İDÖ702 - YAB. DİL ÖĞRT. ve ÖĞRENME SORUNLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAB. DİL ÖĞRT. ve ÖĞRENME SORUNLARI | İDÖ702 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mehmet Demirezen | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin genel çerçevede öğrenme ve öğretme kuramlarını göz önünde bulundurarak yabancı dil öğretiminde karşılaşılan genel ve yurdumuza özel sorunların dil öğretimi kuramı yoluyla incelemelerini sağlamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Genel çerçevede öğrenme ve öğretme kuramlarını göz önünde bulundurarak yabancı dil öğretiminde karşılaşılan genel ve yurdumuza özel sorunların dil öğretimi kuramı yoluyla incelenmesi. | |||||
Kaynaklar | Bartels, N. (Ed.) (2005). Applied Linguistics and Language Teacher Education. Boston, Springer. Bell, D. M. (2007). Do teachers think that methods are dead? ELT Journal, 61(2), 135-143. Borg, M. (2001). Teachers? beliefs. ELT Journal, 55(2), 186-188. Cook, V & Wei, L., (2009). Contemporary Applied Linguistics. New York, NY: Continuum International Publishing Group. Cook, G., & Seidlhofer, B. (1995). Principle and Practice in Applied Linguistics. Oxford: Oxford University Press. Donaghue, H. (2003). An instrument to elicit teachers? beliefs and assumptions. ELT Journal, 57(4), 344-351. Jones J. F., & Fong, P. M. (2007). The impact of teachers? beliefs and educational experiences on EFL classroom practices in secondary schools. Asian Journal of English Language Teaching, 17, 27-47. Kumaravadivelu, B. (1994). The Postmethod Condition: (E)merging Strategies for Second/Foreign Language Teaching. TESOL Quarterly, 28(1), 27-48. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Derse giriş ve temel kavramlar |
2. Hafta | Dil öğretiminde karşılaşılan sorunlara genel bir bakış |
3. Hafta | Türkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğretimi sorunları |
4. Hafta | Türkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğretimi sorunlarına çözüm üretmek |
5. Hafta | Türkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğretimi sorunlarına üretilen çözümlerin uygulamasını tartışma ve dünyadaki dil öğretimi sorunları ve çözümleriyle kıyaslama |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Dil öğreniminde karşılaşılan sorunlara genel bir bakış |
8. Hafta | Türkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğrenimi sorunları |
9. Hafta | Türkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğrenimi sorunlarına çözüm üretmek |
10. Hafta | Türkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğrenimi sorunlarına üretilen çözümlerin uygulamasını tartışma ve dünyadaki dil öğrenimi sorunları ve çözümleriyle kıyaslama |
11. Hafta | Türkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğrenimi sorunlarına üretilen çözümlerin uygulamasını tartışma ve dünyadaki dil öğrenimi sorunları ve çözümleriyle kıyaslama |
12. Hafta | Türkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğrenimi sorunlarına üretilen çözümlerin uygulamasını tartışma ve dünyadaki dil öğrenimi sorunları ve çözümleriyle kıyaslama |
13. Hafta | Türkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğrenimi sorunlarına üretilen çözümlerin uygulamasını tartışma ve dünyadaki dil öğrenimi sorunları ve çözümleriyle kıyaslama |
14. Hafta | Türkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğrenimi sorunlarına üretilen çözümlerin uygulamasını tartışma ve dünyadaki dil öğrenimi sorunları ve çözümleriyle kıyaslama |
15. Hafta | Genel Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 30 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 70 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 70 | 70 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 94 | 94 |
Toplam İş Yükü | 31 | 243 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. | X | ||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. | X | ||||
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | X | ||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | X | ||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek