BİS735 - BİYOİSTATİSTİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOİSTATİSTİK | BİS735 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | PROF. DR. PINAR ÖZDEMİR, PROF. DR. ERDEM KARABULUT | |||||
Dersin amacı | Temel istatistik ve biyoistatistik bilgilerini aktarmak, kendi alanındaki çalışmaları biyoistatistiksel açıdan değerlendirmesini sağlamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Temel istatistik kavramlar, dağılımları tanımlayıcı ölçüler, kuramsal dağılışlar, örneklem dağılışları, temel araştırma yöntemleri, temel örnekleme yöntemleri, hipotez testleri, ilişki ölçüleri, regresyon, risk ölçülerinin tanımları, değişik araştırma türlerinde hesaplanması, risk ölçülerinin güven aralıkları, tanı testlerinin değerlendirilmesi, Oranlar üzerine istatistiksel yöntemler. | |||||
Kaynaklar | Daniel, Wayne W. 0471525146 Biostatistics : a foundation for analysis in the health sciences John Wiley and Sons New York 1991 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, Tanımlayıcı ve Çıkarımsal İstatistik, İstatistik ve Biyoistatistik farklılığı |
2. Hafta | Tanımlayıcı Ölçüler |
3. Hafta | Tablo ve Grafikler |
4. Hafta | Kuramsal Dağılışlar (Normal, Binom ve Poisson Dağılımları) |
5. Hafta | Örnekleme, örneklem dağılışları ve standart hata |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Hipotez Testlerine Giriş, Tek Örneklem Testleri |
8. Hafta | İki Örneklem Testleri |
9. Hafta | İkiden Çok Örneklem Testleri |
10. Hafta | Uygulamalı Makale Tartışması |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Regresyon ve Korelasyon |
13. Hafta | Tanı Testleri ve Olgu Sıklık Ölçüleri |
14. Hafta | 14. Hafta Biyoistatistik'te İleri Konular (Lojistik Regresyon ve Cox Regresyonu) |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 9 | 18 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 34 | 69 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hastalıklara yaklaşım, sağlık, iyi olma hali ve yaşam kalitesini geliştirmede bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etmede sosyal pediatri bilimi ile ilgili ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi ve beceri kazanır. | X | ||||
2. Kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, bunları uluslararası ve ulusal platformlarda sunar. | X | ||||
3. Danışman, klinisyen, yönetici ve araştırmacı olma becerilerini ve tutumlarını kazanır. | X | ||||
4. Etik değerleri, standartları ve mesleki bağımsızlığı koruyacak şekilde hareket eder | X | ||||
5. Hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlarla interdisipliner çalışır, sahada ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli beceriyi kazanır, sosyal pediatrist olarak kendisi ve birlikte çalıştığı diğer meslek gruplarının rollerini ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir. | X | ||||
6. Sosyal pediatri hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun şekilde hareket eder. | X | ||||
7. Kendi bilgisini eleştirir, sosyal pediatriyi savunma, geliştirme ve temsil etme becerilerini geliştirir. | X | ||||
8. Toplum dışına itilmiş kişi ve grupların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) aktivite ve toplumsal rollere katılım haklarını geliştirici ulusal ve uluslar arası politikaların geliştirilmesine katkı verir ve çeşitli platformlarda aktif rol oynar. | X | ||||
9. Kültürel, fiziksel, ekonomik, sosyal, politik, coğrafi ve demografik faktörlerin kişisel faaliyetler üzerindeki etkilerini analiz eder ve toplumun sağlığını geliştirmek için halkı eğitir. | X | ||||
10. Güncel sosyal pediatrik uygulamalara ilişkin çeşitli bilgi kaynaklarına ulaşır ve yeni, yenilikçi çözümler önerir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek