böcekler (T) Doğada diğer tozlaştırıcı böceklerin gözlenmesi (P)
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4454226

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.   X 
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.  X  
3. Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve aktarır.   X 
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.   X 
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.   X 
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.   X 
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir.   X 
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.   X 
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir.    X
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.   X 
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek