BİS703 - SEMİNER II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER II BİS703 2. Yarıyıl 0 2 0 3
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriRapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı öğretim üyeleri 
Dersin amacıBelirlenen bir konuyu seminer olarak hazırlamak ve sunmak 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, aşağıdaki özellikleri kazanacaktır; Belirlenen bir konu ile ilgili literatür taraması yapabilme,
  2. Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme,
  3. Uygulama verisini elde edebilme,
  4. Verileri yönteme uygun olarak analiz edebilme,
  5. Yaptığı uygulamadan sonuç çıkartabilme,
  6. Bulguları sunup yorumlayabilme,
  7. Tüm konu ile ilgili elde ettiği bilgileri seminer şeklinde sunabilme
Dersin içeriği- Seminer konusunun belirlenmesi
- Belirlenen konu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
- Anlatılacak konunun anlaşılması ve irdelenmesi
- Verilecek seminerin tüm aşamalarının planlanması
- Uygulamanın nasıl yapılacağının belirlenmesi
- Uygulamanın yapılması, bulguların elde edilmesi ve yorumlanması
- Literatür ve uygulama sonuçlarının rapor haline getirilmesi
- Tüm sonuçların seminer şeklinde sunulması 
KaynaklarBelirlenen seminer konusu ile ilgili tüm yurt içi ve yurt dışı yayınlar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSeminer konusunun belirlenmesi
2. HaftaSeminer konusunun belirlenmesi
3. HaftaSeminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
4. HaftaSeminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
5. HaftaKonunun anlaşılması ve irdelenmesi
6. HaftaKonunun anlaşılması ve irdelenmesi
7. HaftaKonunun anlaşılması ve irdelenmesi
8. HaftaKonunun anlaşılması ve irdelenmesi
9. HaftaVerilecek seminerin tüm aşamalarının planlanması
10. HaftaUygulamanın nasıl yapılacağının belirlenmesi
11. HaftaUygulamanın yapılması
12. HaftaBulguların elde edilmesi ve yorumlanması
13. HaftaBulguların elde edilmesi ve yorumlanması
14. HaftaLiteratür ve uygulama sonuçlarının rapor haline getirilmesi
15. HaftaSunumun hazırlanması
16. HaftaSeminer sunumu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer1100
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14114
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü432590

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi; araştırmanın planlaması, yürütülmesi ve sonuçlandırılması aşamalarında sorumluluk alabilmesi için yeterli kuramsal bilgiye sahiptir, literatürü ve güncel çalışmaları yakından izler.   X 
2. Kendi alanında yeterli bilgiye sahip olan aday; literatürde eksik, araştırılmamış ya da yanlış olduğunu düşündüğü konuları teorik ve pratik anlamda irdeleyerek bu konularda kabul edilebilir, özgün yayınlar yapabilecek düzeydedir.    X
3. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi; yapılan sunumlara, seminerlere, katıldığı kongre veya sempozyumlarda karşılaştığı çalışmalara ve bilimsel makalelere ilişkin sorular sorar ve eleştirel bir bakış açısı kazanır.    X
4. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip olan bir kişi, uygun istatistiksel çözümlemelere karar verebilmesi ve sonuçları derinlemesine irdeleyebilmesi için uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı istatistik bilgisine sahiptir.   X 
5. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi, yeterli bilgisayar bilgisine ve istatistiksel yazılımları kullanma becerisine sahiptir. Aday; verilerin analiz öncesinde amaca uygunluğunu denetler, kullanılacak istatistiksel yazılımda veri girişi, düzenlemesi ve veri yönetimi konusunda yaşanacak sorunlara ve amaca uygun, doğru analiz yöntemini belirleme gibi problemlere uygun çözüm önerileri getirir.  X  
6. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip olan kişi, çalıştığı alana ilişkin bilgilerini; tartışmalara katılım-katkı, tez danışmanı ile bilgi alış verişi, makale tartışması ve seminer sunumu yolu ile başkalarına uygun şekilde aktarır.    X
7. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi; danışmanlık yapacağı çalışmalarda yöntem önerilerinde bulunur, araştırma planlaması yapar, yönlendirici olur, araştırma raporu hazırlar.X    
8. Biyoistatistik doktora derecesine sahip bir kişi; bilimsel doğruluk ve istatistiksel etik değerlere uygun hareket eder. Bir araştırmanın sonucuna etki edebilecek, bilerek ya da bilmeyerek yapılmış yanlılık kaynaklarını öngörebilecek istatistiksel bilgi alt yapısına sahiptir. Araştırmaların her aşamasında yapılabilecek bilinçli ya da bilinçsiz yan tutmalara karşı dikkatli ve uyarıcıdır.  X  
9. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi; tek başına ulusal ve uluslararası kongrelerde sözlü bildiri ya da poster sunumu yapar.    X
10. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi; bağımsız olarak araştırma projesi önerisi yazabilir, bir projede yer alabilir, bilimsel çalışma raporu yazabilir.   X 
11. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi; multi-disipliner bir çalışma içerisinde yer almaya hazırdır. Mesleki anlamda başkalarıyla ilişkiye geçer; ödev, seminer, proje ve danışmanlık hizmetlerinde bir grup içerisinde çalışır, aynı ekip içerisinde yer alan kişilere iş verebilme yeteneği kazanır.   X 
12. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi; biyoistatistik alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek