SOS643 - KADIN ve TOPLUM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KADIN ve TOPLUM | SOS643 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı toplumsal cinsiyet farklılıklarını açıklayan önemli çağdaş kuramların bilimsel ve ideolojik temellerini öğrenmektir. Birçok ülkede olduğu gibi, toplumumuzda da kadın olmak, hayatın birçok alanında engellerle karşılaşmak demektir, bu bağlamda kadının toplumdaki yeri konusunda eleştirel değerlendirme becerisi kazanırlar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Global açıdan toplumsal cinsiyet, Toplumsal cinsiyet ve sosyalizasyon, Toplumsal cinsiyet kimliği, Toplumsal cinsiyetin kuramsal analizi, Türkiye?de kadın araştırmaları. | |||||
Kaynaklar | Duelli-Klein, G. and Duelli-Klein R. (1983) Theories of Women?s Studies Routledg and Kegan Paul: Boston. Jenkins, R. (1996) Social Identites, Routledge: London. Kağıtçıbaşı, Çiğdem. (1989) `? Women?s Intra-Family Status, Education and Employment in Turkey `?, in International Conference on `?Improving Employment Prospects for Women in a Changing Society `?, Now. 7-8 , 1989. Ankara. Karabıyık, İlyas (2012) ''Türkiye'de çalışma haytında kadın istihdamı'', Marmara Üni. İktisadi ve İdari Bilim. Fakültesi Dergisi, 31(1): 23-260 Lawson, Sennifer (1012)''Sociological Theories of Intimate Partner Violence' ,Journal of Human Behavior in the Social Environment. June, Vol.222. issue 5, p.572-590. Tan, Mine. (1979) Kadın: Ekonomik Yaşamı ve Eğitimi, Ankara, Tisa Matbaacılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kadın neden `?Öteki??? |
2. Hafta | Toplumsal cinsiyetin Kültürel Değerlendirmeleri |
3. Hafta | Cinsiyet -rollerinin Öğrenilmesi ve Sosyal Bağlam |
4. Hafta | Yetişkin toplumsal cinsiyet kişiliği ve cinsiyet rolü |
5. Hafta | Kuram Tekrarı |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Kadın astlığının evrenselliği |
8. Hafta | Türkiye?deki Kadın çalışmaları |
9. Hafta | Kadın ve Eğitim |
10. Hafta | Kırsal ve Kentsel Alanlarda Doğurganlık |
11. Hafta | Kadın İşgücü |
12. Hafta | Siyasette Kadın |
13. Hafta | Gücün elde edilmesi |
14. Hafta | Hukuk ve Sosyal Değişme |
15. Hafta | Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 7 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 30 | 95 | 211 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir. | X | ||||
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir. | |||||
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir. | |||||
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder | |||||
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır | |||||
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
8. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | |||||
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. . Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | |||||
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir. | |||||
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir. | X | ||||
14. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır | X | ||||
15. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek