BBY700-04 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | BBY700-04 | 8. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Doktora derslerini bitirmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Tez konusunun belirlenmesi - Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması - Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması - Veri toplama aracının geliştirilmesi - Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması - Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi - Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Verilerin analiz edilmesi |
2. Hafta | Verilerin analiz edilmesi |
3. Hafta | Verilerin analiz edilmesi |
4. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
5. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
6. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
7. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
8. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
9. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
10. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
11. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
12. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
13. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
14. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 50 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 28 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 20 | 280 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 17 | 238 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 57 | 94 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri; ileri düzeyde araştırma, geliştirebilme, derinleştirme ve özgün düşünce üretme bilgisine sahiptir. | X | ||||
2. Uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak, bilgi ve belge yönetimi ile diğer disiplinler arasında ilişki kurmada, yeni araştırma konuları tasarlama ve yürütmede, analiz, sentez ve değerlendirme yapmada ileri düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili yeni bilgilere sistematik ve disiplinlerarası bir biçimde yaklaşabilme ve ileri düzeyde araştırma yapabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
4. Bilgi ve belge yönetimi alanına yenilik getiren bilimsel yöntem ya da uygulama geliştirir, var olan bilimsel yöntem ya da uygulamaları farklı alanlara uygular. | X | ||||
5. Alanında ya da alanı ile ilgili diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar, gerçekleştirir ve sonuçlandırır. | X | ||||
6. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilime katkı sağlayan bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı özgün bir çalışma olarak üstlenir, çalışır, yönlendirir. | X | ||||
7. Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde, sempozyum vb. akademik etkinliklerde alanı ile ilgili yayınlar yaparak bilime ve bilimsel araştırmalara katkı sağlar. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri en yüksek düzeyde kullanarak, alanı ile ilgili düşünce ve yöntem geliştirir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası uzman topluluklar içinde özgün görüşlerini, alanındaki yetkinliği de ortaya koyacak biçimde savunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek