PSL704 - BİLİŞSEL NÖROBİLİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLİŞSEL NÖROBİLİM | PSL704 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Zeynel Baran | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, bilişsel süreçlerin temelinde yatan biyolojik/nörolojik yapı ve süreçler, nörobilim kapsamında yer alan farklı disiplinlerin bilişsel süreçlerin açıklanmasına olan katkılarını tartışmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dersin Düzeyi: Lisansüstü Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Zeynel Baran Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Zeynel Baran Dersin Yardımcıları: Ders sorumlusu tarafından anabilim dalı tarafından verilecektir. Dersin Staj Durumu: Yok Bu ders, bilişsel süreçlerin temelinde yatan biyolojik/nörolojik yapı ve süreçler ile nörobilim kapsamında yeralan farklı disiplinlerin bilişsel süreçlerin açıklanmasına olan katkılarını kapsamaktadır. | |||||
Kaynaklar | Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., Mangun, G.R.(2008). Cognitive neuroscience: The biology of the mind (3rd. Ed.). MIT Press. İlişkili güncel makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel bilgilendirme |
2. Hafta | Bilişsel süreçlerin temelinde yatan biyolojik/nörolojik yapı ve süreçler |
3. Hafta | Bilişsel süreçlerin nöral olarak incelenmesi |
4. Hafta | Bilişsel süreçlerin nöral olarak incelenmesi |
5. Hafta | Nöral ve bilişsel süreçler arasındaki bağlantılar |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Duyumlar ve dikkatin nörobilimsel incelemesi |
8. Hafta | Frontal bölge işlevleri |
9. Hafta | Farklı bilinç durumları |
10. Hafta | Sosyal bilişin nörobilimsel incelemesi |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Duyguların nörobilimsel incelemesi |
13. Hafta | Nörobilim kapsamında yer alan farklı disiplinlerin bilişsel süreçlerin açıklanmasına olan katkıları |
14. Hafta | Nörobilim kapsamında yer alan farklı disiplinlerin bilişsel süreçlerin açıklanmasına olan katkıları |
15. Hafta | Nörobilim kapsamında yer alan farklı disiplinlerin bilişsel süreçlerin açıklanmasına olan katkıları |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 16 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 19 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 5 | 80 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 16 | 5 | 80 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 24 | 48 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 44 | 44 |
Toplam İş Yükü | 51 | 81 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar. | X | ||||
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar. | X | ||||
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar. | X | ||||
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir. | X | ||||
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder katkı verir. | X | ||||
6. Çözüm önerilerini uzmanlarla paylaşır tartışır. | X | ||||
7. Nitelikli ulusal/uluslararası ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
8. Kurumsal işbirliği gerektiren sosyal sorumluluk projeleri yürütür. | X | ||||
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | X | ||||
10. Psikoloji bilgi ve becerilerini yeni düşünce ve araştırmalara dönüştürür. | X | ||||
11. Psikoloji literatürüne katkı sunar. | X | ||||
12. Uzman yetiştirir. | X | ||||
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır. | X | ||||
14. Psikoloji alanındaki güncel konuları takip ederek ilgili konularda bireysel veya ekip çalışmasına dayalı çalışmalar yürütür ve bu çalışmaların sonuçlarına bağlı olarak makale yazar. | X | ||||
15. Araştırmalarında güncel gelişmelere yer verir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek