ADÖ626 - ALMANCA ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME ADÖ626 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliAlmanca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Diğer: Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıAlmancanın öğrenilmesinde karşılaşılan güçlükler; nedenlerin araştırılıp ortaya çıkarılması; özellikle Türk öğrencilerin yaptıkları yanlışların kaynaklarının araştırılması; başarının belirlenmesi; istatistiksel yaklaşımlar; hata analizleri ve not verme ve benzeri hususlar konu edilir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur.
  2. 2. Yabancı dil öğretimi alanında yapılan merkezi sınavları ve soru tiplerini tanır.
  3. 3. Farklı dil becerilerinin ölçülmesine yönelik ölçek geliştirmeyi öğrenir.
  4. 4. Ortak Başvuru Metni ile birlikte yabancı dil öğretiminde yenilikçi ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanır.
  5. 5. Almanca ders kitaplarında kullanılan alıştırmaları inceler ve kendisi hedefe, gruba, dil becerisine göre alıştırma, sınav geliştirir.
Dersin içeriği1. Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
2. Ölçme ve Değerlendirmede Geleneksel ve Yenilikçi Yaklaşımlar
3. Ortak Başvuru Metnine ve Seviyelerine Göre Ölçme ve Değerlendirme
4. Yerel öğretim programlarında Ölçme ve Değerlendirme
5. Dil becerilerine göre ölçme ve değerlendirme
6. Ölçek geliştirme
7. Yabancı Dil Olarak Almanca Ders Kitaplarında Ölçme
8. Merkezi sınavlarda ölçme: TestDaF, KPSS-YDS-ÜDS
9. Ölçme ve Değerlendirmede Yeni Yaklaşımlar: Avrupa Dil Portfolyosu
10. Öğrenci Ürün Dosyası
11. Proje, Performans Ödevleri ve Değerlendirme 
Kaynaklar1. Genç, A. (2010). Geçmişten Günümüze Yerel Almanca Ders Kitaplarının İncelenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
2. Genç, A. (2012). Wörterbuch Pädagogik. Eğitim Sözlüğü. İkinci Baskı. Ankara: Hacettepe Yayınevi.
3. Kniffka, Gabriele. 2003. Prüfen und Bewerten. In: Karl-Richard Bausch u.a. (Hgg.). Handbuch Fremdsprachen-unterricht.Tübingen, 373-77.
4. Nissen, Rudolf. 2003. Formen der Leistungsmessung in der unterrichtlichen Praxis.In: Karl-Richard Bausch u.a. (Hgg.). Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, 370-73.
5. Vollmer, Helmut J. 2003. Leistungsmessung, Lernerfolgs-kontrolle, Selbstbeurteilung: Überblick.In: Karl-Richard Bausch u.a. (Hgg.). Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, 365-70. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş: Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
2. HaftaÖlçme ve Değerlendirmede Geleneksel ve Yenilikçi Yaklaşımlar
3. HaftaOrtak Başvuru Metnine ve Seviyelerine Göre Ölçme ve Değerlendirme
4. HaftaÖğretim Programlarında Ölçme ve Değerlendirme
5. HaftaDil becerilerine göre ölçme ve değerlendirme Ölçek geliştirme
6. HaftaYabancı Dil Olarak Almanca Ders Kitaplarında Ölçme
7. HaftaMerkezi sınavlarda ölçme: TestDaF, KPSS-YDS-ÜDS
8. HaftaÖlçme ve Değerlendirmede Yeni Yaklaşımlar: Avrupa Dil Portfolyosu Öğrenci Ürün Dosyası
9. HaftaProje, Performans Ödevleri
10. HaftaProje, Performans Değerlendirme Ölçütleri Öz Değerlendirme/ Akran Değerlendirme Dereceli Puanlama Anahtarları
11. HaftaTürkiye de farklı hedef gruplarına yönelik A1 düzeyinde ders kitabı geliştirme
12. HaftaTürkiye de farklı hedef gruplarına yönelik A1 düzeyinde ders kitabı geliştirme
13. HaftaArasınav
14. HaftaGenel Değerlendirme
15. Hafta
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1212
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum129
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar129
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1470
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)81080
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi24080
Genel sınava hazırlanma süresi13838
Toplam İş Yükü2591240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.    X
2. Araştırma yöntem, teknik ve basamakları doğrultusunda veri toplama ve analizi, yorumu, rapor yazma esaslarını bilimsel çalışmalarında uygular.    X
3. Alanıyla ilgili bilimsel nitelikli metinleri inceler, neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yorumlar; bilimsel nitelikli metinler oluşturur.    X
4. Alanıyla ilgili görüşlerini bilimsel gerekçelere dayandırarak akademik düzeyde sözlü, yazılı ve görsel olarak aktarır.    X
5. Yabancı dil öğretimini farklı disiplinlere ait bilgi ve becerilerle anlamlı bir şekilde sentezleyerek bütüncül bir bakış açısıyla tartışır ve yorumlar.    X
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil olarak Almanca öğretiminde sorunları araştırır, sorgular, çözüm stratejileri geliştirir.    X
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını yakından izler, inceler ve Türkiye de yabancı dil öğretimine katkı sağlayacak yeni öneriler geliştirir.    X
8. Genelde eğitim alanında özelde yabancı dil öğretiminde bilgisayar yazılımlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.     
9. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı sorumluluk alarak bağımsız yürütebilir.    X
10. Toplumsal, kültürel, mesleki ve bilimsel etik değerleri gözeterek uygun davranır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek