PSL713 - HAYVANLARDA ÖĞRENME İLKELERİ ve UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HAYVANLARDA ÖĞRENME İLKELERİ ve UYGULAMALARI | PSL713 | 3. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Mensubu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrenme psikolojisinde güncel araştırmaların incelenmesi ve deney hayvanlarıyla öğrenme araştırmalarının gerçekleştirilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dersin Düzeyi: Lisansüstü Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKAN CEYLAN Ders Sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKAN CEYLAN Dersin Yardımcıları: Ders sorumlusu tarafından anabilim dalı tarafından verilecektir. Dersin Staj Durumu: Yok Bu ders, klasik ve edimsel koşullamayı açıklamaya yönelik kuramsal yaklaşımları, hayvan araştırmalarında uyulması gereken etik kuralları, hayvanlarda öğrenmeyle ilgili klasik ve yeni çalışmaların yöntemlerini, bulguları ve bu bulguların kuramsal perspektifler kullanılarak değerlendirilmesini, davranışsal sürecin hayvan modelleriyle çalışılması için kullanılacak ekipmanın oluşturulmasını, veri toplanmasını, elde edilen verilerin analizi ve ilgili literatürden yararlanılarak sonuç raporunun yazılmasını kapsamaktadır. | |||||
Kaynaklar | Mackintosh, N. J. (1974). The psychology of animal learning. Academic Press. Domjan, M. P. (1993) The principles of learning and behavior. (3rd ed.). Brooks/Cole Publishing Company. Klein, S. B. (2011). Learning: Principles and Applications (6th Ed.). Sage Publications, Inc İlgili diğer kitap ve güncel makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin gerekliliklerinin aktarılması |
2. Hafta | Klasik koşullama-I: Temel işlem yolları |
3. Hafta | Klasik koşullama-II: Açıklayıcı kuramsal yaklaşımlar |
4. Hafta | Araçsal koşullama-I: Temel işlem yolları |
5. Hafta | Araçsal koşullama-II: Açıklayıcı kuramsal yaklaşımlar |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Klasik ve edimsel koşullamanın karşılaştırılması |
8. Hafta | Araştırma için gerekli ekipmanın oluşturulması |
9. Hafta | Ekipman otomasyonu |
10. Hafta | Veri toplama |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Veri toplama |
13. Hafta | Veri toplama |
14. Hafta | Toplanan verinin analizi |
15. Hafta | Araştırma sürecinin rapor haline getirilmesi |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 16 | 5 |
Laboratuar | 16 | 25 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 8 | 128 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 16 | 6 | 96 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 4 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 67 | 26 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar. | X | ||||
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar. | X | ||||
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar. | X | ||||
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir. | X | ||||
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder katkı verir. | X | ||||
6. Çözüm önerilerini uzmanlarla paylaşır tartışır. | X | ||||
7. Nitelikli ulusal/uluslararası ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
8. Kurumsal işbirliği gerektiren sosyal sorumluluk projeleri yürütür. | X | ||||
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | X | ||||
10. Psikoloji bilgi ve becerilerini yeni düşünce ve araştırmalara dönüştürür. | X | ||||
11. Psikoloji literatürüne katkı sunar. | X | ||||
12. Uzman yetiştirir. | X | ||||
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır. | X | ||||
14. Psikoloji alanındaki güncel konuları takip ederek ilgili konularda bireysel veya ekip çalışmasına dayalı çalışmalar yürütür ve bu çalışmaların sonuçlarına bağlı olarak makale yazar. | X | ||||
15. Araştırmalarında güncel gelişmelere yer verir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek