BCO602 - ANİMASYON İÇİN BETİK DİLLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ANİMASYON İÇİN BETİK DİLLER BCO602 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var isePython Programlama, Uygulamalı Animasyon I ve II
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Gözlem
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacıBu dersin ana amacı Maya çevresi içinde Python programlama dilini kullanmayı öğretmek ve Maya için araçlar geliştirmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci,
  2. ? Autodesk Maya mimarisini açıklar. ? Maya programlama arayüzlerini karşılaştırır.
  3. ? Maya komutlarıyla çalışan çekirdek Python veri türleri kümesini tanımlar. ? Maya `da Python modülü oluşturur.
  4. ? Maya araç tasarımı prensiplerini açıklar ? Maya kullanıcı arayüz idare sistemini tanımlar
  5. ? Maya komutlarını kullanır. ? Qt grafik kütüphanesini ve Qt `yi Maya `ya nasıl integre edildiğini açıklar.
  6. ? Maya API `ni tanımlar ? Bir Maya komutu programı yazar.
Dersin içeriğiAutodesk MAYA Mimarisi.
MEL betimleme dili.
Python programlama dili
Python ile maya araçları tanımlama
Maya Python API `nin esasları
 
Kaynaklar? Maya Python for Games and Film; A. Mechtley, R. Trowbridge, Morgan Kaufmann, 2012, ISBN: 978-0-12-378578-7
? Learning Maya 5: MEL Fundamentals by Alias Wavefront, Sybex, 2003, ISBN-10: 1894893441
? Complete Maya Programming: An Extensive Guide to MEL and C++ API (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics) by David A. Gould, 2002, ISBN-10: 1558608354
? Complete Maya Programming: An In-depth Guide to 3D Fundamentals, Geometry and Modelling (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics) by David A. Gould, 2005, ISBN-10: 012088482
? Diğer ilgili kaynaklar
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAutodesk MAYA mimarisi ve MEL, Python karşılaştırması
2. HaftaPython veri modeli
3. HaftaMaya `da Python programı yazmak
4. HaftaModüller
5. HaftaMaya `da nesneye yönelik programlama
6. HaftaPyMel
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaMaya araçları tasarımı
9. HaftaMaya komutları ve Maya kullanıcı arabirimi
10. HaftaQt
11. HaftaPyQt
12. HaftaMaya API yapısı
13. HaftaBetimlenmiş komut yapısı, komut oluşturma
14. HaftaMaya `da veri akışı
15. Hafta
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)05
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler420
Sunum00
Projeler115
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje11010
Ödevler4416
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11616
Toplam İş Yükü3547150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanabilir.   X 
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.  X  
3. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireysellerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz edebilirler.  X   
4. Öğrenciler belli bir kullanıcı eskitlesiyle etkili olarak bağlantı kurabilirler  X  
5. Öğrenciler profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olurlar X   
6. Öğrenciler bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir.  X  
7. Öğrenciler istenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir.    X 
8. Öğrenciler alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar.   X  
9. Öğrenciler disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir.   X  
10. Öğrenciler displinleriyle ilişkili sanat kültürü ve estekik konuları uygulama yeteneğine sahiptir. X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek