BYL691 - BİYOLOJİDE SULAK ALANLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOLOJİDE SULAK ALANLAR | BYL691 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yasemin Saygı | |||||
Dersin amacı | Sulak alan ekosistemlerinin biyoloji ve ekoloji temel bileşenleriyle öğretilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sulakalanların tanımı, kullanımı ve tarihçesi Sulakalanların biyokimyasal özellikleri Sulakalanlara biyolojik adaptasyonlar Sulakalanlarda bitki kommunitelerinin gelişimi Ekosistem işleyisi Sulakalanların sınıflandırılması Sulakalanlara insanın etkisi Sulakalanların yönetimi ve restorasyon çalışmaları İklim değişimi ve sulakalanlara etkisi Sulakalanları korumada kullanılan kanun ve yönetmelikler Türkiyede bulunan Ramsar alanları, kullanım ve sorunları üzerine genel bakış | |||||
Kaynaklar | Wetlands, 2007. William Mitsch ve James Gosselink, John Wiley and Sons., fouth edition. Wetland Ecology, Principles and Conservation, 2010. Paul A. Keddy. Cambridge University Press. Second edition. Important Bird Areas in Turkey. 1989. Doğal Hayatı Koruma Derneği Yayınları. The Ramsar Convension on Wetlands, www.ramsar.org |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sulakalanların tanımı, kullanımı ve tarihçesi |
2. Hafta | Sulakalanların biyokimyasal özellikleri |
3. Hafta | Sulakalanların biyokimyasal özellikleri |
4. Hafta | Sulakalanlara biyolojik adaptasyonlar |
5. Hafta | Sulakalanlara biyolojik adaptasyonlar |
6. Hafta | Sulakalanlarda bitki kommunitelerinin gelişimi |
7. Hafta | Ekosistem işleyisi |
8. Hafta | Sulakalanların sınıflandırılması |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Sulakalanlara insanın etkisi |
11. Hafta | Sulakalanların yönetimi ve restorasyon çalışmaları |
12. Hafta | İklim değişimi ve sulakalanlara etkisi |
13. Hafta | Sulakalanları korumada kullanılan kanun ve yönetmelikler |
14. Hafta | Türkiyede bulunan Ramsar alanları, kullanım ve sorunları üzerine genel bakış |
15. Hafta | Final Sınavına Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 30 | 55 | 250 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hidrobiyoloji alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilimsel metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve sentez yapar. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleme yeteneği kazanır. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme yeteneği kazanır. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | ||||
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek