BYL739 - İLERİ LİMNOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ LİMNOLOJİ | BYL739 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Alan Gezisi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Sırma Çapar Dinçer | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, ileri düzeyde ele alınan limnolojinin kavramlarını akarsuların ve durgunsu habitatlarının (göller, nehirler, nehir ağızları, su birikintileri, geçiş ekosistemleri, sulak alanlar, sıcak su kaynakları vd.) fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerini ele alarak bilimsel makaleleri tartışarak öğretmektir. Bu ders ayrıca, sucul ekosistemleri ilgilendiren çevresel sorunların ve çözümlerine dikkat çekme üzerine de odaklanmıştır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sucul Ekosistemlerin Fiziksel Özellikleri, Sucul Ekosistemlerin Kimyasal Özellikleri, Döngüler, Canlı Topluluklarının Özellikleri ve Etkileşimleri, Canlı Topluluklarının Evrimi, Sucul Ekosistemlerin Üretimleri, Biyolojik Çeşitlilik, Paleolimnoloji, Sucul ekosistemlerden yararlanma, İnsan Kökenli Bozulmalar, Koruma Çalışmaları, Türkiye?deki Sucul Ekosistemler ve Sorunları, Su Çerçeve Direktifinin Türkiye Sucul Ekosistemlerine Uygulanması, İklim Değişikliğinin Türkiye Sucul Ekosistemlerine Etkileri, Uyum. | |||||
Kaynaklar | Wetzel, R. G., 2001. Limnology, Lake and River Ecosystems. Elsevier Academic Press, 1005p. Lampert, W. and Sommer, U., 2007. Limnoecology: The Ecology of Lakes and Streams. Oxford University Press, 324p. Likens, G. E., 2009. Biogeochemistry of Inland Waters, Elsevier, Academic Press. Gordon, N. D., McMahon, T. A., Finlayson, B. L., Gippel, C. J. and Nathon, R. J., 2004. Stream Hydrology, an introduction for ecologist, John Wiley & Sons Inc., 429p. Welch, E. B. and Jacoby, J. M., 2008. Pollutant Effects in Freshwater, Applied Limnology. Taylor & Francis Group, 504p. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş (T) |
2. Hafta | Seçilmiş sucul ekosistemlerin fiziksel özellikleri (T) |
3. Hafta | Seçilmiş sucul ekosistemlerin kimyasal özellikleri (T) |
4. Hafta | Seçilmiş sucul ekosistemlerde fauna ve floranın özellikleri ve biyolojik çeşitlilik (T) |
5. Hafta | Seçilmiş sucul ekosistemlerin habitat kalitelerinin tartışılması (T) |
6. Hafta | Seçilmiş sucul ekosistemlerin habitat kalitelerinin tartışılması (T) |
7. Hafta | Rapor sunumu ve Ara sınav |
8. Hafta | Seçilmiş sucul ekosistemlerde paleolimnolojik çalışmalar (T) |
9. Hafta | Seçilmiş sucul ekosistemlerden yararlanma yolları (T) |
10. Hafta | Seçilmiş sucul ekosistemlerde insan kökenli bozulmalar ve karşılaştırılması (T) |
11. Hafta | Türkiye?deki sucul ekosistemlerin sorunları (T) |
12. Hafta | Türkiye?deki sucul ekosistemlerin sorunları (T) |
13. Hafta | Alan gezisi |
14. Hafta | Rapor sunumu |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 10 |
Sunum | 3 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 14 | 6 | 84 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 49 | 62 | 251 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve aktarır. | X | ||||
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | ||||
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek