NEM702 - NÜKLEER MÜHENDİSLİKTE İLERİ ARAŞTIRMALAR II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NÜKLEER MÜHENDİSLİKTE İLERİ ARAŞTIRMALAR II | NEM702 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Mehmet Tombakoğlu (Prof.Dr.), Şule Ergün (Doç.Dr.), Cemil Kocar (Doç.Dr.), C. Niyazi Sökmen (Prof.Dr.), H. Okan Zabunoğlu (Prof.Dr.), Ayhan Yılmazer (Doç.Dr.) | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin; nükleer enerji ile ilgili çeşitli alanlarda edindiği bilgileri beraberce değerlendireceği bir proje konusunu belirlemesi, projeyi yürütmesi ve sonuca ulaştırması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nükleer enerji alanında teorik ve/veya pratik anlam ifade eden projeler | |||||
Kaynaklar | İlgili kitaplar, makaleler/bildiriler, bilgisayar kodları vb. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nükleer enerjiye genel bakış, meseleler/problemler (proje devam ediyorsa, gözden geçirme ve planlama) |
2. Hafta | Nükleer enerjiye genel bakış, meseleler/problemler (proje devam ediyorsa, gözden geçirme ve planlama) |
3. Hafta | Konu seçimi için araştırma (proje devam ediyorsa, gelişme) |
4. Hafta | Araştırma (gelişme) |
5. Hafta | Araştırma, değerlendirme (gelişme) |
6. Hafta | Araştırma, kişiye/gruba özel proje belirleme, planlama (gelişme) |
7. Hafta | Araştırma, kişiye/gruba özel proje belirleme, planlama (gelişme) |
8. Hafta | Gelişim, mütalaa |
9. Hafta | Gelişim, mütalaa |
10. Hafta | Gelişim raporu, değerlendirme |
11. Hafta | Gelişim, mütalaa |
12. Hafta | Gelişim, mütalaa |
13. Hafta | Gelişim, değerlendirme |
14. Hafta | Taslak rapor |
15. Hafta | |
16. Hafta | Nihai rapor, sunum |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | 1 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 80 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje | 1 | 80 | 80 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 45 | 117 | 298 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bu program mezunu: Nükleer enerji mühendisliği, teknolojisi ve uygulamaları alanlarında bilimsel araştırma yaparak derin ve kapsamlı bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
2. Nükleer proseslere ilişkin mühendislik problemlerini kurgular ve çözmek için özgün yöntemler geliştirir. | X | ||||
3. Nükleer reaktör analizi ve mühendisliği, nükleer sistemler, yakıt yönetimi, nükleer güvenlik, radyasyon fiziği ve uygulamaları konularına ilişkin analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | ||||
4. Nükleer enerjiye/proseslere ilişkin sistem, bileşen ve/veya süreçleri tasarlar, analizini yapar ve yenilikçi çözümler/yöntemler geliştirerek tasarımı her açıdan değerlendirir. | X | ||||
5. Özgün bir araştırma sürecini baştan sona yönetir (tasarlar, uygular ve sonuçlandırır). Bir araştırma ekibinde yöneticilik yapabilir ve ekip elemanlarına nasıl yol göstereceğini bilir. | X | ||||
6. Çalışmalarının aşama ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ve/veya sözlü olarak aktararak mevcut bilimsel düzeye/literatüre katkıda bulunur. | X | ||||
7. Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincindedir. | X | ||||
8. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkında olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek