ADO700-01 - ÖZEL KONULAR (5.YARIYIL İÇİN)

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR (5.YARIYIL İÇİN) ADO700-01 5. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora yeterlilik sınavında başarılı olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDoktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, aşağıdaki özellikleri kazanacaktır; ? Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme ? Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme ? Veri toplama aracını geliştirebilme ? Araştırma verilerini toplayabilme ? Verileri analiz edebilme ? Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme ? Araştırma bulgularından sonuç çıkartabilme ? Önerilerde bulunabilme ? Araştırmayı raporlaştırabilme ve ? Araştırmayı savunabilme
Dersin içeriği1. Tez konusunun belirlenmesi
2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. Veri toplama aracının geliştirilmesi
5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusunun belirlenmesi
2. HaftaTez konusunun belirlenmesi
3. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
4. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
5. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
6. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
7. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
8. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
9. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
10. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
11. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
12. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
13. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
14. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
15. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1410
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2860
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1420280
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1420280
Sunum / Seminer Hazırlama1417238
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13232
Toplam İş Yükü5794900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Adolesan Sağlığında, güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve Adolesan Sağlığına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.    X
2. Adolesan Sağlığının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.    X
3. Adolesan Sağlığındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.    X
4. Adolesan Sağlığına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.    X
5. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.    X
6. Adolesan Sağlığı ile ilgili çalışmalarda klinik ve araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.    X
7. Adolesan Sağlığına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme.    X
8. Adolesan Sağlığı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak bu alandaki bilginin sınırlarını genişletebilme.    X
9. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.    X
10. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Adolesan Sağlığı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.    X
11. Adolesanlar ile iletişim kurabilme ve adolesanların psiko-sosyal ilişkilerini ve bu ilişkileri yönlendiren normları inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleriyönetebilme.    X
12. Adolesanlar ve aileleri ile bu yaş dönemindeki sorunların tartışılmasında bilimsel yaklaşımlarla objektif görüşleri savunabilme ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.    X
13. Adolesan Sağlığındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumdaki adolesanların sağlığının geliştirilmesi sürecine katkıda bulunabilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek