HDK631 - KADIN SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ SEMİNERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KADIN SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ SEMİNERİ | HDK631 | 1. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr. Gülten Koç, Doç. Dr. Çiğdem Yücel, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Uslu Şahan | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; öğrenciye, kadının cinsel ve üreme sağlığı konularında, etkili eğitim ve öğretim bilgi ve becerisi kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Eğitim ve öğretim 2. Öğrenme ve öğretme stratejileri 3. İnteraktif eğitim teknikleri 4. Olumlu eğitim atmosferi yaratma 5. Görsel- işitsel araçları hazırlama ve kullanma 6. Yetişkin eğitimi 7. Yeterliliğe dayalı değerlendirme araçlarını kullanma 8. Doğum ve kadın sağlığı konularından örnek sunumlar | |||||
Kaynaklar | 1. Özvarış Ş.B. Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi, Hacettepe Üniversitesi Basımevi, Ankara 2011. 2. T.C Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı Aile Planlaması genel Müdürlüğü, Türkiye Üreme Sağlığı Programı, Eğitim Becerileri Eğitim Rehberi, Ankara 2007. 3. Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara 1999. 4. Taşkın L., Eroğlu K., Terzioğlu F., Vural G., Kutlu Ö., Hemşire ve Ebeler İçin Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi, Palme Yayıncılık, Ankara 2011. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Eğitim ve öğretim |
2. Hafta | Öğrenme ve öğretme stratejileri |
3. Hafta | Öğrenme ve öğretme stratejileri |
4. Hafta | İnteraktif eğitim teknikleri |
5. Hafta | İnteraktif eğitim teknikleri |
6. Hafta | Olumlu eğitim atmosferi yaratma |
7. Hafta | ARA SINAV |
8. Hafta | Görsel- işitsel araçları hazırlama ve kullanma |
9. Hafta | Yetişkin eğitimi |
10. Hafta | Yetişkin eğitimi |
11. Hafta | Yeterliliğe dayalı değerlendirme araçlarını kullanma |
12. Hafta | Yeterliliğe dayalı değerlendirme araçlarını kullanma |
13. Hafta | Doğum ve kadın sağlığı konularından örnek sunumlar |
14. Hafta | Doğum ve kadın sağlığı konularından örnek sunumlar |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | FİNAL SINAVI |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 4 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 11 | 22 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 50 | 31 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kadının üreme sağlığı alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir, bilgiyi geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahiptir ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder. | X | ||||
3. Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapar. | X | ||||
4. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetlerinde etkin rol alır. | X | ||||
5. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi ve ekip anlayışını kavrar ve kullanır. | X | ||||
6. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey merkezli hemşirelik bakımını kapsamlı olarak planlar ve uygular. | X | ||||
7. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konuları eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek, sorun alanlarını belirler ve çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
8. Kadının üreme/cinsel sağlığına yönelik bakımının kalitesini geliştirmek için liderlik eder. | X | ||||
9. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili mevzuata ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
10. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konularında bir makaleyi ulusal ya da uluslararası kongrelerde sunar ve bir dergide yayınlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek