PSL722 - İLERİ ARAŞTIRMA DESENLERİ ve İSTATİSTİK UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ ARAŞTIRMA DESENLERİ ve İSTATİSTİK UYGULAMALARI | PSL722 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | PSL 701 Çok Değişkenli İstatistik dersini başarıyla tamamlamış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Mensubu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, yapısal eşitlik modelleri gibi gizil değişkenlerle yürütülen analizleri incelemek ve öğrencinin bu analizleri istatistik paket programları eşliğinde kullanmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders, doğrulayıcı faktör analizi, yol analizi, yapısal eşitlik modelleri, ve bu analizlerin yürütülebileceği bilgisayar programlarının kullanılmasını kapsamaktadır. Dersin Düzeyi: Lisansüstü Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Sait ULUÇ Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Sait ULUÇ Dersin Yardımcıları: Ders sorumlusu tarafından anabilim dalı tarafından verilecektir. Dersin Staj Durumu: Yok | |||||
Kaynaklar | Tabachnick, B.G & Fidell L.S. (2007). Using multivariate statistics (3rd Ed.). Northridge: Harper Collins Hoyle, R.H. (1995). Structural Equation Modeling: Concepts, issues, and applications. London: Sage. Kelloway, E.K. (1998). Using LISREL for Structural Equation Modeling: A researcher's guide. Thousand Oaks, Ca: Sage Klein, R.B. (2004). Principles and practice of Structural Equation Modeling. Psychology Press. Kaplan, D. (2000). Structural Equation Modeling: Foundations and extensions. advanced quantitative techniques in the social sciences series. London: Sage Publications. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel kavramlar, uygulama alanları / Paket programın tanıtımı |
2. Hafta | Ölçme modelleri ve doğrulayıcı faktör analizi / Bilgisayarlı uygulama |
3. Hafta | Ölçme modelleri ve doğrulayıcı faktör analizi / Bilgisayarlı uygulama |
4. Hafta | Gözlenen değişkenlerle yol analizi / Bilgisayarlı uygulama |
5. Hafta | Yapısal eşitlik modelleri / Bilgisayarlı uygulama |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Yapısal eşitlik modelleri / Bilgisayarlı uygulama |
8. Hafta | Doğrudan dolaylı etkiler ve aracılık testleri / Bilgisayarlı uygulama |
9. Hafta | Çoklu grup uygulamaları / Bilgisayarlı uygulama |
10. Hafta | Çoklu grup uygulamaları / Bilgisayarlı uygulama |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Yapısal eşitlik modellerinde parselleme / Bilgisayarlı uygulama |
13. Hafta | Yapısal eşitlik modellerinde parselleme / Bilgisayarlı uygulama |
14. Hafta | Modifikasyon indeksleri / Bilgisayarlı uygulama |
15. Hafta | Modele ilişkin uyum iyiliği ve değerlendirme ölçütleri / Bilgisayarlı uygulama |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 13 | 26 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 24 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 15 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 10 | 160 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 51 | 70 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar. | X | ||||
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar. | X | ||||
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar. | X | ||||
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir. | X | ||||
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder katkı verir. | X | ||||
6. Çözüm önerilerini uzmanlarla paylaşır tartışır. | X | ||||
7. Nitelikli ulusal/uluslararası ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
8. Kurumsal işbirliği gerektiren sosyal sorumluluk projeleri yürütür. | X | ||||
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | X | ||||
10. Psikoloji bilgi ve becerilerini yeni düşünce ve araştırmalara dönüştürür. | X | ||||
11. Psikoloji literatürüne katkı sunar. | X | ||||
12. Uzman yetiştirir. | X | ||||
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır. | X | ||||
14. Psikoloji alanındaki güncel konuları takip ederek ilgili konularda bireysel veya ekip çalışmasına dayalı çalışmalar yürütür ve bu çalışmaların sonuçlarına bağlı olarak makale yazar. | X | ||||
15. Araştırmalarında güncel gelişmelere yer verir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek