MİK600-01 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR MİK600-01 3. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Deney
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Tıbbi Mikrobiyoloji AD. Akademik kurulu adına Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Sevtap Arıkan Akdağlı 
Dersin amacıYüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Bu dersin sonunda öğrenciler; Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar.
  2. 2. Hipotezine bağlı olarak deneyler yapar ve sonuçlar elde eder.
  3. 3. Araştırma verilerini analiz eder ve yorumlar.
  4. 4. Tez çalışmasını yazar ve savunur.
Dersin içeriği1. Tez konusunun belirlenmesi
2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ve tez önerisinin hazırlanması
4. Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
5. Deneysel verilerin değerlendirilmesi
6. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür.  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusunun belirlenmesi
2. HaftaTez konusunun belirlenmesi
3. HaftaTez konusunun belirlenmesi
4. HaftaTez konusunun belirlenmesi
5. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
6. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
7. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
8. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
9. Hafta Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
10. Hafta Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
11. Hafta Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
12. Hafta Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
13. Hafta Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
14. Hafta Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
15. Hafta Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
16. Hafta Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar1440
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1410
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav1100
Toplam150
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 16 5 80
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1620320
Sunum / Seminer Hazırlama11212
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3477452

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Mikrobiyoloji alanında bütünlüklü, kanıta dayalı ve güncel bilimsel bilgi ve beceri edinir; alanındaki yenilikleri takip edebilir ve yenilik önerebilecek yetkinlik kazanır.    X
2. Bilimsel araştırmaların planlanması, araştırma teknikleri ve istatistiksel değerlendirme için kanıta dayalı bilgiyi kullanır, projeler geliştirir, gerçekleştirir ve sonuçlarını yayınlar/ sunar.    X
3. Bilimsel çalışma etiği hakkında farkındalığı, duyarlılığı ve yasal düzenlemeler ile ilgili bilgisi vardır.    X
4. Bilimsel araştırmaları eleştirel şekilde analiz edebilme ve ileri düzeyde değerlendirebilme yetisi kazanır.    X
5. Bilimsel okumalar/araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri/elde ettiği verileri topluluk karşısında sunabilir.    X
6. Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane, e-kaynaklar ve anabilim dalının üye olduğu e-dergileri kullanır.    X
7. Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.    X
8. Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır ve kalite gelişimine katkı verir.    X
9. Alanındaki farklı disiplinlerin amacını ve etkileşimini kavrar, karmaşık sorunların çözümünde rol alabilir.    X
10. Mesleki ortamlarda (ulusal ve uluslararası) profesyonel ilişkiler kurabilir ve bilgilerini düzenli olarak paylaşır.     X
11. Ulusal ve uluslararası projelerde rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek