HDK637 - PERİNATOLOJİ HEMŞİRELİĞİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PERİNATOLOJİ HEMŞİRELİĞİ I | HDK637 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr. Gülten Koç, Dr.Öğr. Üyesi Çiğdem Yücel, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Uslu Şahan | |||||
Dersin amacı | Bu derste öğrenciye, perinatal dönemde kadın, fetüs ve yenidoğan sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlığının normalden saptığı durumlarda erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon aşamalarında uygun hemşirelik bakımını planlayabilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmıştır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Dünyada ve Türkiye'de perinatal sağlık göstergeleri ve hasta güvenliği 2. Gebeliğin oluşumu ve fetusun fizyolojisi 3. Gebelikte annenin fizyolojisi ve bakımı 4. Yüksek riskli gebelikler ve hemşirelik bakımı 5. Gebelik öncesi ve gebelik döneminde teratojenler ve sosyal sorunlar 7. Doğum eylemi ve anne ve yenidoğan bakımı 8. Fetal sağlığın değerlendirilmesi 9. Doğum eyleminin komplikasyonları ve hemşirelik bakımı | |||||
Kaynaklar | 1. Taşkın L., (2009). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği (IX. Baskı). Ankara: Sistem Ofset. 2. Gilbert H., Harmon J. (2002). Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı (Taşkın L. Çeviri Editörü). Ankara: Palme Yayıncılık. 3. Taşkın L., Eroğlu K., Terzioğlu F., Vural G., Kutlu Ö. (2011) Hemşire ve Ebeler İçin Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi, Palme Yayıncılık, Ankara. 4. Johnson J. (2012), Anne-Yenidoğan Hemşireliği (Çev. Ed.: Taşkın L., Çiçek N.), Palme Yayıncılık, Ankara. 5. McKinney, E. S., James, S. R., Murray, S. S., & Ashwill, J. W. (2009). Maternal-Child Nursing (3rd ed). St. Louis: Saunders/Elsevier. 6. Simpson, K.R., & Creehan, P.A. (2008). Perinatal Nursing (3rd ed.). Philadelphia: Wolters Kluwer. 7. Perry, S. E., Hockenberry, M. J., Lowdermilk, D. L., & Wilson, D. (2010). Maternal-Child Nursing Care (4th ed.). St. Louis: Mosby/Elsevier. 8. Ladewig P.W., London M.L., & Davidson, M. (2010). Contemporary Maternal-Newborn Nursing Care (7th ed.). Newyork: Pearson. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dünyada ve Türkiye'de perinatal sağlık göstergeleri ve hasta güvenliği |
2. Hafta | Gebeliğin oluşumu ve fetusun fizyolojisi |
3. Hafta | Gebeliğin oluşumu ve fetusun fizyolojisi |
4. Hafta | Gebelikte annenin fizyolojisi ve bakımı |
5. Hafta | Yüksek riskli gebelikler ve hemşirelik bakımı |
6. Hafta | Yüksek riskli gebelikler ve hemşirelik bakımı |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Gebelik öncesi ve gebelik döneminde teratojenler ve sosyal sorunlar |
9. Hafta | Gebelik öncesi ve gebelik döneminde teratojenler ve sosyal sorunlar |
10. Hafta | Doğum eylemi ve anne ve yenidoğan bakımı |
11. Hafta | Doğum eylemi ve anne ve yenidoğan bakımı |
12. Hafta | Fetal sağlığın değerlendirilmesi |
13. Hafta | Doğum eyleminin komplikasyonları ve hemşirelik bakıımı |
14. Hafta | Dersin Değerlendirmesi |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | 3 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 3 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 16 | 48 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 39 | 32 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kadının üreme sağlığı alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir, bilgiyi geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahiptir ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder. | X | ||||
3. Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapar. | X | ||||
4. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetlerinde etkin rol alır. | X | ||||
5. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi ve ekip anlayışını kavrar ve kullanır. | X | ||||
6. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey merkezli hemşirelik bakımını kapsamlı olarak planlar ve uygular. | X | ||||
7. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konuları eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek, sorun alanlarını belirler ve çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
8. Kadının üreme/cinsel sağlığına yönelik bakımının kalitesini geliştirmek için liderlik eder. | X | ||||
9. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili mevzuata ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
10. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konularında bir makaleyi ulusal ya da uluslararası kongrelerde sunar ve bir dergide yayınlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek