PSL765 - ÇOCUK PSİKOTERAPİSİ ve SÜPERVİZYONU-I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇOCUK PSİKOTERAPİSİ ve SÜPERVİZYONU-I PSL765 1. Yarıyıl 1 4 3 10
Önkoşul(lar)-var iseH. Ü. Psikoloji Lisansüstü Programlarına kayıtlı olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıUygulama ve gözlemler çerçevesinde, Bilişsel Davranışçı çocuk psikoterapisi kuramının öğretilmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bilişsel Davranışçı çocuk psikoterapisine ilişkin genel kavramları aktarır.
  2. Çocuk ile ilk görüşmeye ilişkin bilgi aktarır.
  3. Psikoterapi ilişkisini kavramsallaştırır.
  4. Psikoterapiye ilişkin sorunları fark eder
  5. Psikoterapiye ilişkin sorunları çözer.
  6. Bilişsel Davranışçı çocuk psikoterapisinin seans planlaması yapar.
Dersin içeriğiÇocuklarla yapılan Bilişsel Davranışçı psikoterapi uygulamalarındaki sorunlar tartışılması, uygulamalar ve gözlemler yapılması.
Dersin Düzeyi: Lisansüstü
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Sait Uluç
Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Sait Uluç
Dersin Yardımcıları: Ders sorumlusu tarafından anabilim dalı tarafından verilecektir.
Dersin Staj Durumu: Yok 
KaynaklarLandreth, G.L. (2002). Play Therapy. The Art of the Relationship. New York: Bunner-Routledge East Sussex.
Axline, V.M. (1989). Play therapy (New Edition), Boston: Houghton Mifflin.
Graham, P.(2005). Cognitive Behavior Therapy for Children and Families. CamBrigde:Second Eds.Cambridge University Press.
Gardner, R.A. (1988) Psychotherapies with Adolescents New Jersey. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBilişsel Davranışçı Oyun Terapilerinin Kuramsal Temelleri, Oyunun değerlendirme ve tedavi amaçlı kullanımına genel giriş. Oyun odası, araç ve gereçler. Temel Ögeler: Çocuk, ana baba ve terapist.
2. HaftaBilişsel Davranışçı Oyun Terapilerinin Kuramsal Temelleri, Oyunun değerlendirme ve tedavi amaçlı kullanımına genel giriş. Oyun odası, araç ve gereçler. Temel Ögeler: Çocuk, ana baba ve terapist.
3. HaftaBilişsel Davranışçı Oyun Terapileri
4. HaftaBilişsel Davranışçı Oyun Terapileri
5. HaftaBilişsel Davranışçı Oyun Terapileri
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaBilişsel Davranışçı Oyun Terapileri
8. HaftaBilişsel Davranışçı Oyun Terapileri
9. HaftaBilişsel Davranışçı Oyun Terapileri
10. HaftaBilişsel Davranışçı Oyun Terapileri
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaBilişsel Davranışçı Ergen psikoterapileri
13. HaftaBilişsel Davranışçı Ergen psikoterapileri
14. HaftaFarklı ruhsal sorunlara Bilişsel Davranışçı psikoterapi uygulamaları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama1420
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum15
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı3150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi23570
Genel sınava hazırlanma süresi17070
Toplam İş Yükü46135300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Klinik Psikoloji alanında güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiler arasındaki ilişkiyi kavrar    X
2. Klinik Psikoloji alanında bilimsel bilginin doğruluğunu değerlendirir, bu bilgilerle ilişkili disiplinler ile klinik psikoloji arasındaki etkileşimi kavrar  X  
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir    X
4. Klinik Psikolojinin etkinlik alanlarında kullanılan analiz teknikleri ve teknolojilerinin uygulamalarını değerlendirir  X  
5. Klinik Psikoloji alanındaki ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder    X
6. Klinik Psikoloji alanında belirlediği sorunlarla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler  X  
7. Klinik Psikolojinin bilimsel birikimine katkı sağlayabilecek nitelikte ortak çalışmalar yürütür  X  
8. Klinik Psikolojinin bilgi ve uygulamalarını sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projelere dönüştürür    X
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser    X
10. Klinik Psikoloji alanında güncel yaklaşımları değerlendirir, çalışmasına dahil eder    X
11. Klinik Psikoloji alanında araştırma yapar, sonuçlarını literatür temelinde değerlendirir  X  
12. Klinik Psikoloji yüksek lisans eğitimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki mesleki uygulamalarına yönlendirir  X  
13. Klinik Psikoloji alanındaki ulusal/uluslararası toplantılarda sözlü/yazılı özgün sunumlar yapar  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek