ENV756 - SU KİRLİLİĞİ İZLEME TEKNİKLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SU KİRLİLİĞİ İZLEME TEKNİKLERİ ENV756 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Ders Sorumluları 
Dersin amacıBu dersin amacı; Su kaynakları ve kirletici parametre türlerine göre etkin bir izleme programının öğretilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler su kirliliği izleme teknikleri ile izleme sistemlerinin tasarımı ve uygulamasını öğrenecek ve otomatik izleme sistemleri hakkında bilgi edineceklerdir.
Dersin içeriği1. Su Kaynakları (Yüzey-Yer altı suları ve Denizler)
2. Su Kalite Parametreleri
3. Su Kirliliği
4. Su Kirliliği İzleme Teknikleri
5. İzleme Sistemlerinin Tasarımı ve Uygulanması
6. Otomatik İzleme (Analiz ve Ölçüm) Sistemleri 
Kaynaklar1. Advanced Environmental Monitoring, Kim, Y.J. and Platt, U., Springer, 2007, 420p.
2. Water Quality Monitoring Network Design, Harmancıogammalu, N., Fıstıkoglu, O., Ozkul, S.D., Singh, V.P. and Alpaslan, M.N., Springer, 2010, 304p.
3. Water Pollution: Modelling, Monitoring and Management, Brebbia, C.A. and Carmo, J.S.A., WIT Press, 2006, 672p.
4. Monitoring and Modelling Lakes and Coastal Environments, Mohanty, P.K., Springer, 2008, 248p. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDers hakkında genel bilgi, kapsam ve uygulamalar
2. HaftaSu kaynakları
3. HaftaSu kalite parametreleri
4. HaftaSu kirliliği izleme teknikleri
5. HaftaSu kirliliği izleme teknikleri
6. Hafta1. Ara Sınav
7. Haftaİzleme uygulaması için tasarım basamakları
8. HaftaSu kirliliği izleme ağının tasarımı
9. HaftaSu kirliliği izleme süreçleri
10. HaftaSu kirliliği izleme uygulamaları
11. Hafta2. Ara Sınav
12. HaftaOtomatik izleme (analiz ve ölçüm) sistemleri
13. HaftaOtomatik izleme sistemlerinin tasarımı
14. HaftaOtomatik izleme sistemlerinin uygulanması
15. Hafta-
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum25
Projeler215
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı860
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama23060
Proje13030
Ödevler41040
Ara sınavlara hazırlanma süresi22550
Genel sınava hazırlanma süresi13636
Toplam İş Yükü38137300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Çevre mühendisliği ile ilgili tüm temel bilimleri ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar, alanında yeni bilgiler de dâhil olmak üzere geniş bilgi sahibidir, bilgiyi farklı akademik veya profesyonel durumlar için analiz edebilir, bütünleştirebilir, değerlendirebilir ve uygulayabilir.    X
2. Araştırma yaparak araştırma camiası tarafından kabul görür nitelikte yeni bilgi ortaya çıkarabilir, yorumlayabilir, bilginin değerini değerlendirebilir.    X
3. İlgili bilim ve mühendislik dallarından mevcut bilgiyi araştırma yolu ile saptar, edinir, bütünleştirir, eksik bilgiyi tamamlar, farklı akademik veya profesyonel durumlarda, yenilikçi yöntemler uygulayarak veya geliştirerek problem kurgulayabilir ve çözebilir, çözümde özgün fikirler ortaya koyabilir ve uygun bilişim teknolojilerinden/yazılım programlarından yararlanabilir.   X 
4. Çevre mühendisliği alanındaki en yeni bilgileri kavrayarak bilime veya teknolojiye yenilik getiren bir araştırma tasarlayabilir, araştırma sürecini yöneterek başarıyla tamamlayabilir.    X
5. Farklı bilim ve mühendislik dallarından mevcut bilgiyi araştırma yolu ile edinir, anlar, uygular, analiz eder, bütünleştirir, değerlendirir, eksik bilgiyi tamamlar ve farklı akademik veya profesyonel durumlarda problem kurgulamada ve çözmede uygular. Gerekli durumlarda yeni/özgün fikir, yöntemler, ve çözümler geliştirir.   X 
6. Çevre mühendisliği alanındaki en son gelişmeleri göz önünde bulundurarak ve gerekli yöntem ve becerileri kullanarak; yenilik getiren bir araştırma yaparak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur ve katkıyı yazılı ya da sözlü aktarabilir, bilimsel ve sosyal topluluklarla (ana dilinde veya İngilizce) etkin iletişim kurar.   X 
7. Ekip çalışmasına katılabilir, farklı profesyonel seviyelerde, çok disiplinli takımlarda liderlik yapabilir, karmaşık ve tahmin edilemeyen durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, stratejik düşünebilir ve hızlı karar verebilir, üst düzeyde sorumluluk alır ve özeleştiri yapabilir, bağımsız girişimlerde bulunabilir, sürekli akademik/profesyonel gelişim için hayat boyu öğrenmenin sorumluluğunu taşır.    X
8. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve topluma aktarır, çevre konuları ile ilgili toplumsal davranışlar üzerinde düşünür, inceler ve gerekli gördüğü durumlarda değiştirmek için öncü rol oynar, bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle hareket eder.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek