BTÖ610 - ÇOKLU ORTAM TABANLI ÖĞRETİM TASARIMI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇOKLU ORTAM TABANLI ÖĞRETİM TASARIMI BTÖ610 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Takım/Grup Çalışması
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Buket Akkoyunlu 
Dersin amacıÇoklu ortam öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramlar, öğrenme kuramları ve öğretim ortamındaki doğurguları, çoklu ortam öğrenme ve özellikleri, çoklu ortam öğretim mesajları, çoklu öğrenmenin temelindeki bilişsel kuramlar, çoklu ortam ilkeleri, bireysel ayrılıklar ilkesi, coklu ortam tasarım ilkeleri 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin öğrenme çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci, çoklu ortam ve öğretim tasarımı ile temel kavramları, Öğrenme kuramları ve öğretim ortamındaki doğurgularını, çoklu ortam öğrenme ve özelliklerini, çoklu ortam öğretim mesajlarını, çoklu öğrenmenin temelindeki bilişsel kuramları, çoklu ortam ilkelerini, bireysel ayrılıklar ilkesini, çoklu ortam tasarım ilkelerini açıklayabilir ve çoklu ortam tasarım ilkelerine uygun bir ortam tasarlayabilir.
Dersin içeriğiçoklu ortam ve öğretim tasarımı ile temel kavramlar,
Öğrenme kuramları ve öğretim ortamındaki doğurguları,
çoklu ortam öğrenme ve özellikleri,
çoklu ortam öğretim mesajları,
çoklu öğrenmenin temelindeki bilişsel kuramlar,
çoklu ortam ilkeleri,
bireysel ayrılıklar ilkesi,
coklu ortam tasarım ilkeleri
coklu ortam tasarım ilkelerine uygun bir ortam tasarlama 
Kaynaklar? AKKOYUNLU, B., ALTUN, A. & SOYLU, M. Y. (2008). ÖĞRETIM TASARIMI. MAYA YAYINCILIK. ANKARA.
? Akkoyunlu, B. & Yılmaz, M (2005) "Türetimci çoklu ortam öğrenme kuramı" Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 28, 9-18.
? Alessi, M. S. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for learning. 3rd Ed. Allyn & Bacon. Massachusetts ss. 407 ? 432.
? ARKÜN, S. & AKKOYUNLU, B (2008). A STUDY ON THE DEVELOPMENT PROCESS OF A MULTIMEDIA LEARNING ENVIRONMENT ACCORDING TO THE ADDIE MODEL AND STUDENTS? OPINIONS OF THE MULTIMEDIA LEARNING ENVIRONMENT. INTERACTIVE EDUCATIONAL MULTIMEDIA, 17, 1-19. HTTP://WWW.UB.ES/MULTIMEDIA/IEM
? Ayres, P., & Paas, F. (2007). `Making Instructional animations more effective: A cognitive load approach.? Appl. Cognit. Psychol. 21: 695?700.
? Gyselincki, V., Jame, E. & Duboıs, R. (2008). `The role of working memory components in multimedia comprehension.? Appl. Cognit. Psychol. 22: 353 ?374.
? Hasler, B. S., Kersten, D., & Sweller, J. (2007). `Learner control, cognitive load and instructional animation.? Appl. Cognit. Psychol. 21: 713?729.
? MAYER, R. E (2001). MULTIMEDIA LEARNING. CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS.
? Paas, F. & Kester, L. (2006). Learner and information characteristics in the design of powerful learning environments. Appl. Cognit. Psychol. 20: 281?285
? Samaras, H., Giouvanakis, T., Bousiou, D., & Tarabanis, K. (2006). ?Towards a new generation of multimedia learning research.? AACE Journal, 14(1), 3-30.
? Segers, E., Verhoeven, L. & Hulstijn-Hendrikse, N. (2008). ?Cognitive processes in children?s multimedia text learning?. Appl. Cognit. Psychol. 22: 375?387.
? Tempelman-Kluit, N. (2006), "Multimedia learning theories and online instruction", College and Research Libraries, Vol. 64 No.4, pp.364-9. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇoklu ortam ve öğretim tasarımı ile temel kavramlar
2. HaftaÖğrenme kuramları ve öğretim ortamındaki doğurguları
3. HaftaÖğrenme kuramları ve öğretim ortamındaki doğurguları
4. HaftaÇoklu ortam öğrenme ve özellikleri
5. HaftaÇoklu ortam öğrenme ve özellikleri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaÇoklu ortam öğretim mesajları
8. HaftaÇoklu ortam öğretim mesajları
9. HaftaÇoklu öğrenmenin temelindeki bilişsel kuramlar
10. HaftaÇoklu ortam ilkeleri
11. HaftaÇoklu ortam ilkeleri
12. HaftaBireysel ayrılıklar ilkesi
13. HaftaÇoklu ortam tasarım ilkeleri
14. HaftaÇoklu ortam tasarım ilkelerine uygun bir ortam tasarlama

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)105
Laboratuar00
Uygulama315
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar15
Genel sınav145
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2055
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı145
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 10 2 20
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama1010100
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)5210
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje13535
Ödevler10110
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü3985210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma    X
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma    X
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme    X
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme     X
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma    X
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme.X    
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlama    X
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma    X
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirmeX    
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme    X
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirmeX    
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek