ADO703 - ADÖLESANDA SIK KARŞILAŞILAN PROBLEMLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ADÖLESANDA SIK KARŞILAŞILAN PROBLEMLER | ADO703 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | 701 ve 702 yi geçmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Orhan Derman, Prof. Dr. Nuray Kanbur, Doç. Dr. Zeynep Tüzün, Doç. Dr. Sinem Akgül | |||||
Dersin amacı | Adolesanlarda sık karşılaşılan sağlık problemlerinin tanımlanması, tanı ve tedavilerinin öğrenilmesi ve gerekli klinik becerilerinin geliştirilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Pubertel aberasyonlar, Cinsel kimlik-cinsellik, Meme hastalıkları, Jinekomasti, Hipertrikozis-Hirşutizm, Skrotol problemler, Gay,Lesbiyen,transgender ve biseksüel adolesanlar, Madde bağımlılığı 1, Madde bağımlılığı 2, Sporcu Sağlığı, Ergenlik dönemi uyum problemleri, Okul başarısızlığı, Ergenlerde ihmal ve istismar, Enuresis | |||||
Kaynaklar | Textbook of Comprehensive Adolescent Health Care ed.Stanford B. Friedman Adolescent Health Care ed Neinstein, Gordon, Katzman, Rosen, Woods. Ergen Sağlığı Editörler Orhan Derman, Nuray Ö.,Kanbur, Sinem Akgül |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Pubertel aberasyonlar |
2. Hafta | Cinsel kimlik-cinsellik |
3. Hafta | Meme hastalıkları |
4. Hafta | Jinekomasti |
5. Hafta | Hipertrikozis-Hirşutizm |
6. Hafta | Skrotol problemler |
7. Hafta | Gay,Lesbiyen,transgender ve biseksüel adolesanlar |
8. Hafta | Madde bağımlılığı 1 |
9. Hafta | Madde bağımlılığı 2 |
10. Hafta | Sporcu Sağlığı |
11. Hafta | Ergenlik dönemi uyum problemleri |
12. Hafta | Okul başarısızlığı |
13. Hafta | Ergenlerde ihmal ve istismar |
14. Hafta | Enuresis |
15. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 56 | 22 | 308 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Adolesan Sağlığında, güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve Adolesan Sağlığına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | X | ||||
2. Adolesan Sağlığının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | |||||
3. Adolesan Sağlığındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | X | ||||
4. Adolesan Sağlığına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | X | ||||
5. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | X | ||||
6. Adolesan Sağlığı ile ilgili çalışmalarda klinik ve araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | X | ||||
7. Adolesan Sağlığına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme. | |||||
8. Adolesan Sağlığı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak bu alandaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | |||||
9. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | |||||
10. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Adolesan Sağlığı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | X | ||||
11. Adolesanlar ile iletişim kurabilme ve adolesanların psiko-sosyal ilişkilerini ve bu ilişkileri yönlendiren normları inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleriyönetebilme. | X | ||||
12. Adolesanlar ve aileleri ile bu yaş dönemindeki sorunların tartışılmasında bilimsel yaklaşımlarla objektif görüşleri savunabilme ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | X | ||||
13. Adolesan Sağlığındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumdaki adolesanların sağlığının geliştirilmesi sürecine katkıda bulunabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek