HSP605 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER HSP605 1. Yarıyıl 0 2 0 5
Önkoşul(lar)-var iseYok.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Program Öğretim Üyeleri  
Dersin amacıBu dersin amacı; öğrencilerin dünyada halk sağlığı konularında güncel olarak yürütülen çalışmaları inceleyerek değerlendirebilmeleri ve bu konularda seminer hazırlayıp sunabilmelerini sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda,
  2. Dünyada güncel halk sağlığı konuları ve çalışmaları ile ilgili literatür taraması yapabilir.
  3. Seçilen konular ile ilgili seminer hazırlayarak, sunabilir.
Dersin içeriğiHalk Sağlığı kavramı

Halk sağlığında temel prensipler

Konuların belirlenmesi

Rapor hazırlama çalışmaları

Ara değerlendirme raporu

Taslak rapor teslimi

Rapor sunumu

Final raporunun teslimi
 
Kaynaklar1. Fişek NH, Halk Sağlığına Giriş. Hacettepe Üniversitesi-Dünya sağlık Örgütü Hizmet, Araştırma ve Araştırıcı Yetiştirme Merkezi Yayını, No. 2, Çağ Matbaası, Ankara, 1985.
2. Güler Ç, Akın L. Ha lk Sağlığı Temel Bilgiler. Hacettepe Üniversitesi Yayını, Ankara 2012.
3. Institute of Medicine, Who will keep the public healthy? Educating Public Health Professionals for the 21 st Century. IOM; Washington,2003.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHalk sağlığında temel prensipler
2. HaftaHalk sağlığında temel prensipler
3. HaftaHalk sağlığı konularında çalışma planı
4. HaftaHalk sağlığı konularında çalışma planı
5. HaftaAra değerlendirme raporu
6. HaftaRapor hazırlama çalışmaları
7. HaftaRapor hazırlama çalışmaları
8. HaftaRapor hazırlama çalışmaları
9. HaftaTaslak rapor teslimi
10. HaftaRapor sunumu
11. HaftaRapor sunumu
12. HaftaSunumlar ve grup değerlendirmeleri
13. HaftaSunumlar ve grup değerlendirmeleri
14. HaftaFinal raporu hazırlama
15. HaftaFinal raporu hazırlama
16. HaftaFinal raporunun teslimi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer550
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 11 2 22
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama51260
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü3130150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Halk sağlığı ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirip ve derinleştirebilir.    X
2. Halk sağlığı konusunda disiplinler arası etkileşimi kavrar, yorumlar ve değerlendirir.   X 
3. Halk sağlığında kullanılan yöntemleri bilerek halk sağlığı ile ilgili konularda program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularına hâkimdir.   X 
4. Halk sağlığı konusunda araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir.X    
5. Halk sağlığı konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.   X 
6. Halk sağlığı alanında edindiği bilgi ve becerilerini uygun yöntemler ve araçlar kullanarak toplumlarda var olan sağlık sorunlarını tespit eder, bunlara bağlı politika ve stratejiler geliştirerek çözüm önerileri üretir.   X 
7. Halk sağlığı konularında araştırma planlar, yürütür, analiz eder ve yaptığı araştırmayı raporlaştırır.  X   
8. Halk sağlığı konusunda alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.   X 
9. Halk sağlığı alanındaki uluslararası gelişmeleri ülke koşullarını göz önüne alarak değerlendirir.   X 
10. Halk sağlığı alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.  X  
11. Halk sağlığı alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar.   X 
12. Ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına halk sağlığı bakış açısıyla katkıda bulunur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek