DDR731 - DİŞ HEKİMLİĞİNDE SENDROMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİŞ HEKİMLİĞİNDE SENDROMLAR DDR731 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 0 2 2
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Nagihan Koç 
Dersin amacıSendromların kraniofasial bulguları hakkında bilgilendirmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Kraniofasial sendromları ve bu bölgeyi etkileyen diğer sendromları tanımlar.
  2. 2. Sendromlarla ilişkili olabilecek orofasial bulguları fark eder.
  3. 3. Gerektiğinde tanı için hastayı yönlendirir.
Dersin içeriğiKranifasial sendromlar ve bu bölgeyi de etkileyen diğer sendromlar 
KaynaklarProf. Dr. Osman Murat Bilge, Dişhekimliğinde Kraniofasial Sendromlar, Erzurum: İbrahim Mintaş, 2006. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta1. Kraniofasial sendromların sınıflandırılması, çevre ve teratojenik ajanlarla ilgili sendromlar
2. Hafta2. Gingivodental sendromlar
3. Hafta3. Kraniofasial anomalilerle birlikte olan sendromlar 3.1.Orofasial yarıklar
4. Hafta3.2. Branşial arklarla birlikte olan sendromlar
5. Hafta 3.3. Kraniosinostozis ile birlikte olan sendromlar
6. Hafta 3.4. Farklı fasial yapı gösteren sendromlar
7. Hafta4. Sinir sistemi hastalıkları ile birlikte seyreden sendromlar
8. Hafta5. Deri hastalıkları ile birlikte olan sendromlar
9. Hafta6. Kas-iskelet anomalileriyle birlikte olan sendromlar
10. Hafta7. Oküler hastalıklarla birlikte olan sendromlar
11. Hafta8. Kromozomal sendromlar
12. Hafta9. Ürogenital sistem sendromları
13. HaftaAra Sınav
14. Hafta10. Metabolik ve endokrin sistem sendromları
15. Hafta11. Hamartoneoplastik sendromlar
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı140
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14114
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü302160

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Oral diagnoz ve radyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri değerlendirir, özgün düşünce ve araştırmalarıyla alanında yenilik getirecek yeni kavramlar geliştirir.   X 
2. Oral diagnoz ve radyolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz ederek özgün sonuçlara ulaşır.    X
3. Oral diagnoz ve radyoloji alanında ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde etkili bir iletişim kurarak liderlik yapar.    X
4. Oral diagnoz ve radyoloji alanına özgü teknolojik cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir ve bu cihazları etkili bir şekilde kullanır.  X  
5. Oral diagnoz ve radyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan etik sorunlara çözüm getirir ve bu değerlerin gelişimini destekler.    X 
6. Sağlık alanına yönelik çalışmalarda kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir, yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel testleri uygular ve sonuçları yorumlar.  X  
7. Oral diagnoz ve radyoloji alanında yeni bir kavram, yöntem veya tasarım geliştirir ya da mevcut bir kavram, yöntem ya da tasarımı yeni bir alanda uygular. X    
8. Yabancı bir dilde yazılı ve sözlü iletişim kurar. Özgün bir araştırma yapar ve bu çalışmanın sonuçlarını ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar ve/veya bilimsel toplantılarda sunar.    X 
9. Oral diagnoz ve radyoloji alanında literatürde yer alan güncel bilgileri takip eder.     X
10. Oral diagnoz ve radyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerlemeleri tanıtarak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek