ARK722 - MİNOS-MİKEN KÜLTÜRLERİ ve ETKİLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MİNOS-MİKEN KÜLTÜRLERİ ve ETKİLERİ | ARK722 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ayşegül Aykurt | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, Egede yüksek kültürün oluşumunda ve gelişiminde öne çıkan Minos ve Miken kültürlerini tanımlamak; kültürel etkileşimleri saptamak; öğrenciye arkeolojik ve filolojik veriler kapsamında kültürleri analiz etme ve yorumlama yetisini kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Egede, Minos ve Miken kültürlerinin coğrafi konumu, Minos ve Miken kültürlerinin kronoloji tablosu ve araştırma tarihçesi, Genel kaynakça Minos ve Miken kültürlerinin ayrıntılı tanımı ve etkileşimler, Minos ve Miken kültürlerinin yayılım alanları ve yerleşim şemaları, Din anlayışı ve tasvirli eserler, Arkeolojik veriler ışığında değerlendirilme ve tartışılması. | |||||
Kaynaklar | Cadogan, G.(1976). Palaces of Minoan Crete. London. Dickinson, O. T. P. K. (1977). The Origins of Mycenaean Civilization. Göteborg. Dickinson, O. T. P. K. (1994). The Aegean Bronze Age, Cambridge. Manning, S.(1995). The Absolute Chronology of the Aegean Early Bronze Age: Archaeology, Radiocarbon and History Sheffield. Marinatos, N.(1993). Minoan Religion: Ritual, Image, and Symbol. Columbia. Mylonas, G. E.(1966). Mycenae and the Mycenaean Age Princeton. Vermeule, E.(1972) .Greece in the Bronze Age. Chicago. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ege bölgesi, coğrafi konum ve yeni araştırmalar |
2. Hafta | Minos kültürü, genel sosyal yapı |
3. Hafta | Minos kültürü, mimari ve kentler |
4. Hafta | Minos kültürü, ölü gömme geleneği |
5. Hafta | Tasvirli eserler |
6. Hafta | Minos kültürünün Miken kültürüne etkisi |
7. Hafta | Miken kültürü, genel sosyal yapı |
8. Hafta | Miken kültürü, mimari ve kentler |
9. Hafta | Miken kültürü, ölü gömme geleneği |
10. Hafta | Tasvirli eserler |
11. Hafta | Minos ve Miken Kültürlerinin Ege dünyasındaki yeri ve önemi |
12. Hafta | Minos ve Miken Kültürlerinin Ege dünyasındaki yeri ve önemi (devam) |
13. Hafta | Öğrenci tarafından hazırlanan konu kapsamında seminer sunumu |
14. Hafta | Öğrenci tarafından hazırlanan konu kapsamında seminer sunumu |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 19 | 38 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 29 | 54 | 244 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının güncel ve temel bilgilerine sahip olur | X | ||||
2. Alanında lisans, yüksek lisans ve doktora eğitiminde edindiği pratik ve kuramsal bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
3. Arkeolojik verileri teknolojik araçlar ile kayıt altına alır. | X | ||||
4. Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim ve yoluyla aktarır | X | ||||
5. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili çalışma ve projelerde karşılaşılacak sorunları analiz ederek eleştirel düzeyde inceler ve çözüm üretmek için sorumluluk alır. | X | ||||
7. Alanı ile ilgili özgün çalışma ve projelerde strateji belirleyerek etkinlikler planlar, yönetir ve uygular. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kültürel miras bilincine sahip, bu mirası koruma ve toplumu bilinçlendirmeye karşı duyarlı, kültürel ve sanatsal değerlere önem veren, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, etik kurallara uygun hareket eden bir birey olmayı hedefler. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili güncel konuları ve kültürel mirasın koruma bilincini topluma iletebilme yetkinliğine en sahip olur. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar | X | ||||
11. Arkeolojik verilerin değerlendirildiği depo / laboratuvar ortamında çalışma becerisine sahip olur. | X | ||||
12. Arkeolojinin uygulamasında mevzuat, malzemenin sunum ve koruması, eserlerin dokümantasyonu kapsamında kataloglama bilgi ve becerilerini uygular. | X | ||||
13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetisine sahip olur. | X | ||||
14. Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
15. Alanı ile ilgili çalışmalarda farklı disiplinlere ait bilgi ve becerileri uygular ve yorumlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek