BTÖ610 - ÇOKLU ORTAM TABANLI ÖĞRETİM TASARIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOKLU ORTAM TABANLI ÖĞRETİM TASARIMI | BTÖ610 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Takım/Grup Çalışması Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Buket Akkoyunlu | |||||
Dersin amacı | Çoklu ortam öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramlar, öğrenme kuramları ve öğretim ortamındaki doğurguları, çoklu ortam öğrenme ve özellikleri, çoklu ortam öğretim mesajları, çoklu öğrenmenin temelindeki bilişsel kuramlar, çoklu ortam ilkeleri, bireysel ayrılıklar ilkesi, coklu ortam tasarım ilkeleri | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | çoklu ortam ve öğretim tasarımı ile temel kavramlar, Öğrenme kuramları ve öğretim ortamındaki doğurguları, çoklu ortam öğrenme ve özellikleri, çoklu ortam öğretim mesajları, çoklu öğrenmenin temelindeki bilişsel kuramlar, çoklu ortam ilkeleri, bireysel ayrılıklar ilkesi, coklu ortam tasarım ilkeleri coklu ortam tasarım ilkelerine uygun bir ortam tasarlama | |||||
Kaynaklar | ? AKKOYUNLU, B., ALTUN, A. & SOYLU, M. Y. (2008). ÖĞRETIM TASARIMI. MAYA YAYINCILIK. ANKARA. ? Akkoyunlu, B. & Yılmaz, M (2005) "Türetimci çoklu ortam öğrenme kuramı" Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 28, 9-18. ? Alessi, M. S. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for learning. 3rd Ed. Allyn & Bacon. Massachusetts ss. 407 ? 432. ? ARKÜN, S. & AKKOYUNLU, B (2008). A STUDY ON THE DEVELOPMENT PROCESS OF A MULTIMEDIA LEARNING ENVIRONMENT ACCORDING TO THE ADDIE MODEL AND STUDENTS? OPINIONS OF THE MULTIMEDIA LEARNING ENVIRONMENT. INTERACTIVE EDUCATIONAL MULTIMEDIA, 17, 1-19. HTTP://WWW.UB.ES/MULTIMEDIA/IEM ? Ayres, P., & Paas, F. (2007). `Making Instructional animations more effective: A cognitive load approach.? Appl. Cognit. Psychol. 21: 695?700. ? Gyselincki, V., Jame, E. & Duboıs, R. (2008). `The role of working memory components in multimedia comprehension.? Appl. Cognit. Psychol. 22: 353 ?374. ? Hasler, B. S., Kersten, D., & Sweller, J. (2007). `Learner control, cognitive load and instructional animation.? Appl. Cognit. Psychol. 21: 713?729. ? MAYER, R. E (2001). MULTIMEDIA LEARNING. CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS. ? Paas, F. & Kester, L. (2006). Learner and information characteristics in the design of powerful learning environments. Appl. Cognit. Psychol. 20: 281?285 ? Samaras, H., Giouvanakis, T., Bousiou, D., & Tarabanis, K. (2006). ?Towards a new generation of multimedia learning research.? AACE Journal, 14(1), 3-30. ? Segers, E., Verhoeven, L. & Hulstijn-Hendrikse, N. (2008). ?Cognitive processes in children?s multimedia text learning?. Appl. Cognit. Psychol. 22: 375?387. ? Tempelman-Kluit, N. (2006), "Multimedia learning theories and online instruction", College and Research Libraries, Vol. 64 No.4, pp.364-9. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çoklu ortam ve öğretim tasarımı ile temel kavramlar |
2. Hafta | Öğrenme kuramları ve öğretim ortamındaki doğurguları |
3. Hafta | Öğrenme kuramları ve öğretim ortamındaki doğurguları |
4. Hafta | Çoklu ortam öğrenme ve özellikleri |
5. Hafta | Çoklu ortam öğrenme ve özellikleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Çoklu ortam öğretim mesajları |
8. Hafta | Çoklu ortam öğretim mesajları |
9. Hafta | Çoklu öğrenmenin temelindeki bilişsel kuramlar |
10. Hafta | Çoklu ortam ilkeleri |
11. Hafta | Çoklu ortam ilkeleri |
12. Hafta | Bireysel ayrılıklar ilkesi |
13. Hafta | Çoklu ortam tasarım ilkeleri |
14. Hafta | Çoklu ortam tasarım ilkelerine uygun bir ortam tasarlama |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 15 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Genel sınav | 1 | 45 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 | 55 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 10 | 2 | 20 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 10 | 100 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 2 | 10 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 35 | 35 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 39 | 85 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma | X | ||||
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma | X | ||||
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme | X | ||||
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme | X | ||||
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma | X | ||||
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme. | X | ||||
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlama | X | ||||
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma | X | ||||
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme | X | ||||
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme | X | ||||
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | ||||
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek