HDK631 - KADIN SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ SEMİNERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KADIN SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ SEMİNERİ HDK631 1. Yarıyıl 0 2 0 5
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç.Dr. Gülten Koç, Doç. Dr. Çiğdem Yücel, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Uslu Şahan 
Dersin amacıBu dersin amacı; öğrenciye, kadının cinsel ve üreme sağlığı konularında, etkili eğitim ve öğretim bilgi ve becerisi kazandırmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Eğitim ve öğretimin temel ilke ve kavramlarını tanımlar
  2. 2. Öğrenme ve öğretme stratejilerinin farkına varır
  3. 3. Görsel-işitsel araçları hazırlama ve kullanma tekniklerini bilir
  4. 4. İnteraktif eğitim tekniklerini açıklar ve kullanır
  5. 5. Yeterliliğe dayalı öğrenmenin önemini açıklar
Dersin içeriği1. Eğitim ve öğretim
2. Öğrenme ve öğretme stratejileri
3. İnteraktif eğitim teknikleri
4. Olumlu eğitim atmosferi yaratma
5. Görsel- işitsel araçları hazırlama ve kullanma
6. Yetişkin eğitimi
7. Yeterliliğe dayalı değerlendirme araçlarını kullanma
8. Doğum ve kadın sağlığı konularından örnek sunumlar 
Kaynaklar1. Özvarış Ş.B. Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi, Hacettepe Üniversitesi Basımevi, Ankara 2011.
2. T.C Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı Aile Planlaması genel Müdürlüğü, Türkiye Üreme Sağlığı Programı, Eğitim Becerileri Eğitim Rehberi, Ankara 2007.
3. Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara 1999.
4. Taşkın L., Eroğlu K., Terzioğlu F., Vural G., Kutlu Ö., Hemşire ve Ebeler İçin Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi, Palme Yayıncılık, Ankara 2011. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEğitim ve öğretim
2. HaftaÖğrenme ve öğretme stratejileri
3. HaftaÖğrenme ve öğretme stratejileri
4. Haftaİnteraktif eğitim teknikleri
5. Haftaİnteraktif eğitim teknikleri
6. HaftaOlumlu eğitim atmosferi yaratma
7. HaftaARA SINAV
8. HaftaGörsel- işitsel araçları hazırlama ve kullanma
9. HaftaYetişkin eğitimi
10. HaftaYetişkin eğitimi
11. HaftaYeterliliğe dayalı değerlendirme araçlarını kullanma
12. HaftaYeterliliğe dayalı değerlendirme araçlarını kullanma
13. HaftaDoğum ve kadın sağlığı konularından örnek sunumlar
14. HaftaDoğum ve kadın sağlığı konularından örnek sunumlar
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFİNAL SINAVI

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum440
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama41040
Proje000
Ödevler21122
Ara sınavlara hazırlanma süresi122
Genel sınava hazırlanma süresi122
Toplam İş Yükü5031150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kadının üreme sağlığı alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir, bilgiyi geliştirir ve derinleştirir.   X  
2. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahiptir ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder.  X  
3. Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapar.    X 
4. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetlerinde etkin rol alır.    X
5. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi ve ekip anlayışını kavrar ve kullanır.     X
6. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey merkezli hemşirelik bakımını kapsamlı olarak planlar ve uygular.   X  
7. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konuları eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek, sorun alanlarını belirler ve çözüm önerileri geliştirir.   X  
8. Kadının üreme/cinsel sağlığına yönelik bakımının kalitesini geliştirmek için liderlik eder.     X
9. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili mevzuata ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.   X 
10. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konularında bir makaleyi ulusal ya da uluslararası kongrelerde sunar ve bir dergide yayınlar.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek