ATB616 - TÜKETİCİ EĞİTİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜKETİCİ EĞİTİMİ ATB616 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Esna Betül Buğday 
Dersin amacıÖğrencileri, Tüketicinin korunması konusunda ?tüketici eğitimi? nin önemini ve tüketici eğitiminden sorumlu tarafların çalışmalarını yorumlayacak ve bu konuda Türkiye ve diğer ülkeler arası bir karşılaştırma yapabilecek bilgi düzeyini ulaştırmak 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tüketici Eğitimi kavramını öğrenir
  2. Tüketici eğitimi amaç ve kapsamını öğrenir
  3. Tüketici eğitimi konusunda sorumlu taraflar ve sorumluluklarını kavrar
  4. Tüketici eğitimi alanında dünya ülkeleri ve Türkiye uygulamalarını analiz eder.
Dersin içeriğiTüketici Eğitiminin tanımı, önemi kapsamı
Tüketici Eğitiminde ülke örnekleri (AB ülkeleri ve diğerleri)
Türkiye'de Tüketici Eğitimi
Ülkeler arası değerlendirmeler
Tüketici eğitimi için model önerileri proje çalışması 
Kaynaklar1. Babaoğul, M. Altıok, N. (2007). Evrensel Tüketici Hakları. Tüketici Yazıları I. Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi. Ankara
2. Chessel, M.E. (2002). ?From America to Europe: Educating Consumers?. www.jstor.org.
3. Fazal, A., Singh, B. (1991). Consumer Education A Resource Handbook. Boon Beng Compu-Typesetting Co. Malaysia
4. Knights, C. (2000). Educating Tomorrow?s Consumer Today. UK: Consumers International Publishing.
5. Runyon, K. Stewart, D.(1987) Consumer Behavior. Merril Publ. USA.
6. Schiffman, L., Kanuk, L. (2003) Consumer Behavior. Prentice Hall. Eight Ed. USA.
7. Schuh, M. & Kitson, M. (2003) Adult consumer education across Europe ? redressing the market or reaching the vulnerable consumer. International Journal of Family Studies, 27, 221.

8. Steffens, H. (1993). Marketing and Consumer Education. Germany
9. Solomon, M.(2003) Consumer Behavior. Prentice Hall. Sixth Ed. USA.
10. Consumer education in the Classroom. (2006) www. econs.net 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTüketici Eğitiminin tanımı, önemi kapsamı
2. HaftaTüketici Eğitiminde ülke örnekleri (AB ülkeleri ve diğerleri)
3. HaftaTüketici Eğitiminde ülke örnekleri (AB ülkeleri ve diğerleri)
4. HaftaTüketici Eğitiminde ülke örnekleri (AB ülkeleri ve diğerleri)
5. HaftaTüketici Eğitiminde ülke örnekleri (AB ülkeleri ve diğerleri)
6. HaftaAra sınav
7. HaftaTürkiye?de Tüketici Eğitimi
8. HaftaÜlkeler arası değerlendirmeler
9. HaftaÜlkeler arası değerlendirmeler
10. HaftaTüketici eğitimi için model önerileri proje çalışması
11. HaftaTüketici eğitimi için model önerileri proje çalışması
12. HaftaTüketici eğitimi için model önerileri proje çalışması
13. HaftaTüketici eğitimi için model önerileri proje çalışması
14. HaftaProje Sunumu
15. HaftaProje sunumu
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler230
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1110110
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje22040
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü2976235

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir    X
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir    X
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar    X
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir X   
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir   X 
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptirX    
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetirX    
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular   X 
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlarX    
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder   X 
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirirX    
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır    X
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir    X
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptirX    
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek