KAY737 - TÜRKİYE'DE SİYASET ve EDEBİYAT
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'DE SİYASET ve EDEBİYAT | KAY737 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu ders, Tanzimat'tan günümüze Türkçe edebiyatın şiir, öykü ve roman türündeki başlıca örnekleri aracılığıyla Türk modernleşmesine dair tema ve tartışmalara ışık tutmayı amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste ilk olarak Tanzimat'tan günümüze Türk edebiyatının gelişiminin bir panoraması sunulacak, tarihsel analizin ardından şu figürlerin çeşitli eserleri okunacaktır: Namık Kemal, Fatma Aliye, Ömer Seyfettin, Mehmet Akif Ersoy, Halide Edip Adıvar, Nazım Hikmet, Peyami Safa, Yaşar Kemal ve Oğuz Atay. | |||||
Kaynaklar | Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyat Tarihi. İstanbul: Çağlayan, 1985. Berna Moran, Türk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış 1. İstanbul: İletişim, 1994. Berna Moran, Türk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış 2. İstanbul: İletişim, 1994. Berna Moran, Türk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış 3. İstanbul: İletişim, 1994. Erol Köroğlu, Türk Edebiyatı ve Birinci Dünya Savaşı: 1914-1918. İstanbul: İletişim, 2004. İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergah Yayınları, 2002. Jale Parla, Babalar ve Oğullar: Tanzimat Romanının Epistemolojik Temelleri. İstanbul: İletişim, 1993. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Türk Edebiyatı |
3. Hafta | Cumhuriyet Sonrası Türk Edebiyatı |
4. Hafta | Namık Kemal: İntibah |
5. Hafta | Fatma Aliye: Enin |
6. Hafta | Ara Sınav I |
7. Hafta | Ömer Seyfettin: Seçme Hikayeler |
8. Hafta | Mehmet Akif Ersoy: Safahat |
9. Hafta | Halide Edip Adıvar: Zeyno?nun Oglu |
10. Hafta | Nazım Hikmet: Seçme Şiirler |
11. Hafta | Ara Sınav II |
12. Hafta | Peyami Safa: Fatih Harbiye |
13. Hafta | Yaşar Kemal: İnce Memed I |
14. Hafta | Oğuz Atay: Tutunamayanlar |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 17 | 204 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 37 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının kuram ve uygulama bilgilerine üst düzeyde hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve bu süreçte karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. Özgün düşüncelerle alanına yenilik getirebilir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. | X | ||||
4. Alanındaki yeni gelişmeleri ve yayınları takip eder. Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. Bu süreçte yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili çok iyi düzeyde bilir ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Bilimsel yayın üreterek ve alanındaki ulusal ve uluslararası toplantılara katılarak yaptığı sunumlarla bilime katkı sağlar. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışı ile toplumu aydınlatma bilincine ve yetkinliğine sahiptir. Birikimini topluma yol göstermek için kullanmaya gayret eder. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne gerek ulusal gerek uluslararası düzeyde katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek