KOM611 - ARMONİ ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ARMONİ ÖĞRETİM TEKNİKLERİ | KOM611 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Metin Munzur, Prof.Levent Kuterdem, Doç.Onur Özmen | |||||
Dersin amacı | Armoni eğitimi alanında ders verme becerisi kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Armoni konusunda yazılmış teknik ve tarihsel kitaplar, bu tekniklerle yazılmış eserlere ait nota ve ses kayıtları. | |||||
Kaynaklar | Dubois, T. (1938). Armoni Kitabı (H. Öktem, C.R.Rey, Çev.): İstanbul. Burhaneddin Matbaası Thuille, L., Louis, R. (1933). Harmonielehre: Stuttgart, Verlag von Carl Grüninger Nachf. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Armoni ekollerindeki farklı yaklaşımlar |
2. Hafta | Armoni ekollerindeki farklı yaklaşımlar |
3. Hafta | Armoni ekollerindeki farklı yaklaşımlar |
4. Hafta | Armoni ekollerindeki farklı yaklaşımlar |
5. Hafta | Armoni alanında yazılan aynı yaklaşımdaki farklı kitaplar |
6. Hafta | Armoni alanında yazılan aynı yaklaşımdaki farklı kitaplar |
7. Hafta | Armoni alanında yazılan aynı yaklaşımdaki farklı kitaplar |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Eser analizleri |
10. Hafta | Eser analizleri |
11. Hafta | Eser analizleri |
12. Hafta | Eser analizleri |
13. Hafta | Eser analizleri |
14. Hafta | Eser analizleri |
15. Hafta | Sunum |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 45 | 48 | 126 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bestecilikte ve ilgili alanlarda güncel bilgileri içeren ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilere sahip olurlar. | X | ||||
2. Üretime yön verebilecek sanat ve estetik bilgisine sahiptir. | X | ||||
3. Bestecilik alanında disiplinler arası etkileşim, araştırma yöntemleri, müzik eleştirisi, sanat ve bilim etiği konularında deneyim ve bilgi sahibi olurlar. | X | ||||
4. Yaratıcılığın ve ileri düzeyde beceriler gerektiren sanat eserlerini tek başlarına üretirler. | X | ||||
5. Kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluştururlar. | X | ||||
6. Sanat ve besteleme konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarırlar. | X | ||||
7. Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna ederler. | X | ||||
8. Öğrenmeyi yönlendirirler. | X | ||||
9. Alanına ilişkin edinimleri topluma aktarırlar. | X | ||||
10. Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptirler. | X | ||||
11. 11. Anadilinin yanı sıra en az bir yabancı dil kullanarak ulusal ve uluslararası alan yazınını takip ederler. | X | ||||
12. Besteleme alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar. | X | ||||
13. Kültürel ve sanatsal değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alırlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek