BYL739 - İLERİ LİMNOLOJİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ LİMNOLOJİ BYL739 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Alan Gezisi
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Sırma Çapar Dinçer 
Dersin amacıBu dersin amacı, ileri düzeyde ele alınan limnolojinin kavramlarını akarsuların ve durgunsu habitatlarının (göller, nehirler, nehir ağızları, su birikintileri, geçiş ekosistemleri, sulak alanlar, sıcak su kaynakları vd.) fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerini ele alarak bilimsel makaleleri tartışarak öğretmektir. Bu ders ayrıca, sucul ekosistemleri ilgilendiren çevresel sorunların ve çözümlerine dikkat çekme üzerine de odaklanmıştır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda, sucul ekosistemlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik özelliklerini, farklı tipteki ekosistemlerde bunlar arasındaki bağlantıları ve insan etkisi ile bu özelliklerin nasıl değiştiklerini anlayacaksınız. Bu ders ayrıca, sucul ekosistemlerin işlevleri hakkında sorular sormanız için uyarıcı olacak ve karmaşık biyolojik sorunlar hakkında eleştirel düşünebilmenizi, sorularınızı sürdürebilmenizi sağlayacak temeli oluşturacaktır.
Dersin içeriğiSucul Ekosistemlerin Fiziksel Özellikleri,
Sucul Ekosistemlerin Kimyasal Özellikleri,
Döngüler,
Canlı Topluluklarının Özellikleri ve Etkileşimleri,
Canlı Topluluklarının Evrimi,
Sucul Ekosistemlerin Üretimleri,
Biyolojik Çeşitlilik,
Paleolimnoloji,
Sucul ekosistemlerden yararlanma,
İnsan Kökenli Bozulmalar,
Koruma Çalışmaları,
Türkiye?deki Sucul Ekosistemler ve Sorunları,
Su Çerçeve Direktifinin Türkiye Sucul Ekosistemlerine Uygulanması,
İklim Değişikliğinin Türkiye Sucul Ekosistemlerine Etkileri,
Uyum. 
KaynaklarWetzel, R. G., 2001. Limnology, Lake and River Ecosystems. Elsevier Academic Press, 1005p.
Lampert, W. and Sommer, U., 2007. Limnoecology: The Ecology of Lakes and Streams. Oxford University Press, 324p.
Likens, G. E., 2009. Biogeochemistry of Inland Waters, Elsevier, Academic Press.
Gordon, N. D., McMahon, T. A., Finlayson, B. L., Gippel, C. J. and Nathon, R. J., 2004. Stream Hydrology, an introduction for ecologist, John Wiley & Sons Inc., 429p.
Welch, E. B. and Jacoby, J. M., 2008. Pollutant Effects in Freshwater, Applied Limnology. Taylor & Francis Group, 504p. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş (T)
2. HaftaSeçilmiş sucul ekosistemlerin fiziksel özellikleri (T)
3. HaftaSeçilmiş sucul ekosistemlerin kimyasal özellikleri (T)
4. HaftaSeçilmiş sucul ekosistemlerde fauna ve floranın özellikleri ve biyolojik çeşitlilik (T)
5. HaftaSeçilmiş sucul ekosistemlerin habitat kalitelerinin tartışılması (T)
6. HaftaSeçilmiş sucul ekosistemlerin habitat kalitelerinin tartışılması (T)
7. HaftaRapor sunumu ve Ara sınav
8. HaftaSeçilmiş sucul ekosistemlerde paleolimnolojik çalışmalar (T)
9. HaftaSeçilmiş sucul ekosistemlerden yararlanma yolları (T)
10. HaftaSeçilmiş sucul ekosistemlerde insan kökenli bozulmalar ve karşılaştırılması (T)
11. HaftaTürkiye?deki sucul ekosistemlerin sorunları (T)
12. HaftaTürkiye?deki sucul ekosistemlerin sorunları (T)
13. HaftaAlan gezisi
14. HaftaRapor sunumu
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması110
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1410
Sunum310
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması11010
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama31030
Proje11010
Ödevler14684
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi199
Toplam İş Yükü4962251

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.    X
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.    X
3. Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve aktarır.    X
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.    X
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.    X
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.   X 
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir.    X
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.    X
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir.    X
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.    X
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek