İDÖ710 - YAB. DİL ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME POLİTİKASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAB. DİL ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME POLİTİKASI | İDÖ710 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Arif SARIÇOBAN | |||||
Dersin amacı | Bu ders Türkiye?deki yabancı dil öğretmeni yetiştirme programlarında karşılaşılan girdi, işlem ve çıktı aşamalarındaki sorunları çözmeyi amaçlar. Girdi aşamasında bilişsel davranış ve duyuşsal süreçlerdeki sorunlar masaya yatırılır. İşlem aşamasında servis İngilizce öğretmenliği konusu tartışılmaktadır. Çıktı aşamasında yabancı dil öğretim trendleri, uygulamalı staj çalışmaları, ve servis İngilizce programları tartışılmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrenciler konu üzerinde proje üretirler. | |||||
Kaynaklar | Demir, H. Özel Okullarda Yabancı Dil Öğretiminin Tarihi Ve Günümüzdeki Yeri. Demirel, Ö. (1991). Türkiye?de Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirmede Karşılaşılan Güçlükler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 25-39. Genç, A. Türkiye?de İlk Ve Ortaöğretim Okullarinda Yabanci Dil Öğretimi Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Retrieved 03.10.201, http://yordam.manas.kg/ekitap/pdf/Manasdergi/sbd/sbd10/sbd-10-10.pdf Işık, A. (2008). Yabanci Dil Eğitimimizdeki Yanlişlar Nereden Kaynaklaniyor? Journal of Language and Linguistic Studies, Vol.4, No.2. Küçükoğlu, A. (2006). Türk Öğretmen Yetiştirme Sisteminde Eğitim Enstitüleri (Bir Model Olarak Kazim Karabekir Eğitim Enstitüsü). Kastamonu Eğitim Dergisi, 14, 2, 377-39. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Türkiye?deki yabancı dil eğitiminin tarihi gelişimi |
3. Hafta | Girdi aşaması sorunları ve öneriler |
4. Hafta | İşlem aşaması sorunları ve öneriler |
5. Hafta | Çıktı aşaması sorunları ve öneriler |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Türkiye?de İngilizcenin yayılmasının nedenleri |
8. Hafta | Yabancı dil eğitiminde materyal geliştirme |
9. Hafta | Türkiye?deki okullarda güncel durum |
10. Hafta | Yabancı dil eğitiminde kaynak sorunları |
11. Hafta | AB uyum sürecince yabancı dil eğitimi |
12. Hafta | Özel okullarda yabancı dil eğitimi |
13. Hafta | Ara sınav |
14. Hafta | Özel okullarda yabancı dil eğitimi |
15. Hafta | Genel Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 70 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 70 | 70 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü | 31 | 219 | 336 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. | X | ||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. | X | ||||
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |||||
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | |||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. | |||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | |||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek