BBY700-04 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR BBY700-04 8. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora derslerini bitirmiş olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDoktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, aşağıdaki özellikleri kazanacaktır;
  2. Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme
  3. Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme
  4. Veri toplama aracını geliştirebilme ve araştırma verilerini toplayabilme
  5. Verileri analiz edebilme
  6. Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme ve araştırma bulgularından sonuç çıkartabilme
  7. Önerilerde bulunabilme
  8. Araştırmayı raporlaştırabilme ve araştırmayı savunabilme
Dersin içeriği- Tez konusunun belirlenmesi
- Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
- Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
- Veri toplama aracının geliştirilmesi
- Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
- Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
- Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaVerilerin analiz edilmesi
2. HaftaVerilerin analiz edilmesi
3. HaftaVerilerin analiz edilmesi
4. HaftaBulguların değerlendirilmesi
5. HaftaBulguların değerlendirilmesi
6. HaftaBulguların değerlendirilmesi
7. HaftaBulguların değerlendirilmesi
8. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
9. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
10. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
11. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
12. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
13. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
14. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1410
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2860
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1420280
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1420280
Sunum / Seminer Hazırlama1417238
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13232
Toplam İş Yükü5794900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri; ileri düzeyde araştırma, geliştirebilme, derinleştirme ve özgün düşünce üretme bilgisine sahiptir.    X
2. Uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak, bilgi ve belge yönetimi ile diğer disiplinler arasında ilişki kurmada, yeni araştırma konuları tasarlama ve yürütmede, analiz, sentez ve değerlendirme yapmada ileri düzeyde bilgi sahibidir.    X
3. Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili yeni bilgilere sistematik ve disiplinlerarası bir biçimde yaklaşabilme ve ileri düzeyde araştırma yapabilme becerisine sahiptir.    X
4. Bilgi ve belge yönetimi alanına yenilik getiren bilimsel yöntem ya da uygulama geliştirir, var olan bilimsel yöntem ya da uygulamaları farklı alanlara uygular.    X
5. Alanında ya da alanı ile ilgili diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar, gerçekleştirir ve sonuçlandırır.    X
6. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilime katkı sağlayan bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı özgün bir çalışma olarak üstlenir, çalışır, yönlendirir.    X
7. Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde, sempozyum vb. akademik etkinliklerde alanı ile ilgili yayınlar yaparak bilime ve bilimsel araştırmalara katkı sağlar.    X
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri en yüksek düzeyde kullanarak, alanı ile ilgili düşünce ve yöntem geliştirir.    X
9. Ulusal ve uluslararası uzman topluluklar içinde özgün görüşlerini, alanındaki yetkinliği de ortaya koyacak biçimde savunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek