BYL654 - BALIK YETİŞTİRİCİLİĞİNDE SU KALİTESİ KONTROLÜ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BALIK YETİŞTİRİCİLİĞİNDE SU KALİTESİ KONTROLÜ | BYL654 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Güler Ekmekçi | |||||
Dersin amacı | Bu ders kapsamında havuz ve gölet gibi yetiştirme ortamlarının fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, bu etmenler arasındaki dengenin balık ve diğer sucul organzimaların başarılı bir şekilde üretilmesi konusundaki önemi hakkında bilgi verilecektir. Su kalitesi kontrolünün ve üretimin düzenlenmesine yönelik kireçleme, gübreleme, mekanik havalandırma, su değişimi, algisit ve herbisitlerin kullanımı gibi yönetim teknikleri öğretilmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Derste ele alınan konular: yetiştirciliği yapılan sucul canlıların gereksinim duyduğu suyun kalitesi, yetiştiricilik ortamları, yetiştiricilik ortamlarının su kalitesi, kireçleme, havalandırma, suyun dolaşımı, bulanıklık ve çökelleşme. | |||||
Kaynaklar | 1-Boyd, C.E. 1998 Water quality in warmwater fish pond, Auburn Univ. 2-Arrignon,J. 1982 Amenagement ecologique et piscicole des eaux douces, Gauthier ?villars. Barnabe, G., Aquaculture. 3-Alabaster, J.S. & Llyod, R.1980, Water quality criteria for freshwater fish, FAO& Butterwoths Ve güncel makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yetiştirme Ortamlarının Fiziksel Limnolojisi (T) Pratik uygulamalarda dikkat edilecek hususlar |
2. Hafta | Yetiştirme Ortamlarının Hidrolojisi (T) Film |
3. Hafta | Yetiştirme Ortamlarının Su Kimyası (T) Arazi araçlarının tanıtımı |
4. Hafta | Balık Üretimi İçin Gerekli Çevresel Koşullar (T) Arazi çalışması |
5. Hafta | Su Kalitesi Ölçümünde Temel Bilgiler (T) Ödev sunumu |
6. Hafta | Su kalitesi ile yetiştiriciliği yapılan organizmaların ilişkisi (T) Ödev sunumu |
7. Hafta | Su Kalitesinin Düzenlenmesi (T) Ödev sunumu |
8. Hafta | Kireçleme (T) Su analizi ile ilgili yöntemler ve gereçler |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Gübreleme (T) Analizler |
11. Hafta | Balık Besleme İle Su Kalitesi İlişkisi (T) Arazi çalışması |
12. Hafta | Fitoplanktonun Kontrolu (T) Film |
13. Hafta | Yabani Ot Mücadelesi (T) Ödev -sunum |
14. Hafta | Kimyasal Uygulamalar (T) Ödev -sunum |
15. Hafta | Genel Sınav hazırlığı |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 4 | 5 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 5 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 5 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 51 | 69 | 266 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hidrobiyoloji alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilimsel metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve sentez yapar. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleme yeteneği kazanır. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme yeteneği kazanır. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | ||||
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek