İÇT604 - İÇ MEKANDA ÇAĞDAŞ TASARIM YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKANDA ÇAĞDAŞ TASARIM YÖNTEMLERİ | İÇT604 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. M. Hakan Ertek | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin günümüz çağdaş içmimarlık mesleği alanında, ülkemizde ve farklı ülkelerde söz sahibi tasarımcıların ve tasarım ofislerinin öne çıkan özelliklerini ve tasarım anlayışlarını araştırmalarını ve detaylı bilgi edinmelerini sağlamaktır. Farklı ülkelerde alanında isim yapmış iç mimarların ve iç mimarlık ofislerinin kavramsal tasarım yaklaşımlarının irdelenmesi; günümüz iç mekan tasarlama kuramlarına genel bir bakış açısı oluturarak, öğrencilerin bu alandaki tasarım çeşitliliğini algılamalarını sağlayacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. İçmimarlık meslek alanında çalışma yürüten güncel tasarımcıların irdelenmesi. 2. İçmimarlık meslek alanında faaliyet gösteren tasarım ofislerinin ve guruplarının tasarlama yaklaşımlarının irdelenmesi. 3. İç mimarlık meslek alanında faaliyet gösteren sözkonusu tasarımcı ve kuruluşların tasarlama yaklaşımlarının çeşitliliğinin irdelenmesi. | |||||
Kaynaklar | Bielefeld B., El Khouli S. (2011). Tasarım Fikirleri. İstanbul: YEM Yayın Ching F. D. K. (1987). İç Mekan Tasarımı ? Resimli. İstanbul: Yapı Yayın Coles J., House N. (2012). İç Mimarlığın Temelleri. İstanbul: Literatür Dodsworth S. (2012). İç Mekan Tasarımının Temelleri. İstanbul: Literatür Karı J. (2012). Tasarım Yöntemleri. İstanbul: YEM Yayın Spankie R. (2012). İç Mekan Çizimi ve Sunumu. İstanbul: Literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İçmimarlık meslek alanının günümüz yapı pratiğindeki güncel konumunun ve mesleki uygulama alanlarıyla ilgili genel kavramların aktarılması. |
2. Hafta | Meslek alanındaki tasarımcı - işveren - uygulayıcı ilişkilerinin ve yöntemlerinin bilgisinin aktarılması. |
3. Hafta | İç mimarlıkta, tasarım araştırması, tasarlama, projelendirme aşamaları, sunum ve uygulama etaplarının güncel bilgisinin aktarılması. |
4. Hafta | İçmimarlıkta tasarım araştırması, tasarlama, projelendirme, sunum ve uygulama yöntemlerinin öğrenciler tarafından araştırılarak rapor olarak hazırlanıp sunulması. |
5. Hafta | İçmimarlıkta tasarım araştırması, tasarlama, projelendirme, sunum ve uygulama yöntemlerinin öğrenciler tarafından araştırılarak rapor olarak hazırlanıp sunulması. |
6. Hafta | 1. Ara Sınav |
7. Hafta | Meslek alanını ilgilendiren yeni malzeme ve teknolojilerin tanınması. |
8. Hafta | İçmimarlıkta yeni malzeme ve teknolojilerin öğrenciler tarafından araştırılarak rapor halinde hazırlanıp sunulması. |
9. Hafta | İçmimarlıkta yeni malzeme ve teknolojilerin öğrenciler tarafından araştırılarak rapor halinde hazırlanıp sunulması. |
10. Hafta | İçmimarlıkta yeni malzeme ve teknolojilerin öğrenciler tarafından araştırılarak rapor halinde hazırlanıp sunulması. |
11. Hafta | 2. Ara Sınav |
12. Hafta | İçmimarlığa yönelik sunum dosyalarının hazırlanması örneklerle aktarılır. |
13. Hafta | İçmimarlık alanında kullanılacak sunum dosyalarının öğrenciler tarafından araştırılarak rapor olarak sunulması. |
14. Hafta | İçmimarlık alanında kullanılacak sunum dosyalarının öğrenciler tarafından araştırılarak rapor olarak sunulması. |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 10 | 100 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 14 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 29 | 57 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme. | X | ||||
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme. | X | ||||
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme. | X | ||||
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme. | X | ||||
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme. | X | ||||
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek