ADÖ616 - ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER II ADÖ616 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliAlmanca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
Diğer: Ödev Hazırlama ve Sunma  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıEdebi metinlerin Almancanın öğretiminde kullanılmasından hareketle ders taslaklarının geliştirilmesi ve çeşitli edebi metin türlerinin yabancı dil dersine uygulanması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Dünyada ve Türkiye de yabancı dil öğretiminde edebi metin kullanımını araştırır.
  2. 2. Yabancı dilde edebiyat öğretiminin uygulama aşamalarını ve bu aşamalarda kullanılan çalışma biçimlerini sınıflandırır.
  3. 3. Yabancı dilde edebiyat dersinin öğretim hedeflerini sınıflandırır.
  4. 4. Almanca ders kitaplarında edebi metin kullanımını inceler.
  5. 5. Ana ve alt türlere göre kullanılabilecek uygun çalışma biçimlerini saptar ve doğru malzemeler geliştirerek kullanır.
  6. 6. Öğrenci odaklı edebiyat öğretim yöntemlerini farklı hedef gruplara göre ve farklı seviyelerdeki Almanca dersinde uygular.
Dersin içeriği1. Edebi tür olarak drama ve lirik
2. Drama/ tiyatro eserleri ile şiir türleri ve nitelikleri
3. Drama/ tiyatro eserlerine ve şiirlere yönelik çözümleme yaklaşımları/ analiz yöntemleri
4. Drama/ tiyatro eserlerine ve şiirlere örnek olarak Alman edebiyatından seçilmiş metinlerin incelenmesi
5. İncelenen metin türlerinin Almancanın öğretiminde kullanımı 
Kaynaklar1. D. Çiğdem Ünal: Die Arbeit mit Literatur im Fach Deutsch als Fremdsprache, Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
2. Öztürk, Ali Osman (Editör): Yabancı Dil Eğitimi Bölümlerinde Edebiyat Öğretimi.
3. Bischof, M., Kessling, V., Krechel, R. (1999). Landeskunde und Literaturdidaktik. Fernstudieneinheit 3. München: Langenscheidt.
4. Koppensteiner, Jürgen (2001): Literatur im DaF-Unterricht, Eine Einführung in produktiv-kreative Techniken. Wien: öbv&hpt.
5. Dürrenmatt, Friedrich (1980). Ein Engel kommt nach Babylon. Zürich: Diogenes. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDünyada ve Türkiye de Almancanın öğretiminde edebi metinlerin kullanımı
2. HaftaEdebi metinlerle Almanca ders planlaması
3. HaftaYabancı dilde edebiyat dersinin öğretim hedefleri
4. HaftaGüncel edebiyat dersi uygulamalarının Almanca ders kitaplarından hareketle incelenmesi
5. HaftaTürk eğitim sistemi perspektifinden Almanca öğretiminde edebiyat dersinin değerlendirmesi
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaEpik türe yönelik Almanca ders taslaklarının geliştirilmesi
8. HaftaEpik türe yönelik Almanca ders taslaklarının değerlendirilmesi
9. HaftaŞiir türüne yönelik Almanca ders taslaklarının geliştirilmesi
10. HaftaŞiir türüne yönelik Almanca ders taslaklarının değerlendirilmesi
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaDrama türüne yönelik Almanca ders taslaklarının geliştirilmesi
13. HaftaDrama türüne yönelik Almanca ders taslaklarının değerlendirilmesi
14. HaftaGenel değerlendirme
15. Hafta
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1212
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar248
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1460
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler12828
Ara sınavlara hazırlanma süresi22040
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü30104210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.   X 
2. Araştırma yöntem, teknik ve basamakları doğrultusunda veri toplama ve analizi, yorumu, rapor yazma esaslarını bilimsel çalışmalarında uygular.   X 
3. Alanıyla ilgili bilimsel nitelikli metinleri inceler, neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yorumlar; bilimsel nitelikli metinler oluşturur.   X 
4. Alanıyla ilgili görüşlerini bilimsel gerekçelere dayandırarak akademik düzeyde sözlü, yazılı ve görsel olarak aktarır.   X 
5. Yabancı dil öğretimini farklı disiplinlere ait bilgi ve becerilerle anlamlı bir şekilde sentezleyerek bütüncül bir bakış açısıyla tartışır ve yorumlar.    X
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil olarak Almanca öğretiminde sorunları araştırır, sorgular, çözüm stratejileri geliştirir.    X
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını yakından izler, inceler ve Türkiye de yabancı dil öğretimine katkı sağlayacak yeni öneriler geliştirir.    X
8. Genelde eğitim alanında özelde yabancı dil öğretiminde bilgisayar yazılımlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X    
9. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı sorumluluk alarak bağımsız yürütebilir.    X
10. Toplumsal, kültürel, mesleki ve bilimsel etik değerleri gözeterek uygun davranır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek