ATB631 - KADININ STATÜSÜ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KADININ STATÜSÜ | ATB631 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Dünya'da ve Türkiye'de farklı koşullardaki kadınların toplumdaki statülerine ilişkin durumları hakkında bilgi sahibi olmanın sağlanması, bu bilgileri kullanarak literatür hakimiyeti kazanıp, ders, seminer, makale hazırlama, araştırma planlama becerilerinin kazandırılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kadının statüsüne ilişkin bilgilerin edinilmesi ve edinilen bilgilerden yararlanarak proje planlayıp geliştirme, proje konusuna ilişkin kütüphane ve elektronik ortamda etkin tarama yapma ve hazırlanan projenin sunulması. | |||||
Kaynaklar | 1. T.C. Başbakanlık KSGM (2011). Türkiye?de Kadının Durumu. Ankara. 2. _______. (2003). The Greenwood Encyclopedia of Women?s Issues Worldwide, 3. Europe. Edited by Lynn Walter. Greenwood Press, Westport, Connecticut, London. 4. United Nations. (2010). The World?s Women 2010 Trends and Statistics. New York. 5. T.C.Başbakanlık K.S.S.Gn.Md. (1995). Dördüncü Dünya Kadın Konferansı. Eylem Platformu ve Pekin Deklarasyonu..No Name Ofset Matbaacılık. Ankara. 6. İlgili diğer güncel makale ve kitaplar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kadının statüsü konusunda literatür incelemesi |
2. Hafta | Statünün tanımı, göstergeleri ve sınırlılıkları |
3. Hafta | Kadının eğitim durumu |
4. Hafta | Kadının ekonomik yaşama ilişkin durumu |
5. Hafta | Kadın ve politik yaşam |
6. Hafta | Kadın ve sağlık |
7. Hafta | Kadın ve karar verme mekanizmalarındaki durum |
8. Hafta | Kadının medyadaki durumu |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Kadının insan hakları |
11. Hafta | Kadın ve Çevre |
12. Hafta | Türkiye?de ve Dünya?da konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
13. Hafta | Genel değerlendirme |
14. Hafta | Proje sunumu |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 10 | 110 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 29 | 76 | 235 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek