İDÖ710 - YAB. DİL ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME POLİTİKASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YAB. DİL ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME POLİTİKASI İDÖ710 3. Yarıyıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Arif SARIÇOBAN 
Dersin amacıBu ders Türkiye?deki yabancı dil öğretmeni yetiştirme programlarında karşılaşılan girdi, işlem ve çıktı aşamalarındaki sorunları çözmeyi amaçlar. Girdi aşamasında bilişsel davranış ve duyuşsal süreçlerdeki sorunlar masaya yatırılır. İşlem aşamasında servis İngilizce öğretmenliği konusu tartışılmaktadır. Çıktı aşamasında yabancı dil öğretim trendleri, uygulamalı staj çalışmaları, ve servis İngilizce programları tartışılmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Türkiye?de girdi, işlem ve çıktı aşamalarındaki inglizce öğretimi sorunlarını tartışır. 2. Türkiye?deki İngilizce öğretmenliğinin yayılımı konusunda tartışır. 3. Türkiye?deki okullarda yabancı dil eğitimi sorunları ve bunların durumu üzerine tartışır. 4. Yabancı dil öğretiminde kaynak sorunlarından haberdardır. 5. Avrupa birliği uyum sürecinde yabancı dilin önemini tartışır. 6. Özel okullarda yabancı dil eğitimini inceler.
Dersin içeriğiÖğrenciler konu üzerinde proje üretirler. 
KaynaklarDemir, H. Özel Okullarda Yabancı Dil Öğretiminin Tarihi Ve Günümüzdeki Yeri.
Demirel, Ö. (1991). Türkiye?de Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirmede Karşılaşılan Güçlükler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 25-39.
Genç, A. Türkiye?de İlk Ve Ortaöğretim Okullarinda Yabanci Dil Öğretimi Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Retrieved 03.10.201, http://yordam.manas.kg/ekitap/pdf/Manasdergi/sbd/sbd10/sbd-10-10.pdf
Işık, A. (2008). Yabanci Dil Eğitimimizdeki Yanlişlar Nereden Kaynaklaniyor? Journal of Language and Linguistic Studies, Vol.4, No.2.
Küçükoğlu, A. (2006). Türk Öğretmen Yetiştirme Sisteminde Eğitim Enstitüleri (Bir Model Olarak Kazim Karabekir Eğitim Enstitüsü). Kastamonu Eğitim Dergisi, 14, 2, 377-39.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaTürkiye?deki yabancı dil eğitiminin tarihi gelişimi
3. HaftaGirdi aşaması sorunları ve öneriler
4. Haftaİşlem aşaması sorunları ve öneriler
5. HaftaÇıktı aşaması sorunları ve öneriler
6. HaftaAra sınav
7. HaftaTürkiye?de İngilizcenin yayılmasının nedenleri
8. HaftaYabancı dil eğitiminde materyal geliştirme
9. HaftaTürkiye?deki okullarda güncel durum
10. HaftaYabancı dil eğitiminde kaynak sorunları
11. HaftaAB uyum sürecince yabancı dil eğitimi
12. HaftaÖzel okullarda yabancı dil eğitimi
13. HaftaAra sınav
14. HaftaÖzel okullarda yabancı dil eğitimi
15. HaftaGenel Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler130
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı160
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı20
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama17070
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi17070
Genel sınava hazırlanma süresi17070
Toplam İş Yükü31219336

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.    X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.     X
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.     
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.      
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.    X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.     
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.     
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.     X
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek