BİS735 - BİYOİSTATİSTİK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİYOİSTATİSTİK BİS735 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)PROF. DR. PINAR ÖZDEMİR, PROF. DR. ERDEM KARABULUT 
Dersin amacıTemel istatistik ve biyoistatistik bilgilerini aktarmak, kendi alanındaki çalışmaları biyoistatistiksel açıdan değerlendirmesini sağlamak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenciler; Temel istatistik ve biyoistatistik kavramlarını bilir,
  2. Uygun istatistiksel çözümlemelere karar verir, yapar ve yorumlar,
  3. Veri tipine ve dağılımına uygun tablo ve grafikleri çizer,
  4. Kendi alanındaki literatürde yer alan istatistiksel çözümlemeleri anlar,
  5. Kendi alanındaki bir çalışmanın istatistiksel çözümlemelerini eleştirir.
Dersin içeriğiTemel istatistik kavramlar, dağılımları tanımlayıcı ölçüler, kuramsal dağılışlar, örneklem dağılışları, temel araştırma yöntemleri, temel örnekleme yöntemleri, hipotez testleri, ilişki ölçüleri, regresyon, risk ölçülerinin tanımları, değişik araştırma türlerinde hesaplanması, risk ölçülerinin güven aralıkları, tanı testlerinin değerlendirilmesi, Oranlar üzerine istatistiksel yöntemler. 
KaynaklarDaniel, Wayne W. 0471525146 Biostatistics : a foundation for analysis in the health sciences John Wiley and Sons New York 1991 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş, Tanımlayıcı ve Çıkarımsal İstatistik, İstatistik ve Biyoistatistik farklılığı
2. HaftaTanımlayıcı Ölçüler
3. HaftaTablo ve Grafikler
4. HaftaKuramsal Dağılışlar (Normal, Binom ve Poisson Dağılımları)
5. HaftaÖrnekleme, örneklem dağılışları ve standart hata
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaHipotez Testlerine Giriş, Tek Örneklem Testleri
8. Haftaİki Örneklem Testleri
9. Haftaİkiden Çok Örneklem Testleri
10. HaftaUygulamalı Makale Tartışması
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaRegresyon ve Korelasyon
13. HaftaTanı Testleri ve Olgu Sıklık Ölçüleri
14. Hafta14. Hafta Biyoistatistik'te İleri Konular (Lojistik Regresyon ve Cox Regresyonu)
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama166
Proje000
Ödevler2918
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3469210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hastalıklara yaklaşım, sağlık, iyi olma hali ve yaşam kalitesini geliştirmede bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etmede sosyal pediatri bilimi ile ilgili ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi ve beceri kazanır.  X  
2. Kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, bunları uluslararası ve ulusal platformlarda sunar.  X  
3. Danışman, klinisyen, yönetici ve araştırmacı olma becerilerini ve tutumlarını kazanır.   X  
4. Etik değerleri, standartları ve mesleki bağımsızlığı koruyacak şekilde hareket eder  X  
5. Hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlarla interdisipliner çalışır, sahada ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli beceriyi kazanır, sosyal pediatrist olarak kendisi ve birlikte çalıştığı diğer meslek gruplarının rollerini ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.   X  
6. Sosyal pediatri hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun şekilde hareket eder.  X  
7. Kendi bilgisini eleştirir, sosyal pediatriyi savunma, geliştirme ve temsil etme becerilerini geliştirir.  X  
8. Toplum dışına itilmiş kişi ve grupların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) aktivite ve toplumsal rollere katılım haklarını geliştirici ulusal ve uluslar arası politikaların geliştirilmesine katkı verir ve çeşitli platformlarda aktif rol oynar.  X  
9. Kültürel, fiziksel, ekonomik, sosyal, politik, coğrafi ve demografik faktörlerin kişisel faaliyetler üzerindeki etkilerini analiz eder ve toplumun sağlığını geliştirmek için halkı eğitir.  X  
10. Güncel sosyal pediatrik uygulamalara ilişkin çeşitli bilgi kaynaklarına ulaşır ve yeni, yenilikçi çözümler önerir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek