HSP612 - ULUSLARARASI SAĞLIĞA GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI SAĞLIĞA GİRİŞ | HSP612 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 0 | 1 | 2 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Dilek Aslan | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin mesleki yaşantılarında kullanabilecekleri "uluslararası sağlık" bakış açısı kazanmalarının sağlanmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Uluslararası sağlık kavramı 21. yüzyılda dünyanın durumu: Daha önceki yüzyıllara göre farklılıklar neler? Ulusların sınıflandırılması Uluslararası sağlık kapsamında "küreselleşme", "yoksulluk ve sağlık/hastalık" ilişkisi, eşitsizlikler Gelişmiş ve gelişmekte ülkelerde sağlık sorunları Uluslararası sağlık alanında yapılan değerlendirmelerde kullanılması önerilen ölçütler/kriterler Sağlık alanında yayınlanmış olan uluslararası antlaşmalar Uluslararası sağlık alanında çalışan organizasyonların genel değerlendirmesi Uluslararası sağlık ve insan hakları, etik perspektif/tartışmalar | |||||
Kaynaklar | 1. Oxford Textbook of Public Health (Eds. Detels R., Beaglehole R., Lansang MA, Gulliford M) Oxford University Press, 2011 (ISBN: :978-0-19-969347-4). 2. http://www.who.int/en/. 3. http://www.un.org.tr. 4. Türkiye Sağlık Raporu. Halk Sağlığı Uzmanları Derneği Yayınları, 2012. http://hasuder.org.tr/anasayfa/index.php/turkiye-saglik-raporu. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Uluslararası sağlık kavramı |
2. Hafta | 21. yüzyılda dünyanın durumu: Daha önceki yüzyıllara göre farklılıklar neler? |
3. Hafta | Ulusların sınıflandırılması |
4. Hafta | Uluslararası sağlık kapsamında "küreselleşme", "yoksulluk ve sağlık/hastalık" ilişkisi |
5. Hafta | Eşitsizlik temelinde uluslararası sağlık |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Gelişmekte olan ülkelerde sağlık sorunları |
8. Hafta | Gelişmiş ülkelerde sağlık sorunları |
9. Hafta | Uluslararası sağlık alanında yapılan değerlendirmelerde kullanılması önerilen ölçütler-kriterler |
10. Hafta | Sağlık alanında yayınlanmış olan uluslararası antlaşmalar |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Sağlık alanında yayınlanmış olan uluslararası anlaşmaların Türkiye için önemlerinin tartışılması ve değerlendirilmesi |
13. Hafta | Uluslararası sağlık alanında çalışan organizasyonların genel değerlendirmesi |
14. Hafta | Uluslararası sağlık ve insan hakları, etik perspektif/tartışmalar |
15. Hafta | Uluslararası sağlık alanında neler yapılabilir? (olası çalışma konuları ve faaliyetleri) |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 3 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 3 | 6 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 32 | 18 | 60 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Halk sağlığı ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirip ve derinleştirebilir. | X | ||||
2. Halk sağlığı konusunda disiplinler arası etkileşimi kavrar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
3. Halk sağlığında kullanılan yöntemleri bilerek halk sağlığı ile ilgili konularda program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularına hâkimdir. | X | ||||
4. Halk sağlığı konusunda araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
5. Halk sağlığı konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | X | ||||
6. Halk sağlığı alanında edindiği bilgi ve becerilerini uygun yöntemler ve araçlar kullanarak toplumlarda var olan sağlık sorunlarını tespit eder, bunlara bağlı politika ve stratejiler geliştirerek çözüm önerileri üretir. | X | ||||
7. Halk sağlığı konularında araştırma planlar, yürütür, analiz eder ve yaptığı araştırmayı raporlaştırır. | X | ||||
8. Halk sağlığı konusunda alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
9. Halk sağlığı alanındaki uluslararası gelişmeleri ülke koşullarını göz önüne alarak değerlendirir. | X | ||||
10. Halk sağlığı alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
11. Halk sağlığı alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar. | X | ||||
12. Ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına halk sağlığı bakış açısıyla katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek