GRA667 - GÜNCEL İLLÜSTRASYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GÜNCEL İLLÜSTRASYON | GRA667 | 1. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Elif Varol Ergen | |||||
Dersin amacı | İllüstrasyonu bir meslek alanı olarak inceleyen bu derste, konular profesyonel dallara ayrılır ve farklı araştırma başlıkları olarak ele alınır. Bu yöntemle editoryal illüstrasyon, çocuk kitabı resimlemeleri, müzik endüstrisi, poster, tekstil ve moda illüstrasyonları bilimsel illüstrasyon, teknik illüstrasyonlar ve diyagramların incelenmesi amaçlanır. Yüksek Lisans öğrencilerinin aynı derste, seçmek istedikleri uzmanlık alanlarına göre farklı projeler yürütmesi hedeflenir. Çizgi ve renk üretimleri ve kavramsal anlatım teknikleri ile grafik iletişim sorunlarına çözümler aranır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Teorik araştırma ve görsel sunum çalışmaları. ? Konuyu ve kavramı algılama, tasarım probleminin analizi. ? Problem ile ilgili teorik araştırma ve makale oluşturma. ? İllüstratif elemanlar kullanarak makalenin konusu hakkında uygulama denemelerine başlama. ? Konu başlığını oluşturan kavramların illüstrasyon uygulamalarıyla görselleştirilmesi. ? İllüstrasyonun ele alınan uzmanlık alanında profesyonel bir ürüne dönüştürülmesi. | |||||
Kaynaklar | - Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. - Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. - Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. - Gregory, Danny, An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008. - R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children's Picture Books, 2012 - Van Dijk, Jess, Digital Painting Techniques, Vol. 2, 2011 - Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İllüstrasyon alanları ile ilgili sunum ve konuların tartışılması. |
2. Hafta | Öğrencilerin seçecekleri alan ile ilgili yaptığı araştırmaların değerlendirilmesi. |
3. Hafta | Spesifik illüstrasyon alanı belirlendikten sonra bu konuda sorunların ve çözüm önerilerinin teorik olarak araştırılması ve bir makale oluşturmak üzere başlığın saptanması. |
4. Hafta | Makale yazım teknikleri hakkında bilgilendirme, yazı ve araştırmaların devam etmesi |
5. Hafta | Makalenin belirginleşmesinin ardından konu ile ilgili uygulama projesinin kurgulanması. |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Konu ile ilgili ilk uygulama projesinin başlaması. |
8. Hafta | Projeye devam. |
9. Hafta | Projeye devam. |
10. Hafta | Makalenin teslim edilmesi ve proje değerlendirilmesi. Final projesi hakkında bilgi verilmesi, anlatım. |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Final projesinin devamı. |
13. Hafta | Final projesinin devamı. |
14. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 11 | 4 | 44 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 1 | 5 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 5 | 2 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 41 | 25 | 145 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek