ADÖ651 - BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve YAYIN ETİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve YAYIN ETİĞİ ADÖ651 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliAlmanca
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Takım/Grup Çalışması
Uygulama-Alıştırma
Diğer: Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıAlmancanın öğretimi, dil öğretimi ve edebiyat öğretimi ile ilgili bilimsel araştırmalarda izlenecek yollar tartışılır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanarak alanıyla ilgili kaynaklara erişir.
  2. 2. Bilgiye ulaşır.
  3. 3. Topladığı bilgileri, verileri değerlendirir ve raporlaştırır.
Dersin içeriği1. Bilimsel yöntem ve tekniklerle veri toplar,
2. edindiği verileri analiz eder,
3. yorumlar,
4. rapor yazar,
5. bilimsel nitelikli metinleri inceler,
6. neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde değerlendirir.
7. bir araştırma konusunda bilimsel nitelikli metinler oluşturur. 
Kaynaklar1. Altrichter, H. & Posch, P. (1998). Lehrer erforschen ihren Unterricht: Eine Einführung in die Methoden der Aktionsforschung. (3., durchges. und erweit. Aufl.). Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
2. Bänsch, A. (2003). Wissenschaftliches Arbeiten. München: Oldenbourg.
3. Bünting, Karl Dieter / Bitterlich, Axel / Pospiech, Ulrike, (2002) Schreiben im Studium: mit Erfolg (Neubearbeitung) Studienbuch mit CD-ROM, Berlin, Cornelsen Scriptor
4. Flick, U., v. Kardoff, E., Steinke, I. (2004). Handbuch Qualitative Forschung. Reinbek bei Hamburg: Rowohlt
5. Kruse, O. (1996). Keine Angst vor dem leeren Blatt. Frankfurt: Campus.
6. Posch, P. (2001). Aktionsforschung in der LehrerInnenbildung. Journal für Lehrinnen und Lehrerbildung 3, 2001, 27-37.
7. Theisen, M. R. (2002). Wissenschaftliches Arbeiten. München: Verlag Vahlen. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBilim Bilimin Temel İşlevleri ve Özellikleri
2. HaftaKaynak Tarama ve Kullanma Bilimsel Etik
3. HaftaBilimsel Araştırma Çeşitleri Eğitimde Bilimsel Araştırma
4. HaftaProblemi Tanıma Kavram Haritası
5. HaftaNitel Araştırmalar ve Yöntemleri
6. Hafta1. Arasınav
7. HaftaNitel Veri Toplama Teknikleri Veri Toplama: Anket
8. HaftaVeri Toplama: Gözlem
9. HaftaVeri Toplama: Görüşme
10. HaftaEylem Araştırması
11. HaftaNitel Veri Analizi
12. HaftaNicel Araştırma ve Yöntemleri Nicel Veri Analizi
13. Hafta2. Arasınav
14. HaftaBilimsel Araştırma (Tez Önerisi)
15. Hafta
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1212
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar258
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1460
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)8432
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü2537119

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.    X
2. Araştırma yöntem, teknik ve basamakları doğrultusunda veri toplama ve analizi, yorumu, rapor yazma esaslarını bilimsel çalışmalarında uygular.    X
3. Alanıyla ilgili bilimsel nitelikli metinleri inceler, neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yorumlar; bilimsel nitelikli metinler oluşturur.    X
4. Alanıyla ilgili görüşlerini bilimsel gerekçelere dayandırarak akademik düzeyde sözlü, yazılı ve görsel olarak aktarır.    X
5. Yabancı dil öğretimini farklı disiplinlere ait bilgi ve becerilerle anlamlı bir şekilde sentezleyerek bütüncül bir bakış açısıyla tartışır ve yorumlar.    X
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil olarak Almanca öğretiminde sorunları araştırır, sorgular, çözüm stratejileri geliştirir.    X
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını yakından izler, inceler ve Türkiye de yabancı dil öğretimine katkı sağlayacak yeni öneriler geliştirir.     
8. Genelde eğitim alanında özelde yabancı dil öğretiminde bilgisayar yazılımlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.    X
9. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı sorumluluk alarak bağımsız yürütebilir.    X
10. Toplumsal, kültürel, mesleki ve bilimsel etik değerleri gözeterek uygun davranır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek