ADÖ616 - ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER II | ADÖ616 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Almanca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Diğer: Ödev Hazırlama ve Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Edebi metinlerin Almancanın öğretiminde kullanılmasından hareketle ders taslaklarının geliştirilmesi ve çeşitli edebi metin türlerinin yabancı dil dersine uygulanması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Edebi tür olarak drama ve lirik 2. Drama/ tiyatro eserleri ile şiir türleri ve nitelikleri 3. Drama/ tiyatro eserlerine ve şiirlere yönelik çözümleme yaklaşımları/ analiz yöntemleri 4. Drama/ tiyatro eserlerine ve şiirlere örnek olarak Alman edebiyatından seçilmiş metinlerin incelenmesi 5. İncelenen metin türlerinin Almancanın öğretiminde kullanımı | |||||
Kaynaklar | 1. D. Çiğdem Ünal: Die Arbeit mit Literatur im Fach Deutsch als Fremdsprache, Hacettepe Üniversitesi Yayınları. 2. Öztürk, Ali Osman (Editör): Yabancı Dil Eğitimi Bölümlerinde Edebiyat Öğretimi. 3. Bischof, M., Kessling, V., Krechel, R. (1999). Landeskunde und Literaturdidaktik. Fernstudieneinheit 3. München: Langenscheidt. 4. Koppensteiner, Jürgen (2001): Literatur im DaF-Unterricht, Eine Einführung in produktiv-kreative Techniken. Wien: öbv&hpt. 5. Dürrenmatt, Friedrich (1980). Ein Engel kommt nach Babylon. Zürich: Diogenes. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dünyada ve Türkiye de Almancanın öğretiminde edebi metinlerin kullanımı |
2. Hafta | Edebi metinlerle Almanca ders planlaması |
3. Hafta | Yabancı dilde edebiyat dersinin öğretim hedefleri |
4. Hafta | Güncel edebiyat dersi uygulamalarının Almanca ders kitaplarından hareketle incelenmesi |
5. Hafta | Türk eğitim sistemi perspektifinden Almanca öğretiminde edebiyat dersinin değerlendirmesi |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Epik türe yönelik Almanca ders taslaklarının geliştirilmesi |
8. Hafta | Epik türe yönelik Almanca ders taslaklarının değerlendirilmesi |
9. Hafta | Şiir türüne yönelik Almanca ders taslaklarının geliştirilmesi |
10. Hafta | Şiir türüne yönelik Almanca ders taslaklarının değerlendirilmesi |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Drama türüne yönelik Almanca ders taslaklarının geliştirilmesi |
13. Hafta | Drama türüne yönelik Almanca ders taslaklarının değerlendirilmesi |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 12 | 12 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 48 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 14 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 28 | 28 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 30 | 104 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | ||||
2. Araştırma yöntem, teknik ve basamakları doğrultusunda veri toplama ve analizi, yorumu, rapor yazma esaslarını bilimsel çalışmalarında uygular. | X | ||||
3. Alanıyla ilgili bilimsel nitelikli metinleri inceler, neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yorumlar; bilimsel nitelikli metinler oluşturur. | X | ||||
4. Alanıyla ilgili görüşlerini bilimsel gerekçelere dayandırarak akademik düzeyde sözlü, yazılı ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
5. Yabancı dil öğretimini farklı disiplinlere ait bilgi ve becerilerle anlamlı bir şekilde sentezleyerek bütüncül bir bakış açısıyla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil olarak Almanca öğretiminde sorunları araştırır, sorgular, çözüm stratejileri geliştirir. | X | ||||
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını yakından izler, inceler ve Türkiye de yabancı dil öğretimine katkı sağlayacak yeni öneriler geliştirir. | X | ||||
8. Genelde eğitim alanında özelde yabancı dil öğretiminde bilgisayar yazılımlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı sorumluluk alarak bağımsız yürütebilir. | X | ||||
10. Toplumsal, kültürel, mesleki ve bilimsel etik değerleri gözeterek uygun davranır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek