BCO601 - PYTHON PROGRAMLAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PYTHON PROGRAMLAMA BCO601 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Diğer: Lab. Ödevleri, Ev Ödevleri  
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. Serdar Arıtan 
Dersin amacıBu derste öğrencilere Python programlama diliyle temel programlama kavramları kazandırılmak amaçlanmıştır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu ders sonrasında öğrenciler basit problem tanımlarına dayanan programlarını Python diliyle yazabilirler. Öğrenciler özellikle hesaplamalardan gelen problemlerini bilgisayar kullanarak çözebilecek ve çözümleri görselleştirebileceklerdir. Bu tecrübe öğrencileri diğer derslerde bilgisayar kullanarak alıştırmalarını çözebilecek durumu getirecektir. Öğrenciler Python ile nesneye yönelik programlamaya giriş yapacaklardır.
Dersin içeriğiBilgisayar Programlamada Temel Kavramlar ve Python Programlama Dili. Sorun Biçimlendirme ve Algoritma Geliştirme: Veri Türleri ve Değişken Tanımları. Temel Komut Yapıları. Koşul ve Döngü Komutları. Fonksiyonlar. Sınıflar ve Nesneler. Dosyalar ve Dizinler. Modul oluşturma. Uygulamalar 
Kaynaklar? Mark Summerfield; Programming in Python 3 : a complete introduction to the Python language, Second Edition, Addison Wesley, 2010, ISBN: 978-0-321-68056-3
? Mark Lutz; Programming Python, Fourth Edition, O?Reilly,2010, ISBN: 978-0-596-15810-1
? Tim Hall and J_P Stacey; Python 3 for absolute Beginners; Apress, 2009, ISBN-13: 978-4302-1632-2
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersi tanıtım, betimlemeye giriş
2. HaftaPython dilini, sayıları ve işlemcileri tanıtma
3. HaftaPython betimlemelerini test etme, değişkenler ve veri türleri
4. HaftaKarar verme ve döngüler.
5. HaftaFonksiyonlar
6. HaftaNesneler ve Sınıflar
7. HaftaModüller
8. HaftaAra Sınav
9. Haftaİstisnai durumlar
10. HaftaDosya erişimi
11. HaftaMetin işleme ve düzenli ifadeler
12. HaftaVeritabanlarına erişim
13. HaftaAğ uygulamaları, web uygulamaları
14. HaftaPython ile grafiksel uygulamalar
15. Hafta
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum00
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı070
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı030
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama236
Proje11010
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü4743150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanabilir. X   
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.X    
3. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireysellerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz edebilirler. X    
4. Öğrenciler belli bir kullanıcı eskitlesiyle etkili olarak bağlantı kurabilirlerX    
5. Öğrenciler profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olurlarX    
6. Öğrenciler bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir. X   
7. Öğrenciler istenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir.   X  
8. Öğrenciler alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar.  X   
9. Öğrenciler disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir.   X  
10. Öğrenciler displinleriyle ilişkili sanat kültürü ve estekik konuları uygulama yeteneğine sahiptir. X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek