BYL754 - FAYDALI BÖCEKLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FAYDALI BÖCEKLER | BYL754 | 3. Yarıyıl | 3 | 3 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Burcu Şabanoğlu Şimşek | |||||
Dersin amacı | Faydalı böceklerin insan yaşamına çeşitli yönlerden etkisini öğretir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Besin kaynağı olarak tüketilen, tozlaşma ile bitkilerde verim artışı sağlayan, endüstride, biyolojik mücadelede ve bilimsel amaçlı kullanılan böcekler, böceklerin besin zincirindeki, ekosistem döngülerindeki önemi ve rolleri, gösterge olarak faydaları | |||||
Kaynaklar | Borror, J.D., Triplehorn, A.C., Johnson, N.F., 1989. An intoduction to the study of Insects, 6th edition Öncüer C., 1991. Tarımsal Zararlılarla savaş yöntemleri ve ilaçları. Doğruluk Matbaacılık. İzmir.260 s. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dünyada böcek çeşitliliği (T) Böceklerin morfolojik incelenmesi (P) |
2. Hafta | Faydalı böceklere giriş (T) Yenebilen böcekler (P) |
3. Hafta | Arıcılık ve Balarısı ürünleri (T) Arı ürünlerinin incelenmesi (P) |
4. Hafta | İpek böcekçiliği (T) İpek böceğinin incelenmesi ve yetiştirilmesi (P) |
5. Hafta | Faydalı Homoptera türleri (T) Homoptera ürünlerinin incelenmesi (P) |
6. Hafta | Gösterge böcek türleri (T) Bitki gali incelenmesi (P) |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Tozlaşma biyolojisine giriş (T) Polen ve nektar toplayıcı morfolojik adaptasyonların incelenmesi (P) |
9. Hafta | Tarımda tozlaşma için arı kullanımı (T) Bombus arılarının seralardaki tozlaştırıcı faaliyetlerinin gözlemi (P) |
10. Hafta | Tozlaştırıcı olarak balarıları (T) Balarılarının faaliyetlerinin gözlenmesi (P) |
11. Hafta | Tozlaştırıcı olarak bombus arıları (T) Bombus arılarının meyve bahçelerinde gözlenmesi (P) |
12. Hafta | Tozlaştırıcı olarak soliter arılar (T) Doğada soliter arıların gözlenmesi (P) |
13. Hafta | Bombus arısı yetiştiriciliği (T) Bombus arısı kovan yapısının incelenmesi (P) |
14. Hafta | Diğer tozlaştırıcı böcekler (T) Doğada diğer tozlaştırıcı böceklerin gözlenmesi (P) |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 44 | 54 | 226 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve aktarır. | X | ||||
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | ||||
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek