İDÖ702 - YAB. DİL ÖĞRT. ve ÖĞRENME SORUNLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YAB. DİL ÖĞRT. ve ÖĞRENME SORUNLARI İDÖ702 1. Yarıyıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mehmet Demirezen 
Dersin amacıÖğrencilerin genel çerçevede öğrenme ve öğretme kuramlarını göz önünde bulundurarak yabancı dil öğretiminde karşılaşılan genel ve yurdumuza özel sorunların dil öğretimi kuramı yoluyla incelemelerini sağlamak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; -ülkemizde yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunları tespit eder, - ülkemizde yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunları eleştirel açıdan inceler, - ülkemizde yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunlara çözüm üretir, - ülkemizde yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunları ürettiği çözümlere yönelik uygulama ortamı oluşturur, - ülkemizde yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunları dünyadaki yabancı dil öğretimi sorunlarıyla kıyaslar.
Dersin içeriğiGenel çerçevede öğrenme ve öğretme kuramlarını göz önünde bulundurarak yabancı dil öğretiminde karşılaşılan genel ve yurdumuza özel sorunların dil öğretimi kuramı yoluyla incelenmesi. 
KaynaklarBartels, N. (Ed.) (2005). Applied Linguistics and Language Teacher Education. Boston, Springer.
Bell, D. M. (2007). Do teachers think that methods are dead? ELT Journal, 61(2), 135-143.
Borg, M. (2001). Teachers? beliefs. ELT Journal, 55(2), 186-188.
Cook, V & Wei, L., (2009). Contemporary Applied Linguistics. New York, NY: Continuum International Publishing Group.
Cook, G., & Seidlhofer, B. (1995). Principle and Practice in Applied Linguistics.
Oxford: Oxford University Press.
Donaghue, H. (2003). An instrument to elicit teachers? beliefs and assumptions. ELT Journal, 57(4), 344-351.
Jones J. F., & Fong, P. M. (2007). The impact of teachers? beliefs and educational experiences on EFL classroom practices in secondary schools. Asian Journal of English Language Teaching, 17, 27-47.
Kumaravadivelu, B. (1994). The Postmethod Condition: (E)merging Strategies for
Second/Foreign Language Teaching. TESOL Quarterly, 28(1), 27-48.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDerse giriş ve temel kavramlar
2. HaftaDil öğretiminde karşılaşılan sorunlara genel bir bakış
3. HaftaTürkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğretimi sorunları
4. HaftaTürkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğretimi sorunlarına çözüm üretmek
5. HaftaTürkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğretimi sorunlarına üretilen çözümlerin uygulamasını tartışma ve dünyadaki dil öğretimi sorunları ve çözümleriyle kıyaslama
6. HaftaAra sınav
7. HaftaDil öğreniminde karşılaşılan sorunlara genel bir bakış
8. HaftaTürkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğrenimi sorunları
9. HaftaTürkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğrenimi sorunlarına çözüm üretmek
10. HaftaTürkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğrenimi sorunlarına üretilen çözümlerin uygulamasını tartışma ve dünyadaki dil öğrenimi sorunları ve çözümleriyle kıyaslama
11. HaftaTürkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğrenimi sorunlarına üretilen çözümlerin uygulamasını tartışma ve dünyadaki dil öğrenimi sorunları ve çözümleriyle kıyaslama
12. HaftaTürkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğrenimi sorunlarına üretilen çözümlerin uygulamasını tartışma ve dünyadaki dil öğrenimi sorunları ve çözümleriyle kıyaslama
13. HaftaTürkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğrenimi sorunlarına üretilen çözümlerin uygulamasını tartışma ve dünyadaki dil öğrenimi sorunları ve çözümleriyle kıyaslama
14. HaftaTürkiye?de geçmişten bugüne karşılaşılan dil öğrenimi sorunlarına üretilen çözümlerin uygulamasını tartışma ve dünyadaki dil öğrenimi sorunları ve çözümleriyle kıyaslama
15. HaftaGenel Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)130
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı260
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama17070
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi17070
Genel sınava hazırlanma süresi19494
Toplam İş Yükü31243360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.    X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.     X
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.     X
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.    X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.    X
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.    X
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. X    
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek