ATB616 - TÜKETİCİ EĞİTİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜKETİCİ EĞİTİMİ | ATB616 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Esna Betül Buğday | |||||
Dersin amacı | Öğrencileri, Tüketicinin korunması konusunda ?tüketici eğitimi? nin önemini ve tüketici eğitiminden sorumlu tarafların çalışmalarını yorumlayacak ve bu konuda Türkiye ve diğer ülkeler arası bir karşılaştırma yapabilecek bilgi düzeyini ulaştırmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tüketici Eğitiminin tanımı, önemi kapsamı Tüketici Eğitiminde ülke örnekleri (AB ülkeleri ve diğerleri) Türkiye'de Tüketici Eğitimi Ülkeler arası değerlendirmeler Tüketici eğitimi için model önerileri proje çalışması | |||||
Kaynaklar | 1. Babaoğul, M. Altıok, N. (2007). Evrensel Tüketici Hakları. Tüketici Yazıları I. Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi. Ankara 2. Chessel, M.E. (2002). ?From America to Europe: Educating Consumers?. www.jstor.org. 3. Fazal, A., Singh, B. (1991). Consumer Education A Resource Handbook. Boon Beng Compu-Typesetting Co. Malaysia 4. Knights, C. (2000). Educating Tomorrow?s Consumer Today. UK: Consumers International Publishing. 5. Runyon, K. Stewart, D.(1987) Consumer Behavior. Merril Publ. USA. 6. Schiffman, L., Kanuk, L. (2003) Consumer Behavior. Prentice Hall. Eight Ed. USA. 7. Schuh, M. & Kitson, M. (2003) Adult consumer education across Europe ? redressing the market or reaching the vulnerable consumer. International Journal of Family Studies, 27, 221. 8. Steffens, H. (1993). Marketing and Consumer Education. Germany 9. Solomon, M.(2003) Consumer Behavior. Prentice Hall. Sixth Ed. USA. 10. Consumer education in the Classroom. (2006) www. econs.net |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tüketici Eğitiminin tanımı, önemi kapsamı |
2. Hafta | Tüketici Eğitiminde ülke örnekleri (AB ülkeleri ve diğerleri) |
3. Hafta | Tüketici Eğitiminde ülke örnekleri (AB ülkeleri ve diğerleri) |
4. Hafta | Tüketici Eğitiminde ülke örnekleri (AB ülkeleri ve diğerleri) |
5. Hafta | Tüketici Eğitiminde ülke örnekleri (AB ülkeleri ve diğerleri) |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Türkiye?de Tüketici Eğitimi |
8. Hafta | Ülkeler arası değerlendirmeler |
9. Hafta | Ülkeler arası değerlendirmeler |
10. Hafta | Tüketici eğitimi için model önerileri proje çalışması |
11. Hafta | Tüketici eğitimi için model önerileri proje çalışması |
12. Hafta | Tüketici eğitimi için model önerileri proje çalışması |
13. Hafta | Tüketici eğitimi için model önerileri proje çalışması |
14. Hafta | Proje Sunumu |
15. Hafta | Proje sunumu |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 10 | 110 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 29 | 76 | 235 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir | X | ||||
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar | X | ||||
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir | X | ||||
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir | X | ||||
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular | X | ||||
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar | X | ||||
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder | X | ||||
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | X | ||||
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır | X | ||||
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir | X | ||||
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir | X | ||||
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek