PSL765 - ÇOCUK PSİKOTERAPİSİ ve SÜPERVİZYONU-I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK PSİKOTERAPİSİ ve SÜPERVİZYONU-I | PSL765 | 1. Yarıyıl | 1 | 4 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | H. Ü. Psikoloji Lisansüstü Programlarına kayıtlı olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Uygulama ve gözlemler çerçevesinde, Bilişsel Davranışçı çocuk psikoterapisi kuramının öğretilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çocuklarla yapılan Bilişsel Davranışçı psikoterapi uygulamalarındaki sorunlar tartışılması, uygulamalar ve gözlemler yapılması. Dersin Düzeyi: Lisansüstü Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Sait Uluç Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Sait Uluç Dersin Yardımcıları: Ders sorumlusu tarafından anabilim dalı tarafından verilecektir. Dersin Staj Durumu: Yok | |||||
Kaynaklar | Landreth, G.L. (2002). Play Therapy. The Art of the Relationship. New York: Bunner-Routledge East Sussex. Axline, V.M. (1989). Play therapy (New Edition), Boston: Houghton Mifflin. Graham, P.(2005). Cognitive Behavior Therapy for Children and Families. CamBrigde:Second Eds.Cambridge University Press. Gardner, R.A. (1988) Psychotherapies with Adolescents New Jersey. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilişsel Davranışçı Oyun Terapilerinin Kuramsal Temelleri, Oyunun değerlendirme ve tedavi amaçlı kullanımına genel giriş. Oyun odası, araç ve gereçler. Temel Ögeler: Çocuk, ana baba ve terapist. |
2. Hafta | Bilişsel Davranışçı Oyun Terapilerinin Kuramsal Temelleri, Oyunun değerlendirme ve tedavi amaçlı kullanımına genel giriş. Oyun odası, araç ve gereçler. Temel Ögeler: Çocuk, ana baba ve terapist. |
3. Hafta | Bilişsel Davranışçı Oyun Terapileri |
4. Hafta | Bilişsel Davranışçı Oyun Terapileri |
5. Hafta | Bilişsel Davranışçı Oyun Terapileri |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Bilişsel Davranışçı Oyun Terapileri |
8. Hafta | Bilişsel Davranışçı Oyun Terapileri |
9. Hafta | Bilişsel Davranışçı Oyun Terapileri |
10. Hafta | Bilişsel Davranışçı Oyun Terapileri |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Bilişsel Davranışçı Ergen psikoterapileri |
13. Hafta | Bilişsel Davranışçı Ergen psikoterapileri |
14. Hafta | Farklı ruhsal sorunlara Bilişsel Davranışçı psikoterapi uygulamaları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 31 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 35 | 70 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü | 46 | 135 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Klinik Psikoloji alanında güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiler arasındaki ilişkiyi kavrar | X | ||||
2. Klinik Psikoloji alanında bilimsel bilginin doğruluğunu değerlendirir, bu bilgilerle ilişkili disiplinler ile klinik psikoloji arasındaki etkileşimi kavrar | X | ||||
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir | X | ||||
4. Klinik Psikolojinin etkinlik alanlarında kullanılan analiz teknikleri ve teknolojilerinin uygulamalarını değerlendirir | X | ||||
5. Klinik Psikoloji alanındaki ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder | X | ||||
6. Klinik Psikoloji alanında belirlediği sorunlarla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler | X | ||||
7. Klinik Psikolojinin bilimsel birikimine katkı sağlayabilecek nitelikte ortak çalışmalar yürütür | X | ||||
8. Klinik Psikolojinin bilgi ve uygulamalarını sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projelere dönüştürür | X | ||||
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser | X | ||||
10. Klinik Psikoloji alanında güncel yaklaşımları değerlendirir, çalışmasına dahil eder | X | ||||
11. Klinik Psikoloji alanında araştırma yapar, sonuçlarını literatür temelinde değerlendirir | X | ||||
12. Klinik Psikoloji yüksek lisans eğitimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki mesleki uygulamalarına yönlendirir | X | ||||
13. Klinik Psikoloji alanındaki ulusal/uluslararası toplantılarda sözlü/yazılı özgün sunumlar yapar | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek