BYL691 - BİYOLOJİDE SULAK ALANLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİYOLOJİDE SULAK ALANLAR BYL691 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gösteri
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Yasemin Saygı 
Dersin amacıSulak alan ekosistemlerinin biyoloji ve ekoloji temel bileşenleriyle öğretilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Sulak alanların biyokimyasal yapısı, Sulak alanlara biyolojik adaptasyonlar, Sulak alanlarda bitki kommunitelerinin gelişimi ve ekosistem işleyişi, Sulak alan tipleri (karasal ve kıyısal sulak alanlar), Sulak alanların insan tarafından kullanımı konularını öğrenir
Dersin içeriğiSulakalanların tanımı, kullanımı ve tarihçesi
Sulakalanların biyokimyasal özellikleri
Sulakalanlara biyolojik adaptasyonlar
Sulakalanlarda bitki kommunitelerinin gelişimi
Ekosistem işleyisi
Sulakalanların sınıflandırılması
Sulakalanlara insanın etkisi
Sulakalanların yönetimi ve restorasyon çalışmaları
İklim değişimi ve sulakalanlara etkisi
Sulakalanları korumada kullanılan kanun ve yönetmelikler
Türkiyede bulunan Ramsar alanları, kullanım ve sorunları üzerine genel bakış 
KaynaklarWetlands, 2007. William Mitsch ve James Gosselink, John Wiley and Sons., fouth edition.
Wetland Ecology, Principles and Conservation, 2010. Paul A. Keddy. Cambridge University Press. Second edition.
Important Bird Areas in Turkey. 1989. Doğal Hayatı Koruma Derneği Yayınları.
The Ramsar Convension on Wetlands, www.ramsar.org 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSulakalanların tanımı, kullanımı ve tarihçesi
2. HaftaSulakalanların biyokimyasal özellikleri
3. HaftaSulakalanların biyokimyasal özellikleri
4. HaftaSulakalanlara biyolojik adaptasyonlar
5. HaftaSulakalanlara biyolojik adaptasyonlar
6. HaftaSulakalanlarda bitki kommunitelerinin gelişimi
7. HaftaEkosistem işleyisi
8. HaftaSulakalanların sınıflandırılması
9. HaftaAra Sınav
10. HaftaSulakalanlara insanın etkisi
11. HaftaSulakalanların yönetimi ve restorasyon çalışmaları
12. Haftaİklim değişimi ve sulakalanlara etkisi
13. HaftaSulakalanları korumada kullanılan kanun ve yönetmelikler
14. HaftaTürkiyede bulunan Ramsar alanları, kullanım ve sorunları üzerine genel bakış
15. HaftaFinal Sınavına Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1412168
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3055250

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hidrobiyoloji alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilimsel metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.    X
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.   X 
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve sentez yapar.    X
4. Alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleme yeteneği kazanır.    X
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme yeteneği kazanır.   X 
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.    X
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir.   X 
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.  X  
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir.  X  
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.   X 
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek