ADÖ626 - ALMANCA ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME | ADÖ626 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Almanca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Almancanın öğrenilmesinde karşılaşılan güçlükler; nedenlerin araştırılıp ortaya çıkarılması; özellikle Türk öğrencilerin yaptıkları yanlışların kaynaklarının araştırılması; başarının belirlenmesi; istatistiksel yaklaşımlar; hata analizleri ve not verme ve benzeri hususlar konu edilir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme 2. Ölçme ve Değerlendirmede Geleneksel ve Yenilikçi Yaklaşımlar 3. Ortak Başvuru Metnine ve Seviyelerine Göre Ölçme ve Değerlendirme 4. Yerel öğretim programlarında Ölçme ve Değerlendirme 5. Dil becerilerine göre ölçme ve değerlendirme 6. Ölçek geliştirme 7. Yabancı Dil Olarak Almanca Ders Kitaplarında Ölçme 8. Merkezi sınavlarda ölçme: TestDaF, KPSS-YDS-ÜDS 9. Ölçme ve Değerlendirmede Yeni Yaklaşımlar: Avrupa Dil Portfolyosu 10. Öğrenci Ürün Dosyası 11. Proje, Performans Ödevleri ve Değerlendirme | |||||
Kaynaklar | 1. Genç, A. (2010). Geçmişten Günümüze Yerel Almanca Ders Kitaplarının İncelenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları. 2. Genç, A. (2012). Wörterbuch Pädagogik. Eğitim Sözlüğü. İkinci Baskı. Ankara: Hacettepe Yayınevi. 3. Kniffka, Gabriele. 2003. Prüfen und Bewerten. In: Karl-Richard Bausch u.a. (Hgg.). Handbuch Fremdsprachen-unterricht.Tübingen, 373-77. 4. Nissen, Rudolf. 2003. Formen der Leistungsmessung in der unterrichtlichen Praxis.In: Karl-Richard Bausch u.a. (Hgg.). Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, 370-73. 5. Vollmer, Helmut J. 2003. Leistungsmessung, Lernerfolgs-kontrolle, Selbstbeurteilung: Überblick.In: Karl-Richard Bausch u.a. (Hgg.). Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, 365-70. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme |
2. Hafta | Ölçme ve Değerlendirmede Geleneksel ve Yenilikçi Yaklaşımlar |
3. Hafta | Ortak Başvuru Metnine ve Seviyelerine Göre Ölçme ve Değerlendirme |
4. Hafta | Öğretim Programlarında Ölçme ve Değerlendirme |
5. Hafta | Dil becerilerine göre ölçme ve değerlendirme Ölçek geliştirme |
6. Hafta | Yabancı Dil Olarak Almanca Ders Kitaplarında Ölçme |
7. Hafta | Merkezi sınavlarda ölçme: TestDaF, KPSS-YDS-ÜDS |
8. Hafta | Ölçme ve Değerlendirmede Yeni Yaklaşımlar: Avrupa Dil Portfolyosu Öğrenci Ürün Dosyası |
9. Hafta | Proje, Performans Ödevleri |
10. Hafta | Proje, Performans Değerlendirme Ölçütleri Öz Değerlendirme/ Akran Değerlendirme Dereceli Puanlama Anahtarları |
11. Hafta | Türkiye de farklı hedef gruplarına yönelik A1 düzeyinde ders kitabı geliştirme |
12. Hafta | Türkiye de farklı hedef gruplarına yönelik A1 düzeyinde ders kitabı geliştirme |
13. Hafta | Arasınav |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 12 | 12 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 29 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 29 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 14 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 8 | 10 | 80 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 40 | 80 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 25 | 91 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | ||||
2. Araştırma yöntem, teknik ve basamakları doğrultusunda veri toplama ve analizi, yorumu, rapor yazma esaslarını bilimsel çalışmalarında uygular. | X | ||||
3. Alanıyla ilgili bilimsel nitelikli metinleri inceler, neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yorumlar; bilimsel nitelikli metinler oluşturur. | X | ||||
4. Alanıyla ilgili görüşlerini bilimsel gerekçelere dayandırarak akademik düzeyde sözlü, yazılı ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
5. Yabancı dil öğretimini farklı disiplinlere ait bilgi ve becerilerle anlamlı bir şekilde sentezleyerek bütüncül bir bakış açısıyla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil olarak Almanca öğretiminde sorunları araştırır, sorgular, çözüm stratejileri geliştirir. | X | ||||
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını yakından izler, inceler ve Türkiye de yabancı dil öğretimine katkı sağlayacak yeni öneriler geliştirir. | X | ||||
8. Genelde eğitim alanında özelde yabancı dil öğretiminde bilgisayar yazılımlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |||||
9. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı sorumluluk alarak bağımsız yürütebilir. | X | ||||
10. Toplumsal, kültürel, mesleki ve bilimsel etik değerleri gözeterek uygun davranır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek