ADÖ651 - BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve YAYIN ETİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve YAYIN ETİĞİ | ADÖ651 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Almanca | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Almancanın öğretimi, dil öğretimi ve edebiyat öğretimi ile ilgili bilimsel araştırmalarda izlenecek yollar tartışılır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Bilimsel yöntem ve tekniklerle veri toplar, 2. edindiği verileri analiz eder, 3. yorumlar, 4. rapor yazar, 5. bilimsel nitelikli metinleri inceler, 6. neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde değerlendirir. 7. bir araştırma konusunda bilimsel nitelikli metinler oluşturur. | |||||
Kaynaklar | 1. Altrichter, H. & Posch, P. (1998). Lehrer erforschen ihren Unterricht: Eine Einführung in die Methoden der Aktionsforschung. (3., durchges. und erweit. Aufl.). Bad Heilbrunn: Klinkhardt. 2. Bänsch, A. (2003). Wissenschaftliches Arbeiten. München: Oldenbourg. 3. Bünting, Karl Dieter / Bitterlich, Axel / Pospiech, Ulrike, (2002) Schreiben im Studium: mit Erfolg (Neubearbeitung) Studienbuch mit CD-ROM, Berlin, Cornelsen Scriptor 4. Flick, U., v. Kardoff, E., Steinke, I. (2004). Handbuch Qualitative Forschung. Reinbek bei Hamburg: Rowohlt 5. Kruse, O. (1996). Keine Angst vor dem leeren Blatt. Frankfurt: Campus. 6. Posch, P. (2001). Aktionsforschung in der LehrerInnenbildung. Journal für Lehrinnen und Lehrerbildung 3, 2001, 27-37. 7. Theisen, M. R. (2002). Wissenschaftliches Arbeiten. München: Verlag Vahlen. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilim Bilimin Temel İşlevleri ve Özellikleri |
2. Hafta | Kaynak Tarama ve Kullanma Bilimsel Etik |
3. Hafta | Bilimsel Araştırma Çeşitleri Eğitimde Bilimsel Araştırma |
4. Hafta | Problemi Tanıma Kavram Haritası |
5. Hafta | Nitel Araştırmalar ve Yöntemleri |
6. Hafta | 1. Arasınav |
7. Hafta | Nitel Veri Toplama Teknikleri Veri Toplama: Anket |
8. Hafta | Veri Toplama: Gözlem |
9. Hafta | Veri Toplama: Görüşme |
10. Hafta | Eylem Araştırması |
11. Hafta | Nitel Veri Analizi |
12. Hafta | Nicel Araştırma ve Yöntemleri Nicel Veri Analizi |
13. Hafta | 2. Arasınav |
14. Hafta | Bilimsel Araştırma (Tez Önerisi) |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 12 | 12 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 58 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 14 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 8 | 4 | 32 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 25 | 37 | 119 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | ||||
2. Araştırma yöntem, teknik ve basamakları doğrultusunda veri toplama ve analizi, yorumu, rapor yazma esaslarını bilimsel çalışmalarında uygular. | X | ||||
3. Alanıyla ilgili bilimsel nitelikli metinleri inceler, neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yorumlar; bilimsel nitelikli metinler oluşturur. | X | ||||
4. Alanıyla ilgili görüşlerini bilimsel gerekçelere dayandırarak akademik düzeyde sözlü, yazılı ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
5. Yabancı dil öğretimini farklı disiplinlere ait bilgi ve becerilerle anlamlı bir şekilde sentezleyerek bütüncül bir bakış açısıyla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil olarak Almanca öğretiminde sorunları araştırır, sorgular, çözüm stratejileri geliştirir. | X | ||||
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını yakından izler, inceler ve Türkiye de yabancı dil öğretimine katkı sağlayacak yeni öneriler geliştirir. | |||||
8. Genelde eğitim alanında özelde yabancı dil öğretiminde bilgisayar yazılımlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı sorumluluk alarak bağımsız yürütebilir. | X | ||||
10. Toplumsal, kültürel, mesleki ve bilimsel etik değerleri gözeterek uygun davranır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek