BYL703 - BİTKİ TAKSONOMİSİNDE HİBRİDİZASYON ve POLİMORFİZM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİTKİ TAKSONOMİSİNDE HİBRİDİZASYON ve POLİMORFİZM BYL703 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Nihal Gömürgen 
Dersin amacıMelezlenme, poliploidi gibi kavramlar ışığında tür oluşum mekanizmaları hakkında bilgi vermek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci, tür oluşum mekanizmalarını öğrenir.
  2. Melezlenme, poliploidi, apomiksiz gibi kavramların tanır,
  3. moleküler kavramların bilir ve yorumlayabilir.
Dersin içeriğiTür oluşum mekanizmaları; melezlenme, poliploidi, apomiksiz gibi kavramların tanımı, moleküler kavramların tanıtımı, yorumlanması. 
KaynaklarBotany - Introductory Plant Biology 9th ed (K. Stern et al, McGraw-Hill, 2003), Plant Systematics - Elsevier, Michael G. Simpson, 2006, Biology - Green Plants - Their Origin and Diversity, 2nd Ed. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHibridizasyon, Polimorfizim ve Apomiksiz Tanımı
2. HaftaBitkilerle İlgili Kalıtsal Terimler ve Açıklamaları
3. HaftaTür İçi Ve Türler Arası Melezlenmeler
4. HaftaAşılar, Hibrit Taksonların Tanınması, Mendel Yasaları, Genler Ve Özellikleri
5. HaftaTamamlayıcı, Engelleyici, Ek, Öldürücü, Hücresel Ortamın Rolü, Epistazi, Polimeri, Çok Allellilik, Fenotip, Genotip
6. HaftaI. Ara Sınav
7. HaftaAnasal Kalıtım
8. HaftaMutasyon, Kuromozom ile İlgili Kalıtsal Özellikler
9. HaftaKuromozom Yapısındaki ve Sayısındaki (Özellikle Poliployidi
10. HaftaDeğişimler
11. HaftaHeterositili
12. HaftaÖzkısırlık, Apomiksiz ve Partenokarpi
13. HaftaFilocoğrafya
14. HaftaFilocoğrafya
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12784
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler14684
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4251245

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.   X 
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.    X
3. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.    X
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.   X 
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.   X 
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.  X  
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir.   X 
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.   X 
9. 9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir.   X 
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.   X 
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek