PSL704 - BİLİŞSEL NÖROBİLİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLİŞSEL NÖROBİLİM PSL704 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Zeynel Baran 
Dersin amacıBu dersin amacı, bilişsel süreçlerin temelinde yatan biyolojik/nörolojik yapı ve süreçler, nörobilim kapsamında yer alan farklı disiplinlerin bilişsel süreçlerin açıklanmasına olan katkılarını tartışmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bilişsel süreçlerin temelinde yatan biyolojik/nörolojik yapı ve süreçleri açıklar.
  2. Nörobilim kapsamında yeralan farklı disiplinlerin (nörobiyoloji, biyomühendislik, psikiyatri, nöroloji, fizik, bilgisayar bilimleri, dilbilim, felsefe ve matematik) bilişsel süreçlerin açıklanmasına olan katkılarını tartışır.
  3. Nörobilim çalışmalarının üstünlük ve sınırlılıklarını tartışır.
  4. Bilişsel nörobilim alanında bir konuda derleme makale yazar.
Dersin içeriğiDersin Düzeyi: Lisansüstü
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Zeynel Baran
Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Zeynel Baran
Dersin Yardımcıları: Ders sorumlusu tarafından anabilim dalı tarafından verilecektir.
Dersin Staj Durumu: Yok


Bu ders, bilişsel süreçlerin temelinde yatan biyolojik/nörolojik yapı ve süreçler ile nörobilim kapsamında yeralan farklı disiplinlerin bilişsel süreçlerin açıklanmasına olan katkılarını kapsamaktadır. 
KaynaklarGazzaniga, M.S., Ivry, R.B., Mangun, G.R.(2008). Cognitive neuroscience: The biology of the mind (3rd. Ed.). MIT Press.
İlişkili güncel makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGenel bilgilendirme
2. HaftaBilişsel süreçlerin temelinde yatan biyolojik/nörolojik yapı ve süreçler
3. HaftaBilişsel süreçlerin nöral olarak incelenmesi
4. HaftaBilişsel süreçlerin nöral olarak incelenmesi
5. HaftaNöral ve bilişsel süreçler arasındaki bağlantılar
6. HaftaAra sınav
7. HaftaDuyumlar ve dikkatin nörobilimsel incelemesi
8. HaftaFrontal bölge işlevleri
9. HaftaFarklı bilinç durumları
10. HaftaSosyal bilişin nörobilimsel incelemesi
11. HaftaAra sınav
12. HaftaDuyguların nörobilimsel incelemesi
13. HaftaNörobilim kapsamında yer alan farklı disiplinlerin bilişsel süreçlerin açıklanmasına olan katkıları
14. HaftaNörobilim kapsamında yer alan farklı disiplinlerin bilişsel süreçlerin açıklanmasına olan katkıları
15. HaftaNörobilim kapsamında yer alan farklı disiplinlerin bilişsel süreçlerin açıklanmasına olan katkıları
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)165
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum125
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1950
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 3 48
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)16580
Sunum / Seminer Hazırlama16580
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi22448
Genel sınava hazırlanma süresi14444
Toplam İş Yükü5181300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar.    X
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar.    X
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar.    X
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir.  X  
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder katkı verir.   X 
6. Çözüm önerilerini uzmanlarla paylaşır tartışır.   X 
7. Nitelikli ulusal/uluslararası ortak çalışmalar yürütür.    X
8. Kurumsal işbirliği gerektiren sosyal sorumluluk projeleri yürütür.  X  
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.    X
10. Psikoloji bilgi ve becerilerini yeni düşünce ve araştırmalara dönüştürür.X    
11. Psikoloji literatürüne katkı sunar.   X 
12. Uzman yetiştirir.  X  
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır.  X  
14. Psikoloji alanındaki güncel konuları takip ederek ilgili konularda bireysel veya ekip çalışmasına dayalı çalışmalar yürütür ve bu çalışmaların sonuçlarına bağlı olarak makale yazar.    X
15. Araştırmalarında güncel gelişmelere yer verir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek