ARK722 - MİNOS-MİKEN KÜLTÜRLERİ ve ETKİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MİNOS-MİKEN KÜLTÜRLERİ ve ETKİLERİ ARK722 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Ayşegül Aykurt 
Dersin amacıBu dersin amacı, Egede yüksek kültürün oluşumunda ve gelişiminde öne çıkan Minos ve Miken kültürlerini tanımlamak; kültürel etkileşimleri saptamak; öğrenciye arkeolojik ve filolojik veriler kapsamında kültürleri analiz etme ve yorumlama yetisini kazandırmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ege Dünyasında Orta ve Geç Tunç Çağında kültürel gelişmeyi tanımlayabilir,
  2. Minos ve Miken kültürlerinin Ege ve çevre kültür bölgelerindeki etkilerini ve yansımalarını arkeolojik veriler ışığında değerlendirebilir,
  3. Ege Dünyasındaki kültürel özellikleri kronolojik bir sıralamayla kökenleri, süreklilikleri ya da değişimleri temelinde tartışabilir.
Dersin içeriğiEgede, Minos ve Miken kültürlerinin coğrafi konumu,
Minos ve Miken kültürlerinin kronoloji tablosu ve araştırma tarihçesi,
Genel kaynakça
Minos ve Miken kültürlerinin ayrıntılı tanımı ve etkileşimler,
Minos ve Miken kültürlerinin yayılım alanları ve yerleşim şemaları,
Din anlayışı ve tasvirli eserler,
Arkeolojik veriler ışığında değerlendirilme ve tartışılması. 
KaynaklarCadogan, G.(1976). Palaces of Minoan Crete. London.
Dickinson, O. T. P. K. (1977). The Origins of Mycenaean Civilization. Göteborg.
Dickinson, O. T. P. K. (1994). The Aegean Bronze Age, Cambridge.
Manning, S.(1995). The Absolute Chronology of the Aegean Early Bronze Age: Archaeology, Radiocarbon and History Sheffield.
Marinatos, N.(1993). Minoan Religion: Ritual, Image, and Symbol. Columbia.
Mylonas, G. E.(1966). Mycenae and the Mycenaean Age Princeton.
Vermeule, E.(1972) .Greece in the Bronze Age. Chicago. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEge bölgesi, coğrafi konum ve yeni araştırmalar
2. HaftaMinos kültürü, genel sosyal yapı
3. HaftaMinos kültürü, mimari ve kentler
4. HaftaMinos kültürü, ölü gömme geleneği
5. HaftaTasvirli eserler
6. HaftaMinos kültürünün Miken kültürüne etkisi
7. HaftaMiken kültürü, genel sosyal yapı
8. HaftaMiken kültürü, mimari ve kentler
9. HaftaMiken kültürü, ölü gömme geleneği
10. HaftaTasvirli eserler
11. HaftaMinos ve Miken Kültürlerinin Ege dünyasındaki yeri ve önemi
12. HaftaMinos ve Miken Kültürlerinin Ege dünyasındaki yeri ve önemi (devam)
13. HaftaÖğrenci tarafından hazırlanan konu kapsamında seminer sunumu
14. HaftaÖğrenci tarafından hazırlanan konu kapsamında seminer sunumu
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum250
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1212144
Sunum / Seminer Hazırlama21938
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü2954244

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının güncel ve temel bilgilerine sahip olur    X 
2. Alanında lisans, yüksek lisans ve doktora eğitiminde edindiği pratik ve kuramsal bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar ve değerlendirir.    X 
3. Arkeolojik verileri teknolojik araçlar ile kayıt altına alır.    X 
4. Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim ve yoluyla aktarır  X   
5. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri yürütür.  X   
6. Alanı ile ilgili çalışma ve projelerde karşılaşılacak sorunları analiz ederek eleştirel düzeyde inceler ve çözüm üretmek için sorumluluk alır.  X  
7. Alanı ile ilgili özgün çalışma ve projelerde strateji belirleyerek etkinlikler planlar, yönetir ve uygular.  X   
8. Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kültürel miras bilincine sahip, bu mirası koruma ve toplumu bilinçlendirmeye karşı duyarlı, kültürel ve sanatsal değerlere önem veren, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, etik kurallara uygun hareket eden bir birey olmayı hedefler.    X 
9. Alanı ile ilgili güncel konuları ve kültürel mirasın koruma bilincini topluma iletebilme yetkinliğine en sahip olur.    X 
10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar    X 
11. Arkeolojik verilerin değerlendirildiği depo / laboratuvar ortamında çalışma becerisine sahip olur.  X  
12. Arkeolojinin uygulamasında mevzuat, malzemenin sunum ve koruması, eserlerin dokümantasyonu kapsamında kataloglama bilgi ve becerilerini uygular.   X 
13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetisine sahip olur.   X  
14. Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır   X 
15. Alanı ile ilgili çalışmalarda farklı disiplinlere ait bilgi ve becerileri uygular ve yorumlar.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek