ATB631 - KADININ STATÜSÜ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KADININ STATÜSÜ ATB631 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacıDünya'da ve Türkiye'de farklı koşullardaki kadınların toplumdaki statülerine ilişkin durumları hakkında bilgi sahibi olmanın sağlanması, bu bilgileri kullanarak literatür hakimiyeti kazanıp, ders, seminer, makale hazırlama, araştırma planlama becerilerinin kazandırılmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. statünün tanımını yapar, göstergeleri ve sınırlılıklarını ifade eder,
  2. kadının ve eğitim durumu ve ekonomik yaşamdaki durumunu açıklar,
  3. kadının siyasal yaşamdaki yeri, sağlık, karar alma mekanizmalarındaki durumunu yorumlar,
  4. kadının çevre konusundaki rolü ve medyadaki önemini anlar,
  5. toplumsal cinsiyet konusunda yapılan güncel çalışmaları değerlendirir ve yorumlar.
  6. konu ile ilgili bilgileri kullanarak teorik çalışma ve araştırma yapar.
Dersin içeriğiKadının statüsüne ilişkin bilgilerin edinilmesi ve edinilen bilgilerden yararlanarak proje planlayıp geliştirme, proje konusuna ilişkin kütüphane ve elektronik ortamda etkin tarama yapma ve hazırlanan projenin sunulması. 
Kaynaklar1. T.C. Başbakanlık KSGM (2011). Türkiye?de Kadının Durumu. Ankara.
2. _______. (2003). The Greenwood Encyclopedia of Women?s Issues Worldwide,
3. Europe. Edited by Lynn Walter. Greenwood Press, Westport, Connecticut, London.
4. United Nations. (2010). The World?s Women 2010 Trends and Statistics. New York.
5. T.C.Başbakanlık K.S.S.Gn.Md. (1995). Dördüncü Dünya Kadın Konferansı. Eylem Platformu ve Pekin Deklarasyonu..No Name Ofset Matbaacılık. Ankara.
6. İlgili diğer güncel makale ve kitaplar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKadının statüsü konusunda literatür incelemesi
2. HaftaStatünün tanımı, göstergeleri ve sınırlılıkları
3. HaftaKadının eğitim durumu
4. HaftaKadının ekonomik yaşama ilişkin durumu
5. HaftaKadın ve politik yaşam
6. HaftaKadın ve sağlık
7. HaftaKadın ve karar verme mekanizmalarındaki durum
8. HaftaKadının medyadaki durumu
9. HaftaAra Sınav
10. HaftaKadının insan hakları
11. HaftaKadın ve Çevre
12. HaftaTürkiye?de ve Dünya?da konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
13. HaftaGenel değerlendirme
14. HaftaProje sunumu
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler230
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1110110
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje22040
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü2976235

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek