HSP611 - ERGONOMİYE GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ERGONOMİYE GİRİŞ | HSP611 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Bireysel çalışma, seminer, ev ödevi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Cavit Işık Yavuz | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı ergonomi ile ilgili tanımları ve temel prensiplerini, ilişkili olabilecek diğer bilimleri, ergonominin önemli konularını ve özelliklerini, ergonomide anket ve denetim listesi ve anket hazırlamayı ve değerlendirmeyi öğrenecek, ergonomik sorunlara bağlı olarak orta çıkabilecek sağlık sorunlarını öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Günlük yaşamda ergonomik sorunlar nedeni ile ortaya çıkabilecek sağlık sorunları, bunların değerlendirilmesi, çözümler üretebilmek ergonomik sorunları değerlendirmeye yönelik veri toplama yöntemlerini kullanarak araştırma planlanması ve uygulanması. | |||||
Kaynaklar | 1. Burke M., Applied Ergonomics Handbook, 1992. 2. Bridger R.S., Introduction to Ergonomics, 19953. Ergonomiye Giriş (Ders Notları), Prof. Dr. Çağatay Güler, Ankara Tabip Odası, 26-30 Kasım 2001. 4. Sağlık boyutuyla Ergonomi, Hekim ve Mühendisler İçin, Güler Ç.,Ed. Palme Yayıncılık, Ankara, 2004. 5. Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla), Kitabı Ed. Güler Ç., Cilt 2. Bölüm 96; s 1391-1400, Yazıt Yayıncılık Ankara 2012. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ergonominin tanımı ve temel ilkeleri |
2. Hafta | Ergonominin ilişkili olduğu bilimler |
3. Hafta | Risk risk algılama, risk değerlendirme |
4. Hafta | İnsan ögesi ve değişimi |
5. Hafta | Duruş ve ağırlık kaldırma |
6. Hafta | Elle çalışma ve el araçları |
7. Hafta | Çalışma istasyonları, araç-gereç donamım yerleşimi |
8. Hafta | Titreşim ve gürültü ve diğer ortam faktörleri- Ara sınav |
9. Hafta | Büro ergonomisi |
10. Hafta | Ev ve ergonomisi |
11. Hafta | Birikimsel zedelenme ve diğer hastalıklar |
12. Hafta | Ergonomide veri toplama yöntemleri |
13. Hafta | Ergonomide denetim listeleri |
14. Hafta | Anket formu |
15. Hafta | Sınava hazırlık |
16. Hafta | GENEL SINAV |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 33 | 42 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Halk sağlığı ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirip ve derinleştirebilir. | X | ||||
2. Halk sağlığı konusunda disiplinler arası etkileşimi kavrar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
3. Halk sağlığında kullanılan yöntemleri bilerek halk sağlığı ile ilgili konularda program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularına hâkimdir. | X | ||||
4. Halk sağlığı konusunda araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
5. Halk sağlığı konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | X | ||||
6. Halk sağlığı alanında edindiği bilgi ve becerilerini uygun yöntemler ve araçlar kullanarak toplumlarda var olan sağlık sorunlarını tespit eder, bunlara bağlı politika ve stratejiler geliştirerek çözüm önerileri üretir. | X | ||||
7. Halk sağlığı konularında araştırma planlar, yürütür, analiz eder ve yaptığı araştırmayı raporlaştırır. | X | ||||
8. Halk sağlığı konusunda alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
9. Halk sağlığı alanındaki uluslararası gelişmeleri ülke koşullarını göz önüne alarak değerlendirir. | X | ||||
10. Halk sağlığı alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
11. Halk sağlığı alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar. | X | ||||
12. Ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına halk sağlığı bakış açısıyla katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek