ADO701 - ADÖLESAN SAĞLIĞININ TEMEL KAVRAMLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ADÖLESAN SAĞLIĞININ TEMEL KAVRAMLARI ADO701 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Orhan Derman, Prof. Dr. Nuray Kanbur, Prof. Dr. Tezer Kutluk, Prof. Dr. Hilal Özcebe, Doç. Dr. Zeynep Tüzün, Doç. Dr. Sinem Akgül  
Dersin amacıAdolesan sağlığındaki temel kavramların ve bu yaş grubu ile iletişimde, izlemde izlenecek tutumların öğrenilmesi ve uygulanması 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Adolesanlarda zihinsel ve psikososyal gelişim özelliklerine uygun olarak adolesan görüşmelerinin yapılandırılması, bu yaş grubuyla iletişim ve terapötik ittifak sağlanması ve bu dönemdeki temel sağlık sorunlarına yaklaşımın öğrenilmesi ve uygulanması
Dersin içeriğiAdolesana yaklaşım, Adolesanlarda zihinsel gelişim, Adolesanlarda psikososyal gelişim, Adolesan görüşmesi,Terapötik İttifak, Adolesanla iletişim,Adolesanlarda koruyucu sağlık hizmetleri, Adolesan aşılaması,
Adolesanlarda riskli davranışlar, Adolesan sağlığında araştırmalar, Pubertenin tanımlanması ve başlatan mekanizmalar, Adolesanlarda morbidite ve mortalite nedenleri, Adolesan onkolojisi,Türkiye'de adolesanların temel sorunları
 
KaynaklarTextbook of Comprehensive Adolescent Health Care ed.Stanford B. Friedman
Adolescent Health Care ed Neinstein, Gordon, Katzman, Rosen, Woods.
Ergen Sağlığı Editörler Orhan Derman, Nuray Ö.,Kanbur, Sinem Akgül
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAdolesana yaklaşım
2. HaftaAdolesanlarda zihinsel gelişim
3. HaftaAdolesanlarda psikososyal gelişim
4. HaftaAdolesan görüşmesi
5. HaftaTerapötik İttifak
6. HaftaAdolesanla iletişim
7. HaftaAdolesanlarda koruyucu sağlık hizmetleri
8. HaftaAdolesan aşılaması
9. HaftaAdolesanlarda riskli davranışlar
10. HaftaAdolesan sağlığında araştırmalar
11. HaftaPubertenin tanımlanması ve başlatan mekanizmalar
12. HaftaAdolesanlarda morbidite ve mortalite nedenleri
13. HaftaAdolesan onkolojisi
14. HaftaTürkiye'de adolesanların temel sorunları
15. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)010
Laboratuar00
Uygulama020
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler010
Sunum00
Projeler00
Seminer010
Ara Sınavlar00
Genel sınav050
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama148112
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama14228
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5622308

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hastalıklara yaklaşım, sağlık, iyi olma hali ve yaşam kalitesini geliştirmede bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etmede sosyal pediatri bilimi ile ilgili ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi ve beceri kazanır.  X  
2. Kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, bunları uluslararası ve ulusal platformlarda sunar.  X  
3. Danışman, klinisyen, yönetici ve araştırmacı olma becerilerini ve tutumlarını kazanır.   X  
4. Etik değerleri, standartları ve mesleki bağımsızlığı koruyacak şekilde hareket eder  X  
5. Hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlarla interdisipliner çalışır, sahada ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli beceriyi kazanır, sosyal pediatrist olarak kendisi ve birlikte çalıştığı diğer meslek gruplarının rollerini ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.   X  
6. Sosyal pediatri hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun şekilde hareket eder.  X  
7. Kendi bilgisini eleştirir, sosyal pediatriyi savunma, geliştirme ve temsil etme becerilerini geliştirir.  X  
8. Toplum dışına itilmiş kişi ve grupların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) aktivite ve toplumsal rollere katılım haklarını geliştirici ulusal ve uluslar arası politikaların geliştirilmesine katkı verir ve çeşitli platformlarda aktif rol oynar.  X  
9. Kültürel, fiziksel, ekonomik, sosyal, politik, coğrafi ve demografik faktörlerin kişisel faaliyetler üzerindeki etkilerini analiz eder ve toplumun sağlığını geliştirmek için halkı eğitir.  X  
10. Güncel sosyal pediatrik uygulamalara ilişkin çeşitli bilgi kaynaklarına ulaşır ve yeni, yenilikçi çözümler önerir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek