BCO609 - UYGULAMALI HAREKET ANALİZİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI HAREKET ANALİZİ | BCO609 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Serdar Arıtan | |||||
Dersin amacı | Bu derste günümüzün yüksek teknolojisiyle üretilmiş hareket analizi sistemlerinin çalışma prensiplerinin anlaşılması kullanılması amaçlanmıştır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Animasyon ve biyomekanik çalışmalarında kullanılan hareket analiz sistemlerinin veri toplama ve işleme algoritmaları uygulamalarla birlikte açıklanacaktır. | |||||
Kaynaklar | ? Allard, P., Stokes, I.,A.,F., Blanchi J.,P., Three-Dimensional Analysis of Human Movement, Human Kinetics, 1995. ISBN: 978-0873226233 ? Medved, V., Measurement of Human Locomation, CRC Press, 2001. ISBN: 978-0849376757 ? Gonzalez, R., C., Woods, R., E., Eddins,S.L., Digital Image Processing Using MATLAB, 2nd ed. Gatesmark Publishing; 2nd edition, 2009. ISBN: 978-0982085400 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders Tanıtımı ve hareket analizinin tarihsel gelişimi |
2. Hafta | Kameraların çalışma prensibleri, görüntü yakalama donanımları ve kayıt formatları ve ortamları |
3. Hafta | İki-boyutlu görüntü yakalama ve manuel sayısallaştırma ve kalibrasyon |
4. Hafta | Görüntü işleme metodlarıyla yansıtıcı işaret konum verilerinin Matlab ortamında elde edilmesi |
5. Hafta | Görüntü işleme metodlarıyla yansıtıcı işaretleri diğer yansımalardan Matlab ortamında ayırma ve kayıt etme |
6. Hafta | Görüntü işleme metodlarıyla yansıtıcı işaretleri Matlab ortamında etiketleme ve video yaratma |
7. Hafta | Görüntü işleme metodlarıyla gri düzeyi bilgisinden yansıtıcı işaretlerin kütle merkezlerinin Matlab ortamında hesaplanması etkilerinin incelenmesi ve proje çaışması |
8. Hafta | Yansıtıcı işaretlerin kinematic analizi, hız ve ivme hesaplamaları, görüntü koordinat sisteminden düzlem koordinat sistemine geçiş, açısal hız ve ivme hesaplamaları |
9. Hafta | Kinematik verilerin yumuşatılması (Cubic Spline) ve/ya filtrelenmesi (Butterworth sayısal filtre), izge (spektrum) analizi yardımıyla gürültü inceleme. Matlab da 3 Boyutlu grafik |
10. Hafta | 3 Boyutlu kalibrasyon metodları : DLT, doğrusal olmayan bozunum ve Wand Kalibrasyonu |
11. Hafta | Vicon uygulama: Kamera ayarları ve kalibrasyon |
12. Hafta | Vicon uygulama : İnsan hareketini tanımlayan iskelet modelleri ve etiketlemeleri , örnek model oluşturma ve görüntü yakalama |
13. Hafta | Vicon uygulama : 6 Serbestlik Dereceli Katı Cismin Uzaydaki Hareketin Yakalanması ve Analizi |
14. Hafta | Vicon uygulama : Vicon ve Matlab ile veri işleme ve Proje çalışması |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 34 | 57 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanabilir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireysellerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz edebilirler. | X | ||||
4. Öğrenciler belli bir kullanıcı eskitlesiyle etkili olarak bağlantı kurabilirler | X | ||||
5. Öğrenciler profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olurlar | X | ||||
6. Öğrenciler bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir. | X | ||||
7. Öğrenciler istenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir. | X | ||||
8. Öğrenciler alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar. | X | ||||
9. Öğrenciler disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir. | X | ||||
10. Öğrenciler displinleriyle ilişkili sanat kültürü ve estekik konuları uygulama yeteneğine sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek