ENV756 - SU KİRLİLİĞİ İZLEME TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SU KİRLİLİĞİ İZLEME TEKNİKLERİ | ENV756 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Ders Sorumluları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; Su kaynakları ve kirletici parametre türlerine göre etkin bir izleme programının öğretilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Su Kaynakları (Yüzey-Yer altı suları ve Denizler) 2. Su Kalite Parametreleri 3. Su Kirliliği 4. Su Kirliliği İzleme Teknikleri 5. İzleme Sistemlerinin Tasarımı ve Uygulanması 6. Otomatik İzleme (Analiz ve Ölçüm) Sistemleri | |||||
Kaynaklar | 1. Advanced Environmental Monitoring, Kim, Y.J. and Platt, U., Springer, 2007, 420p. 2. Water Quality Monitoring Network Design, Harmancıogammalu, N., Fıstıkoglu, O., Ozkul, S.D., Singh, V.P. and Alpaslan, M.N., Springer, 2010, 304p. 3. Water Pollution: Modelling, Monitoring and Management, Brebbia, C.A. and Carmo, J.S.A., WIT Press, 2006, 672p. 4. Monitoring and Modelling Lakes and Coastal Environments, Mohanty, P.K., Springer, 2008, 248p. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders hakkında genel bilgi, kapsam ve uygulamalar |
2. Hafta | Su kaynakları |
3. Hafta | Su kalite parametreleri |
4. Hafta | Su kirliliği izleme teknikleri |
5. Hafta | Su kirliliği izleme teknikleri |
6. Hafta | 1. Ara Sınav |
7. Hafta | İzleme uygulaması için tasarım basamakları |
8. Hafta | Su kirliliği izleme ağının tasarımı |
9. Hafta | Su kirliliği izleme süreçleri |
10. Hafta | Su kirliliği izleme uygulamaları |
11. Hafta | 2. Ara Sınav |
12. Hafta | Otomatik izleme (analiz ve ölçüm) sistemleri |
13. Hafta | Otomatik izleme sistemlerinin tasarımı |
14. Hafta | Otomatik izleme sistemlerinin uygulanması |
15. Hafta | - |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 5 |
Projeler | 2 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 38 | 137 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Çevre mühendisliği ile ilgili tüm temel bilimleri ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar, alanında yeni bilgiler de dâhil olmak üzere geniş bilgi sahibidir, bilgiyi farklı akademik veya profesyonel durumlar için analiz edebilir, bütünleştirebilir, değerlendirebilir ve uygulayabilir. | X | ||||
2. Araştırma yaparak araştırma camiası tarafından kabul görür nitelikte yeni bilgi ortaya çıkarabilir, yorumlayabilir, bilginin değerini değerlendirebilir. | X | ||||
3. İlgili bilim ve mühendislik dallarından mevcut bilgiyi araştırma yolu ile saptar, edinir, bütünleştirir, eksik bilgiyi tamamlar, farklı akademik veya profesyonel durumlarda, yenilikçi yöntemler uygulayarak veya geliştirerek problem kurgulayabilir ve çözebilir, çözümde özgün fikirler ortaya koyabilir ve uygun bilişim teknolojilerinden/yazılım programlarından yararlanabilir. | X | ||||
4. Çevre mühendisliği alanındaki en yeni bilgileri kavrayarak bilime veya teknolojiye yenilik getiren bir araştırma tasarlayabilir, araştırma sürecini yöneterek başarıyla tamamlayabilir. | X | ||||
5. Farklı bilim ve mühendislik dallarından mevcut bilgiyi araştırma yolu ile edinir, anlar, uygular, analiz eder, bütünleştirir, değerlendirir, eksik bilgiyi tamamlar ve farklı akademik veya profesyonel durumlarda problem kurgulamada ve çözmede uygular. Gerekli durumlarda yeni/özgün fikir, yöntemler, ve çözümler geliştirir. | X | ||||
6. Çevre mühendisliği alanındaki en son gelişmeleri göz önünde bulundurarak ve gerekli yöntem ve becerileri kullanarak; yenilik getiren bir araştırma yaparak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur ve katkıyı yazılı ya da sözlü aktarabilir, bilimsel ve sosyal topluluklarla (ana dilinde veya İngilizce) etkin iletişim kurar. | X | ||||
7. Ekip çalışmasına katılabilir, farklı profesyonel seviyelerde, çok disiplinli takımlarda liderlik yapabilir, karmaşık ve tahmin edilemeyen durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, stratejik düşünebilir ve hızlı karar verebilir, üst düzeyde sorumluluk alır ve özeleştiri yapabilir, bağımsız girişimlerde bulunabilir, sürekli akademik/profesyonel gelişim için hayat boyu öğrenmenin sorumluluğunu taşır. | X | ||||
8. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve topluma aktarır, çevre konuları ile ilgili toplumsal davranışlar üzerinde düşünür, inceler ve gerekli gördüğü durumlarda değiştirmek için öncü rol oynar, bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek