BYL654 - BALIK YETİŞTİRİCİLİĞİNDE SU KALİTESİ KONTROLÜ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BALIK YETİŞTİRİCİLİĞİNDE SU KALİTESİ KONTROLÜ BYL654 2. Yarıyıl 2 2 3 9
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Güler Ekmekçi 
Dersin amacıBu ders kapsamında havuz ve gölet gibi yetiştirme ortamlarının fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, bu etmenler arasındaki dengenin balık ve diğer sucul organzimaların başarılı bir şekilde üretilmesi konusundaki önemi hakkında bilgi verilecektir. Su kalitesi kontrolünün ve üretimin düzenlenmesine yönelik kireçleme, gübreleme, mekanik havalandırma, su değişimi, algisit ve herbisitlerin kullanımı gibi yönetim teknikleri öğretilmektedir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu ders sonunda öğrenci; Havuz ve göletlerdeki yetiştiricilikteki en önemli husus, kültürü yapılan hayvanların uygun çevre koşullarının gelişimini ve sağlığı açısından sürekliliğinin nasıl sağlanacağını öğrenmiş olur
  2. Havuzlardaki su kalitesinin sonuçlarını yorumlayabilir, gerektiğinde nasıl düzenleneceğini bilir, günümüzde giderek önem kazanan çevre koruma ve gıda kalitesi-güvenliği konularını öğrenir.
  3. Bu ders sonunda öğrenci; Havuz ve göletlerdeki yetitiricilikteki en önemli husus, kültürü yapılan hayvanların uygun çevre koşullarının gelişimini ve sağlığı açısından sürekliliğinin nasıl sağlanacağını öğrenmiş olur Havuzlardaki su kalitesinin sonuçlarını yorumlayabilir,gerektğinde nasıl düzenleneceğini bilir, günümüzde giderek önem kazanan çevre koruma ve gıda kalitesi-güvenliği konularını öğrenir.
Dersin içeriğiDerste ele alınan konular: yetiştirciliği yapılan sucul canlıların gereksinim duyduğu suyun kalitesi, yetiştiricilik ortamları, yetiştiricilik ortamlarının su kalitesi, kireçleme, havalandırma, suyun dolaşımı, bulanıklık ve çökelleşme. 
Kaynaklar1-Boyd, C.E. 1998 Water quality in warmwater fish pond, Auburn Univ.
2-Arrignon,J. 1982 Amenagement ecologique et piscicole des eaux douces, Gauthier ?villars.
Barnabe, G., Aquaculture.
3-Alabaster, J.S. & Llyod, R.1980, Water quality criteria for freshwater fish, FAO& Butterwoths
Ve güncel makaleler
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYetiştirme Ortamlarının Fiziksel Limnolojisi (T) Pratik uygulamalarda dikkat edilecek hususlar
2. HaftaYetiştirme Ortamlarının Hidrolojisi (T) Film
3. HaftaYetiştirme Ortamlarının Su Kimyası (T) Arazi araçlarının tanıtımı
4. HaftaBalık Üretimi İçin Gerekli Çevresel Koşullar (T) Arazi çalışması
5. HaftaSu Kalitesi Ölçümünde Temel Bilgiler (T) Ödev sunumu
6. HaftaSu kalitesi ile yetiştiriciliği yapılan organizmaların ilişkisi (T) Ödev sunumu
7. HaftaSu Kalitesinin Düzenlenmesi (T) Ödev sunumu
8. HaftaKireçleme (T) Su analizi ile ilgili yöntemler ve gereçler
9. HaftaAra sınav
10. HaftaGübreleme (T) Analizler
11. HaftaBalık Besleme İle Su Kalitesi İlişkisi (T) Arazi çalışması
12. HaftaFitoplanktonun Kontrolu (T) Film
13. HaftaYabani Ot Mücadelesi (T) Ödev -sunum
14. HaftaKimyasal Uygulamalar (T) Ödev -sunum
15. HaftaGenel Sınav hazırlığı
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar45
Uygulama00
Alan Çalışması25
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler510
Sunum510
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması2510
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler5525
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü5169266

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hidrobiyoloji alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilimsel metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.    X
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.    X
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve sentez yapar.    X
4. Alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleme yeteneği kazanır.    X
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme yeteneği kazanır.    X
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.    X
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir.    X
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.   X 
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir.   X 
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.    X
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek