ADO701 - ADÖLESAN SAĞLIĞININ TEMEL KAVRAMLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ADÖLESAN SAĞLIĞININ TEMEL KAVRAMLARI | ADO701 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Orhan Derman, Prof. Dr. Nuray Kanbur, Prof. Dr. Tezer Kutluk, Prof. Dr. Hilal Özcebe, Doç. Dr. Zeynep Tüzün, Doç. Dr. Sinem Akgül | |||||
Dersin amacı | Adolesan sağlığındaki temel kavramların ve bu yaş grubu ile iletişimde, izlemde izlenecek tutumların öğrenilmesi ve uygulanması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Adolesana yaklaşım, Adolesanlarda zihinsel gelişim, Adolesanlarda psikososyal gelişim, Adolesan görüşmesi,Terapötik İttifak, Adolesanla iletişim,Adolesanlarda koruyucu sağlık hizmetleri, Adolesan aşılaması, Adolesanlarda riskli davranışlar, Adolesan sağlığında araştırmalar, Pubertenin tanımlanması ve başlatan mekanizmalar, Adolesanlarda morbidite ve mortalite nedenleri, Adolesan onkolojisi,Türkiye'de adolesanların temel sorunları | |||||
Kaynaklar | Textbook of Comprehensive Adolescent Health Care ed.Stanford B. Friedman Adolescent Health Care ed Neinstein, Gordon, Katzman, Rosen, Woods. Ergen Sağlığı Editörler Orhan Derman, Nuray Ö.,Kanbur, Sinem Akgül |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Adolesana yaklaşım |
2. Hafta | Adolesanlarda zihinsel gelişim |
3. Hafta | Adolesanlarda psikososyal gelişim |
4. Hafta | Adolesan görüşmesi |
5. Hafta | Terapötik İttifak |
6. Hafta | Adolesanla iletişim |
7. Hafta | Adolesanlarda koruyucu sağlık hizmetleri |
8. Hafta | Adolesan aşılaması |
9. Hafta | Adolesanlarda riskli davranışlar |
10. Hafta | Adolesan sağlığında araştırmalar |
11. Hafta | Pubertenin tanımlanması ve başlatan mekanizmalar |
12. Hafta | Adolesanlarda morbidite ve mortalite nedenleri |
13. Hafta | Adolesan onkolojisi |
14. Hafta | Türkiye'de adolesanların temel sorunları |
15. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 56 | 22 | 308 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hastalıklara yaklaşım, sağlık, iyi olma hali ve yaşam kalitesini geliştirmede bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etmede sosyal pediatri bilimi ile ilgili ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi ve beceri kazanır. | X | ||||
2. Kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, bunları uluslararası ve ulusal platformlarda sunar. | X | ||||
3. Danışman, klinisyen, yönetici ve araştırmacı olma becerilerini ve tutumlarını kazanır. | X | ||||
4. Etik değerleri, standartları ve mesleki bağımsızlığı koruyacak şekilde hareket eder | X | ||||
5. Hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlarla interdisipliner çalışır, sahada ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli beceriyi kazanır, sosyal pediatrist olarak kendisi ve birlikte çalıştığı diğer meslek gruplarının rollerini ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir. | X | ||||
6. Sosyal pediatri hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun şekilde hareket eder. | X | ||||
7. Kendi bilgisini eleştirir, sosyal pediatriyi savunma, geliştirme ve temsil etme becerilerini geliştirir. | X | ||||
8. Toplum dışına itilmiş kişi ve grupların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) aktivite ve toplumsal rollere katılım haklarını geliştirici ulusal ve uluslar arası politikaların geliştirilmesine katkı verir ve çeşitli platformlarda aktif rol oynar. | X | ||||
9. Kültürel, fiziksel, ekonomik, sosyal, politik, coğrafi ve demografik faktörlerin kişisel faaliyetler üzerindeki etkilerini analiz eder ve toplumun sağlığını geliştirmek için halkı eğitir. | X | ||||
10. Güncel sosyal pediatrik uygulamalara ilişkin çeşitli bilgi kaynaklarına ulaşır ve yeni, yenilikçi çözümler önerir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek