İÇT604 - İÇ MEKANDA ÇAĞDAŞ TASARIM YÖNTEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İÇ MEKANDA ÇAĞDAŞ TASARIM YÖNTEMLERİ İÇT604 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. M. Hakan Ertek  
Dersin amacıÖğrencilerin günümüz çağdaş içmimarlık mesleği alanında, ülkemizde ve farklı ülkelerde söz sahibi tasarımcıların ve tasarım ofislerinin öne çıkan özelliklerini ve tasarım anlayışlarını araştırmalarını ve detaylı bilgi edinmelerini sağlamaktır. Farklı ülkelerde alanında isim yapmış iç mimarların ve iç mimarlık ofislerinin kavramsal tasarım yaklaşımlarının irdelenmesi; günümüz iç mekan tasarlama kuramlarına genel bir bakış açısı oluturarak, öğrencilerin bu alandaki tasarım çeşitliliğini algılamalarını sağlayacaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İçmimarlık meslek alanında çalışma yürüten güncel tasarımcıların tanınması.
  2. İçmimarlık meslek alanında faaliyet gösteren tasarım ofislerinin ve guruplarının tasarlama yaklaşımlarının öğrenilmesi.
  3. İ mimarlık meslek alanında faaliyet gösteren sözkonusu tasarımcı ve kuruluşların tasarlama yaklaşımlarının çeşitliliğinin öğrenilmesi.
  4. Güncel örnekler üzerinde farklı tasarım yaklaşımlarının tanınması.
  5. İrdelenen tasarımcıların ve tasarım ofislerinin kavramsal yaklaşımlarının öğrenciler tarafından tekrar ele alınarak sunulması ve öğrenilmesi.
Dersin içeriği1. İçmimarlık meslek alanında çalışma yürüten güncel tasarımcıların irdelenmesi.
2. İçmimarlık meslek alanında faaliyet gösteren tasarım ofislerinin ve guruplarının tasarlama yaklaşımlarının irdelenmesi.
3. İç mimarlık meslek alanında faaliyet gösteren sözkonusu tasarımcı ve kuruluşların tasarlama yaklaşımlarının çeşitliliğinin irdelenmesi. 
KaynaklarBielefeld B., El Khouli S. (2011). Tasarım Fikirleri. İstanbul: YEM Yayın
Ching F. D. K. (1987). İç Mekan Tasarımı ? Resimli. İstanbul: Yapı Yayın
Coles J., House N. (2012). İç Mimarlığın Temelleri. İstanbul: Literatür
Dodsworth S. (2012). İç Mekan Tasarımının Temelleri. İstanbul: Literatür
Karı J. (2012). Tasarım Yöntemleri. İstanbul: YEM Yayın
Spankie R. (2012). İç Mekan Çizimi ve Sunumu. İstanbul: Literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİçmimarlık meslek alanının günümüz yapı pratiğindeki güncel konumunun ve mesleki uygulama alanlarıyla ilgili genel kavramların aktarılması.
2. HaftaMeslek alanındaki tasarımcı - işveren - uygulayıcı ilişkilerinin ve yöntemlerinin bilgisinin aktarılması.
3. Haftaİç mimarlıkta, tasarım araştırması, tasarlama, projelendirme aşamaları, sunum ve uygulama etaplarının güncel bilgisinin aktarılması.
4. Haftaİçmimarlıkta tasarım araştırması, tasarlama, projelendirme, sunum ve uygulama yöntemlerinin öğrenciler tarafından araştırılarak rapor olarak hazırlanıp sunulması.
5. Haftaİçmimarlıkta tasarım araştırması, tasarlama, projelendirme, sunum ve uygulama yöntemlerinin öğrenciler tarafından araştırılarak rapor olarak hazırlanıp sunulması.
6. Hafta1. Ara Sınav
7. HaftaMeslek alanını ilgilendiren yeni malzeme ve teknolojilerin tanınması.
8. Haftaİçmimarlıkta yeni malzeme ve teknolojilerin öğrenciler tarafından araştırılarak rapor halinde hazırlanıp sunulması.
9. Haftaİçmimarlıkta yeni malzeme ve teknolojilerin öğrenciler tarafından araştırılarak rapor halinde hazırlanıp sunulması.
10. Haftaİçmimarlıkta yeni malzeme ve teknolojilerin öğrenciler tarafından araştırılarak rapor halinde hazırlanıp sunulması.
11. Hafta2. Ara Sınav
12. Haftaİçmimarlığa yönelik sunum dosyalarının hazırlanması örneklerle aktarılır.
13. Haftaİçmimarlık alanında kullanılacak sunum dosyalarının öğrenciler tarafından araştırılarak rapor olarak sunulması.
14. Haftaİçmimarlık alanında kullanılacak sunum dosyalarının öğrenciler tarafından araştırılarak rapor olarak sunulması.
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler230
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1870
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1010100
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi21428
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü2957210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme.    X
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme.    X
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.    X
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme.    X
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme.    X
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme.   X 
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme.   X 
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme.    X 
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek